رونمایی اسرائیل از شیوه‌های جدید تروریسم

یک روز پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان که به مجروحیت و شهادت جمعی از شهروندان لبنانی منجر شد عصر دیروز بار دیگر در جنایتی مشابه، دستگاه‌های بی‌سیم منفجر و به گزارش وزارت بهداشت لبنان ده‌ها نفر در این جنایت مجروح شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۶۷
 
به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان تعدادی دستگاه بی‌سیم با مدل «آی‌کام» در جنوب این کشور منفجر شده‌اند؛ اما برخی منابع می‌گویند انفجار فقط محدود به دستگاه‌های بی‌سیم نبوده و بسیاری از تلفن‌های‌همراه، لپ‌تاپ‌ها، رادیو و رایانه‌ها در لبنان منفجر شده‌اند. رویترز نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد: دستگاه‌های ارتباطی که دیروز در لبنان منفجر شدند با دستگاه‌های پیجری که روز سه‌شنبه منفجر شدند متفاوت است. آکسیوس هم به نقل از دو منبع گزارش داد؛ اسرائیل در موج دوم عملیات تروریستی خود که دیروز آغاز کرد، هزاران دستگاه بی‌سیم را منفجر کرده است.تصاویر منتشرشده حاکی از آن است که دستگاه ثبت ورود وخروج هم منفجر شده است. براساس تصاویر منتشرشده درفضای مجازی،به دنبال این انفجارها درتعدادی از آپارتمان‌ها، خودروها و موتورسیکلت‌ها آتش‌سوزی رخ داده است. با این حال، نهادهای امنیتی لبنان تا لحظه انتشار این گزارش هیچ‌یک از گزارش‌های فوق رادرباره نوع دستگاه‌های منفجرشده تایید نکرده‌اند.رسانه‌های لبنانی گزارش داده‌اند که برخی از انفجارها هنگام تشییع شهدای مقاومت درضاحیه جنوبی بیروت رخ داده است.منابع لبنانی به شبکه خبری قدس گفتندانتقال زخمی‌های ناشی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی به بیمارستان‌ها ادامه دارد.
   
اطلاعات جدید درباره نحوه انفجار پیجرها
در انفجار دستگاه‌های ارتباط رادیویی پیجر که روز سه‌شنبه رخ داد، حدود ۲۸۰۰ نفر مجروح شده و حداقل ۱۲ نفر نیز به شهادت رسیدند. منابع امنیتی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، ماهیت مواد منفجره‌ای را که موساد و امان در پیجرهای غیرنظامیان و رزمندگان حزب‌ا... جاسازی کرده بودند، فاش کردند. منابع آگاه امنیتی گزارش داده‌اند که دستگاه‌های پیجر منفجر شده در لبنان، از منبع [تولیدکننده] از طریق ریزتراشه «آی‌سی» مورد استفاده در این دستگاه‌ها، به مواد منفجره، آلوده‌ شده بودند. به گفته این منابع، مواد منفجره جاسازی شده در این دستگاه‌ها، در هیچ بازرسی‌ای از طریق دستگاه‌های متعارف و موجود، قابل شناسایی نبودند و امکان کشف آنها با دستگاه‌های موجود در کشورهای مختلف و فرودگاه‌ها نیز میسر نبود. بر اساس این گزارش، سرویس‌های جاسوسی موساد و امان اسرائیل در پشت پرده این حمله قرار دارند. انفجار با یک فناوری پیشرفته و پس از ارسال یک پیام به دستگاه‌های پیجر آلوده به مواد‌منفجره، صورت گرفته لذا باتری پیجرها عامل انفجار نبوده، بلکه ماده لیتیوم باتری‌ها هنگام دریافت پیام باعث این اتفاق شده است. المیادین درادامه نوشت که دستگاه‌های خاموش یا دستگاه‌های فاقد آنتن برای دریافت پیام، (ماننددستگاه‌های قدیمی)، سالم مانده و منفجر نشده‌‌اند. لذا ماده انفجاری جاسازی شده به‌منظور کشتن و قتل استفاده شده است. فقط ۴ ثانیه پس از شنیده‌شدن صدای رسیدن پیام، دستگاه منفجر شده، چه برای فردی که پیام را باز کرده و چه کسی که آن را باز نکرده بود. اسرائیل با این عملیات تجاوزکارانه علاوه‌ بر جنایات نظامی بی‌سابقه خود در نوار غزه، تمام قوانین ممنوعه در جنگ‌های امنیتی را زیر پا گذاشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها