اولین حمله اشغالگران به «جبل لبنان»/ چندین شهید و زخمی در حملات رژیم صهیونیستی

منابع خبری لبنان از شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان لبنانی در موج گسترده حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۱۰

اولین حمله اشغالگران به «جبل لبنان»/ چندین شهید و زخمی در حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری لبنان گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک حمله به شهرک‌های الشوف و «المعیصره» در شهرستان «کسروان» واقع در استان جبل لبنان واقع در شمال بیروت در حدود ۱۲۰ کیلومتری مرز انجام داد.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد که این حمله سه شهید و ۹ زخمی برجای گذاشت.
 
وزارت بهداشت لبنان همچنین تاکید کرد: طبق آمار اولیه حمله اسرائیل که یک منزل مسکونی در منطقه ضهرالمطل در «جون» را هدف قرار داد، چهار شهید (۲ زن و ۲ مرد جوان) از زیر آوار بیرون آورده شدند. همچنین این حمله منجر به تعداد زیادی زخمی در بین صفوف مردم این شهرک شد.
در همین حال مرکز عملیات فوریت‌های بهداشت سراسری وزارت بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله امروز دشمنان رژیم صهیونیستی به شهرک عین قانا در جنوب لبنان منجر به شهادت سه نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر شد.
اولین حمله اشغالگران به «جبل لبنان»/ چندین شهید و زخمی در حملات رژیم صهیونیستی
 
در همین حال ارتش اشغالگر اذعان کرد: ده‌ها جنگنده به بیش از ۱۰۰ نقطه در لبنان حمله کردند و حملات همچنان ادامه دارد.
 
۲۷ هزار آواره در جنوب لبنان و البقاع
در عین حال «ناصر یاسین»، وزیر محیط زیست لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد آوارگان جنوب و البقاع در مراکز پناهگاهی در چندین استان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۷ هزار نفر رسیده است.
یاسین در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: «شهرها و روستاهای جنوب، ضاحیه جنوبی بیروت و سایر مناطق لبنان در معرض بدترین نوع تخریب‌های سیستماتیک قرار دارند که منجر به آواره شدن ده‌ها هزار نفر به مناطق امن‌تر به‌ویژه زحله، الشوف و جبل لبنان شد.»
وی ادامه داد: چند مدرسه دولتی برای تبدیل شدن به پناهگاه افتتاح شد و تعداد آنها به حدود ۲۵۲ مدرسه رسید.
این وزیر خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته توزیع کمک‌های اولیه، جیره‌بندی وسایل بهداشت فردی و نظافت محل‌های اسکان آوارگان و غذای حدود ۲۰ هزار نفر آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها