دفاع مقدس و گفتمان ‌‌مبارزه با صهیونیسم

از مهم‌ترین آوردگاه‌های تاریخی ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران دوران دفاع‌مقدس است. عرصه‌ای از مبارزه افراد باورمند به قدرت خداوند در برابر جبهه‌ای شیطانی با تمام فناوری‌های تسلیحاتی و پشتیبانی؛ اما در نهایت، دشمن شکست خورد. دورانی که گفتمان مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی در اقیانوس ملت بلند‌نظر ایران، پدید‌آور شکوه تاریخی اراده و رادمردی ایرانیان بوده است.
کد خبر: ۱۴۷۴۰۱۹
نویسنده علی  بخشی‌زاده / معاون صدای رسانه‌ملی
 
در بستر همین جنگ تحمیلی دشمن علیه ملت ایران بود که دلیرمردی‌های ملت ایران در قاب شکوه اراده چند ده جوان خرمشهری، ماشین جنگی تمام‌عیار صدام را بیش از یک‌ماه زمینگیر کرد و پس از آن نیز جنگ نابرابر را ملت ایران به سکوی فرصت‌ساز خود تبدیل ساخت. به واقع، آنچه این جنگ را به پل پیروزی ملت ایران در ورود به هزاره سوم تبدیل کرد، گره‌خوردن با ارزش‌های عاشورای حسینی(ع) و شکوه هیهات منا الذله ملت ایران در عصر مدرن بوده است؛ عصری که به‌راستی امام خمینی(ره) پرچمدار راستین آن بود تا ارزش‌های الهی و انسانی، غیرت، شجاعت، مبارزه و مقاومت را به زمانه ما هدیه دهد.دفاع مقدس قدرت بی‌زوال ملت ایران را به تصویر کشاند؛ قدرتی گفتمانی که مسجد را به سنگر و سنگر را به مسجد تبدیل کرد تا نمایشگاه غیرت ایران انقلابی در دفاع از کیان اسلام و ایران شود. جنگ تحمیلی هشت‌ساله جهان استکبار،گرچه از پیچیده‌ترین نبردهای چندلایه قرن بیستم بود، اما با مدیریت الهی امام امت(ره) و مردمی‌سازی عرصه نبرد، جمهوری اسلامی ایران سرافرازانه از تلخی‌های آن فرصت‌ها ساخته است. صدام و رژیم بعث نیز هرچند که بیش از دو دهه پیش به زباله‌دان تاریخ پیوسته، اما عبرت ماندگاری برای تاریخ منطقه و جهان است. 
ازجمله ویژگی‌های دفاع مقدس، هدفمندی آن برمسیر «قدس» بود که از «کربلا» می‌گذرد. کربلا، سال‌هاست آزاد و به نماد امت واحده در اربعین تبدیل شده؛ به این امید که سرزمین مقدس فلسطین و قدس شریف نیز به دامن اسلام بازگردد. گرچه امروز شاهد رنج مردم مظلوم غزه هستیم اما نابودی، سرانجام حتمی صهیونیست‌هاست؛ چراکه جهان جای ماندگاری برای «صدام» و «نتانیاهو»‌ها، نخواهد بود و این وعده حق الهی است.جبهه امروز امت واحده در بستر الگوی گفتمانی مقاومت از یمن تا عراق، فلسطین، لبنان و سایر بلاد اسلامی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی صف‌آرایی کرده و بسط یافته است. در این راه مبارزه با استکبار و نابودی صهیونیسم غایتی مهم است واکنون آنان در حضیض ضعف وفتور مستاصل شده‌اند. به یقین، سیر گفتمانی مقاومت از دفاع‌مقدس تا تمدن‌سازی نوین اسلامی وگام دوم انقلاب به زیبایی ترسیم آینده ملت پرشکوه ایران خواهد بود و راه فراروی، روشن وشعف‌برانگیز است.آنچه امروزبرای ماونسل نوپای کشورمان ضرورت دارد،تبیین رسانه‌ای دفاع‌مقدس و ارزش‌های آن دوره پرشکوه از دلاوری‌های تاریخ‌ساز است.رسانه نقشی اساسی در انتقال پیام، روایت‌سازی صحیح و تبیین حقایق دارد تا خود‌اتکایی و تبلور ناب گفتمان«مامی‌توانیم» جوانان این سرزمین را از خاک‌های تفتیده خوزستان تا کوه‌های سرد و سربرافراشته کردستان به تصویر کشاند. ضمن ادای احترام به رادمردان شهید هشت سال دفاع مقدس، آزادگان و جانبازان وطن، راه آینده را پرشور و نشاط می‌بینیم و با وجود رنج‌های کنونی در فلسطین، آینده متعلق به امت رسول‌ا...(ص) خواهد بود، ان‌شاءا... . 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها