تولد دوباره

بدون شک برنده بازی جمعه شب نساجی و استقلال کسی نبود جز «کوین یامگا»، یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر. فوتبالیستی فنی و با اخلاق که ماه‌ها به دلیل مصدومیت چشم از میادین دور بود اما سرانجام توانست به فوتبال بازگردد. سیل پیام‌ها در دو روز گذشته این بازیکن را متعجب کرده، آنچنان که می‌گوید: «هیچ چیز برایم مهم نیست، الا این حمایت‌ها و بازگشت دوباره‌ام به فوتبال.»
کد خبر: ۱۴۷۳۶۸۶
نویسنده ​​​​​​​سعید اکبری - گروه ورزش
 
کوین یامگا صادقانه برای بازگشت جنگید. او کینه‌ای به دل نگرفت. بعد از رفتاری که استقلالی‌ها داشتند می‌توانست بهانه کند. می‌توانست هر روز با رسانه‌ها حرف بزند اما راهی که انتخاب کرد تلاش برای بازگشت بود. وقتی از او پرسیدیم آیا از رفتار باشگاه استقلال ناراحت است که پاسخ داد: «ناراحت؟ در این لحظه فقط به این فکر می‌کنم که بازی کنم، نه هیچ چیز دیگر.» 
یامگا می‌توانست بیرون بنشیند،به فیفا شکایت کندوپولش راتمام وکمال ازاستقلال بگیرد.این راهی بودکه باشگاه تهرانی مقابل او قرار داد ولی او که به قول خودش عاشق فوتبال است، پول نمی‌خواست، زمین فوتبال را می‌خواست. چند وقت پیش در روزهایی که هنوز تمریناتش را شروع نکرده بود، به خبرنگار ما گفت: «دیوانه‌وار دلم برای فوتبال تنگ شده و به چیزی جز بازگشت فکر نمی‌کنم.» 
قصه او و استقلال با تلخی محض تمام شد. کادر پزشکی باشگاه ابتدا اعلام کرد نمی‌تواند بازی کند و باید کارش را در «سطوح پایین‌تر» ادامه دهد. بعد قراردادش را یکطرفه فسخ کردند ؛ شاید جمع همه این رفتارها، در شادی گل کوین یامگا شکفته شد. وقتی عینکش را برداشت، پنالتی‌اش را گل کرد و رو به دوربین‌ها ایستاد. انگشتش را روی شقیقه‌اش گذاشت و با دست دیگر، چشم آسیب‌دیده‌اش را گرفت. همان حرکتی که به تعبیر خبرنگاران جواب رفتارهای استقلالی‌ها بود اما نکونام در پاسخش گفت: «به حاشیه‌ها توجهی ندارم!» 
 
خدای کوین
البته داستان جمعه شب جالب‌تر هم بود. قبل از بازی کوین یامگا به سمت نیمکت استقلال رفت و در مواجهه با جواد نکونام رفتار سردی داشت. از همان لحظه، او نقش اول این بازی بود. در طول مسابقه و ساعتی بعد از بازی، عمده اخبار مهم مسابقه یا تصاویر و ویدئوها، درباره یامگا بود.او دررختکن به عنوان کاپیتان جدید نساجی، مقابل بازیکنان ایستاد و گفت: «ما امروز نتوانستیم پیروز شویم اما این آغار نبرد وجنگ ماست و باهم در این نبرد پیروز خواهیم شد.» این ویدئو نشان داد کوین تبدیل به نقطه اتحاد و همدلی در نساجی شده است. همه تیم دوستش دارند و حتی حاضرند به خاطر او از خودگذشتگی کنند؛ آنجا که به پیشنهاد زامهران، بازیکن تیم، بازوبند کاپیتانی نساجی را به او سپردند. حتی موسوی از خیر پنالتی زدن گذشت و توپ را به یامگا سپرد تا ضربه را تبدیل به گل و آن شادی به یادماندنی را ثبت کند. یک جشن بی‌نقص برای بازیگر نقش اول نمایش. ساکت الهامی سرمربی نساجی هم پس از مسابقه گفت: «اصلا قرار نبود کوین پنالتی بزند و موسوی از او خواست پشت توپ بایستد.» 
یامگا هیجان‌زده از این اتفاقات، ساعاتی بعد از بازی در پستی اینستاگرامی نوشت: «مهم نیست چند بار به شما شلیک می‌کنند؛ این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از جای خود بلند شوید یا در همان وضعیت بمانید. یادت باشد خدا از همه چیز و هر کسی بزرگتر است.» و خدای کوین که از آدم‌هایی که مانع برای بازگشتش چیدند بزرگتر بود...
 
حمایت همه جانبه
یامگا شبی متفاوت‌تر از تمام شب‌های زندگی‌اش را سپری کرد. بازی به کنار، پس از مسابقه او پیام‌های زیادی دریافت کرد. محمد محبی بازیکن تیم‌ملی با انتشار عکسی از او نوشت: « کوین! خیلی برایت خوشحالم برادر، چه خوب است که برگشتی.» بعضی از بازیکنان استقلال مثل ابوالفضل جلالی با پیام‌های خود به این بازیکن روحیه دادند. جعفر سلمانی، پیمان بابایی، خسرو حیدری، سینا سعیدی‌فر و... از جمله چهره‌های فوتبالی بودند که از یامگا حمایت کردند. هواداران استقلال هم با پیام‌های خود برای او سنگ تمام گذاشتند، پیام‌هایی از این قبیل؛ 
در حقت جفا شد
استقلال لیاقت تو را نداشت
به تیم محبوبم گل زدی ولی ناراحت نشدم
حقت را  گرفتی، امیدواریم یک روز به استقلال برگردی
تنها گل تاریخ که استقلال خورد و خوشحالم

و پیام‌هایی شبیه این. هواداران نوشتند که تا ابد او رادوست دارند.کوین یامگا بدون شک تصورنمی‌کردبازگشت دوباره‌اش به فوتبال، این‌قدر زیبا شود.هواداران نساجی هم برای او سنگ تمام گذاشتند واستقبال بی‌نظیری از او داشتند. صداقت، دستیار ساکت الهامی هم در واکنش به این خبر که یکی از چشم‌های کوین اصلا بینایی ندارد، گفت: «خیر، اشتباه است. او می‌بیند. از عینک برای گارد و محافظت استفاده می‌کند.» 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها