هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان در گفت‌وگوی ویژه خبری:

جنایت صهیونیست‌ها ماهیت آمریکایی و غربی دارد

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امام جمعه بیروت هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان به بررسی آخرین تحولات در نبرد محور مقاومت با صهیونیست‌ها پرداخت.
برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امام جمعه بیروت هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان به بررسی آخرین تحولات در نبرد محور مقاومت با صهیونیست‌ها پرداخت.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امام جمعه بیروت و هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان به آخرین تحولات این کشور و محور مقاومت خصوصا در نوار غزه پرداخت.

شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان در ابتدای این برنامه اظهار کرد: ماهیت صهیونیست‌ها جنایت و کشتار است. آن‌ها از زمان تاسیسشان تنها به این اقدامات دست زدند. در این سال‌ها همیشه شاهد ماهیت این رژیم در اتکا به جنایات علیه مردم لبنان، غزه و سایر کشور‌های محور مقاومت بودیم و کشتار مردم بی‌گناه موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: موضوع کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در سازمان ملل هم مطرح شده و اشغالگران اسرائیلی به این سازمان اهمیت نمی‌دهند و اکنون می‌بینیم که از همان روز طوفان الاقصی بسیاری از زنان و مردان و بچه‌ها هدف صهیونیست‌ها قرار گرفته و کشته شده اند.

وی درباره پیجر‌های منفجر شده در لبنان گفت: این پیجر‌ها تنها در دست نیرو‌های حزب الله نبود و در دست بسیاری از مردم عادی از اقشار مختلف مردم بود و لذا این کشتاری جنایتکارانه علیه مردم بود و صهیونیست‌ها باید برای این اقدام محاکمه شوند.

وی افزود: آن چه که در روز‌های گذشته در منطقه اجرایی شد نتیجه حمایت‌های آمریکا بود و این اقدام تنها برای صهیونیست‌ها نیست و ماهیتی آمریکایی و غربی دارد که زنان و مردان مسلمان را به قتل می‌رسانند.

علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنان خود گفت: صهیونیست‌ها در بحران هستند. آن‌ها شهرک‌نشین‌ها را از شمال فلسطین خارج کردند.

وی ادامه داد: اکنون ما می‌بینیم که تلفات آن‌ها بسیار زیاد شده و برای آن می‌خواهند فشار‌ها به لبنان را افزایش دهند. آن‌ها به دنبال انتقام گیری از لبنانی‌ها هستند و صهیونیست‌ها از حزب الله حس تحقیر شدن را گرفته و اکنون به دنبال انتقام گرفتن هستند.

وی افزود: مقاومت پایگاه صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد، اما صهیونیست‌ها مردم را می‌زند. آن‌ها به دنبال همه شهروندان و غیر نظامیان لبنان هستند. این دستگاه‌ها و پیجر‌ها در میان همه اقشار وجود دارد و در واقع صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی علیه مردم ابایی ندارند.

وی تاکید کرد: صهیونسیست‌ها از رسیدن به همه اهداف خود به شکست خورده‌اند و آن‌ها باید بدانند که مقاومت در کنار مردم فلسطین حاضر است و ما اجازه نمی‌دهیم دشمن به اهداف خود برسد.

شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: شاهد رویکرد جدید در وحدت بین شیعه و سنی در لبنان هستیم. مردم فلسطین شیعه نیست بلکه سنی هستند، اما حزب‌ الله لبنان و مقاومت شیعه هستند، ما فقط از حزب‌الله و جنبش عمل صحبت نمی‌کنیم. 

وی ادامه داد: مهم نیست حزب‌الله به کجا وابسته است بلکه همه لبنان برای دفاع به پا خاسته‌اند و مردم کار‌های خود را رها کردند. هزاران نفر خونشان ریخته شده است و مردم بر وحدت و همبستگی تاکید دارند. 

هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان بیان کرد: عنوان علمای جهان اسلام بعد از انقلاب در لبنان شکل گرفت و نمود این را در بیداری اسلامی در برابر دشمن شرور می‌بینیم. کشور‌هایی هستند که برای فتنه‌انگیزی و اختلافات تلاش می‌کنند، اما مردم بر ضرورت وحدت تلاش می‌کنند.

سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت در ادامه برنامه بیان کرد: حمله رژیم صهیونیستی به لبنان بدون مجازات نمی‌ماند و مقاومت نمی‌خواهد مردم در رنج باشند و دشمن رنج نبیند. مقاومت براساس حکمت و درایت عمل می‌کند. اقدام امنیتی با اقدام امنیتی پاسخ داده می‌شود، اقدام دشمن بدون مجازات نخواهد ماند.

وی افزود: مردم خواهان پاسخ به دشمن هستند و اطمینان داریم این پاسخ داده می‌شود و همیشه به حکمت و درایت مقاومت اعتماد داریم. 

امام جمعه بیروت اظهار کرد: آنچه روی داد مسئله بزرگی است و بر لبنانی‌ها تاثیر گذاشت و مردم متاثر شدند و مردم لبنان از مقاومت بیشتر حمایت می‌کنند و در بستر مقاومت به این حمله پاسخ خواهد داد و باعث سربلندی مردم می‌شود. 

شیخ زهیر جعید در ادامه برنامه گفت: مقاومت امتیاز نخواهد داد و تا ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند، چون اسرائیل غده سرطانی است و همان‌طور که امام خمینی (ره) گفتند باید این غده سرطانی از بین برود. این رژیم به‌دنبال نابودی همه است و تفاوتی بین شیعه، سنی و مسیحی قائل نیست.

وی تصریح کرد: فلسطینی‌ها اگر حیوان اسرائیلی‌ها را بکشند دنیا را زیر و رو می‌کنند لذا امت اسلامی باید ایفای نقش کند. 

وی بیان کرد: تاکنون بیش از چهل هزار نفر غیرنظامی در غزه کشته شدند. بسیاری از خانوار‌ها نابود شدند و زیر آوار ماندند. در این میان هیچ تحرکی از عالم اسلامی و عربی نمی‌بینم. اسلام صرفا مظهر عبادت نیست، چون مسلمانان برادر هستند و نباید برادر خود را تنها بگذارند.

سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت در ادامه برنامه گفت: کنفرانس وحدت اسلامی خواستار ضرورت همکاری و هم‌افزایی بین مسلمانان است. 

وی اظهار کرد: مسلمانان باید به مسائل مشترک توجه داشته باشند و به مسائل تاریخی، فقهی و ریشه‌ای خود توجه کنند. اکنون در موضوعات اسلامی موضوع قدس مطرح است. براساس مسئولیت‌های دینی باید مظلوم را حمایت کنند و به کسانی که به بخشی از سرزمین آنان را اشغال کردند بایستند و مسلمانان به آن لبیک بگویند.

امام جمعه بیروت تاکید کرد: باید به آموزه‌های اسلامی عملی شود و مسلمانان در برابر ظالمان بایستند، چون رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیشرفت مسمانان و ایجاد فتنه شکل گرفته است و استکبار جهانی آن را ایجاد کرده، چون ثروت‌های فراوانی در این سرزمین است.

وی اظهار کرد: نباید مسلمانان از یکدیگر هراس داشته باشند و طوایف و قبایل از یکدیگر نگران باشند و باید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که بین مسلمانان وجود دارد برطرف شود.

فضل‌الله بیان کرد: کنفرانس وحدت اسلامی در این باره نقش بسیاری دارد و باید در سطح گسترده عمل کند تا به هم‌افزایی و همکاری لازم برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها