در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

آغاز مرحله جدید درگیری‌ها بین حزب الله و اسرائیل

یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان گفت: بعد از طوفان‌ الاقصی مرحله جدیدی از درگیری‌ها بین حزب الله و رژیم صهیونیستی شروع شده است.
یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به افزایش تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان گفت: بعد از طوفان‌ الاقصی مرحله جدیدی از درگیری‌ها بین حزب الله و رژیم صهیونیستی شروع شده است.
کد خبر: ۱۴۷۴۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، علی عبدی درباره آخرین تحولات منطقه و افزایش درگیری‌ها افزود: لازم به یادآوری است که بعد از ماجرای پیجر‌ها در لبنان شاهد مسائلی بودیم؛ یعنی در مدت سه روز اتفاقاتی مانند انفجار پیجر‌ها، انفجار بی‌سیم‌ها و ترور جمعی از فرماندهان ارشد حزب الله رقم خورد و به دنبال آن در کمتر از ۲۴ ساعت حزب‌الله نیز واکنش شدید موشکی نشان داد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز واکنش متقابل رژیم صهیونیستی را داشتیم و دوباره پاسخ حزب الله را به این اقدام شاهد بودیم. با توجه به این مسائل می‌توان گفت مرحله جدیدی در درگیری بین حزب الله و رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی شروع شده است.

عبدی خاطرنشان کرد: در واقع سطح درگیری‌ها افزایش یافته و عملا چرخه درگیری شتاب بیشتری گرفته است و افزایش کاملا محسوس تنش‌ها را شاهد هستیم که می‌تواند منجر به جنگی فراگیر در لبنان شود.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه حتی احتمال گسترش درگیری‌ها در منطقه نیز وجود دارد، بیان کرد: این مسائل به نوع کنش و واکنش‌های دو طرف نیز بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل عزم خود را جزم کرده است تا بحران خود را در شمال حل کند، یادآور شد: حزب الله 10 کیلومتر در شمال را از کنترل اسرائیل خارج کرده و عملا سبب آواره سازی ساکنان این مناطق به سمت داخل اراضی اشغالی شده است.

‌عبدی ادامه داد: این مساله هزینه‌های سنگین اقتصادی، سیاسی و روانی برای اسرائیل به همراه داشته است.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی بیان کرد: در حالی که پرونده غزه باز است و درگیری در کرانه باختری نیز ادامه دارد، نتانیاهو و اعضای کابینه او تصمیم به افزایش درگیری‌ها با لبنان گرفته‌اند. اما لازم به یادآوری است که این رویکرد فقط تصمیم کابینه نتانیاهو نیست، زیرا کلیت رژیم صهیونیستی یعنی لایه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز از این رویکرد حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته نسبت به بحث ورود زمینی و گسترش درگیری در سراسر خاک لبنان بحث‌های کارشناسی وجود دارد و برخی با توجه به توانمندی‌های حزب‌الله نسبت به آن هشدار می‌دهند.

عبدی با بیان اینکه باید منتظر روز‌های آینده بود و دید سطح درگیری‌ها چقدر افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: اما در اینکه ما وارد مرحله جدیدی از درگیری‌ها شده‌ایم، تردیدی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها