افت ۲۰۰ متری سفره‌های زیرزمینی شهرستان الوند

‎افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان البرز موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب شده است.
‎افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان البرز موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب شده است.
کد خبر: ۱۴۷۳۷۱۰

جام‌جم؛ مدیر امور آبفای شهرستان البرز اظهار کرد: افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی در شهرستان البرز موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب شده و تنها راهکار برای جبران این خلا، انتقال هرچه سریع آب از سد طالقان به قزوین است.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال چهار حلقه چاه جدید و یک مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در مهرگان وارد مدار توزیع آب شرب شد تا بتوانیم این فصل را پشت سر بگذاریم.

گلابگیر‌ها تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان البرز عملیاتی شده که به سبب آن با توسعه جمعیت در این منطقه همراه هستیم و تامین آب شرب برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد.

این مسوول ادامه داد:‌ یکی از مشکلات ما در حوزه مدیریت آب شرب شهرستان البرز قرار گرفتن دستگاه پمپ روی خط شبکه توزیع آب است که باید مشترکان آنرا جمع آوری کنند.

به گفته گلابگیرها، جمع آوری پمپ‌ها از روی مدار شبکه توزیع نیازمند همکاری مشترکان است و در صورت بی اعتنایی به ناچار از ابزار قانونی و قوه قهریه استفاده خواهیم کرد.

مدیر امور آبفای شهرستان البرز خاطرنشان کرد: خوشبختانه تابستان امسال به وسیله تانکر تعدادی کمی از روستاها را آبرسانی کردیم، اما در شهر مهرگان مخصوصا محله "نیک پی" به عنوان شمالی ترین بخش با مشکل تامین آب شرب مواجه بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها