کتمان ضربه کاری

گسترش ابعاد جنگ به آن‌سوی مرزهای فلسطین اشغالی در حالی به راهبرد اصلی نتانیاهو با هدف فرار از شکست تبدیل شده که حقایق میدانی از اشتباه محاسباتی او و تحمیل شکست‌های بیشتر بر پیکره رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی حکایت دارد.
گسترش ابعاد جنگ به آن‌سوی مرزهای فلسطین اشغالی در حالی به راهبرد اصلی نتانیاهو با هدف فرار از شکست تبدیل شده که حقایق میدانی از اشتباه محاسباتی او و تحمیل شکست‌های بیشتر بر پیکره رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی حکایت دارد.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۱۴
نویسنده محمد قادری | عضو شورای سردبیری

عصر روز سه‌شنبه نیز حزب‌ا... لبنان در حالی طی بیانیه‌ای آغاز رسمی جنگ علیه رژیم صهیونیستی را اعلام کرد که در طول ۷۲ساعت پیش از آن تلاش کرده بود با شلیک‌های هدفمند به اهداف نظامی در داخل سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها را از جنگ باز داشته و مانع از بروز یک جنگ تمام‌عیار شود.
به بیان دقیق‌تر؛ نتانیاهو غافل از این‌که تسری جنگ به لبنان هرگز نمی‌تواند او را از منجلابی که برای خود و رژیم غاصب صهیونیستی ساخته رها سازد، رویکردی را در پیش گرفته که هم سابقه تاریخی و هم برآوردهای دقیق میدانی از توان حزب‌ا...، نشان از شکست محتوم آن دارد، چنانچه حزب‌ا... با درک دقیق شرایط جنگی و تعیین اهداف زیرساختی اسرائیل، ذیل راهبرد «جنگ بدون محدودیت»، طی چند روز گذشته حملات خود را به حیفا، عکا و الجلیل شمالی تا عمق ۶۰ کیلومتری گسترش داده و حتی از نسل جدید موشک‌های بالستیک و دوربرد خود بهره برده است.
راهبرد جنگ بدون محدودیت، راهبردی است که زمان، مکان،ابزار،روش وحدود مشخصی برای آن قابل تصورنیست و حزب‌ا...به منظور دفاع از لبنان و انتقام ترورهای اخیر با دستانی کاملا باز در میدان‌های مختلف حاضر خواهد شد. اتخاذ این راهبرد از سوی حزب‌ا...آن هم پس از تلاش بسیار برای جلوگیری از فراگیری جنگ در حالی است که گزینه مطلوب برای نتانیاهو تاثیر فشار‌ها بر حزب‌ا... جهت عقب کشاندن نیروهای «یگان ویژه رضوان» از مرز جنوب لبنان با شمال اراضی اشغالی محسوب می‌شود.
نکته آن‌که با وجود مجموعه اقدامات تروریستی ــ ازجمله انفجار ابزارهای الکترونیکی ــ و حملات هوایی اسرائیل به مناطق مختلف در عمق خاک لبنان طی یک هفته گذشته که متاسفانه به شهادت شمار زیادی از مردم عادی این کشور منجر شد و رسانه‌های غربی ــ صهیونیستی نیز با تبلیغات فراوان در مورد آن کوشیدند پیوست عملیات روانی آن را با هراس‌افکنی تکمیل کرده و به القای دست برتر اسرائیل در این نبرد بپردازند، اما مجموعه عملیات‌های متقابل حزب‌ا... طی چند روز گذشته نشان می‌دهد که اتفاقا دست برتر اطلاعاتی و نظامی در اختیار مقاومت بوده که به دلیل سانسور شدید اخبار آن از سوی مقامات و رسانه‌های صهیونیستی نتوانسته بروز و ظهور رسانه‌ای آنچنانی داشته باشد. 
این حملات هم از نظر تسلیحات به کار گرفته شده اعم از موشک‌های دوربرد و پهپادها، هم از نظر جغرافیای انجام عملیات و هم از نظر تعداد آنها در یک روز، قابل قیاس با قدرت و توان میدانی حزب‌ا... در سال‌های گذشته نیست و توانسته تمام سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی را به سخره بگیرد؛با این توضیح که حزب‌ا... اساسا در دکترین نظامی خود به‌دنبال تلفات‌گیری از مجموعه‌های انسانی نیست و راهبرد خود را مشخصا در انهدام زیرساخت‌های رژیم و مجبور کردن ساکنان اشغالگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین جهت مهاجرت و مراجعت به کشورهای خود قرار داده است. مروری بر اهداف و موقعیت‌های نظامی در حیفا که موشک‌های حزب‌ا... طی چهار روز گذشته به آنها اصابت کرده و بنابر اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی اسرائیل نه‌تنها بی‌سابقه بوده، بلکه خسارات بسیاری را وارد کرده است، نشان از موفقیت حزب‌ا... در انهدام این اهداف و بر هم زدن سناریوی نتانیاهو در محدود کردن مقاومت دارد. 
درهمین راستا؛ حزب‌ا... لبنان در پاسخ به شرارت‌های ارتش اسرائیل، تنها طی چهار روز گذشته ضمن هدف قرار دادن عمق بندر راهبردی حیفا، موفق به تحمیل خسارات سنگین به فرودگاه نظامی رامات دیوید، فرودگاه نظامی مجیدو، مجتمع صنایع نظامی حیفا، مجتمع صنعتی نیشر، منطقه نظامی کرمل، پایگاه نظامی دامون، پایگاه آموس به‌عنوان پایگاه اصلی انتقال ادوات و پشتیبانی نظامی منطقه شمالی، کارخانه مواد منفجره در منطقه زخرون، انبارهای لجستیکی لشکر ۱۴۶ ارتش اسرائیل در پایگاه نظامی نفتالی و... شده که مجموعه این عملیات‌ها دست‌کم به تعطیلی همه مجتمع‌های صنعتی در شمال و جنوب حیفا، تعطیلی فعالیت‌های روزمره شهروندان در سطح شهر، هجوم ساکنان به پناهگاه‌ها، تعطیلی فرودگاه بین‌المللی حیفا و تعطیلی فعالیت‌های تجاری ــ اقتصادی بندر حیفا منجر شده است.
باید به این نکته مهم توجه داشت که حیفا مرکز بسیار مهم اقتصادی و نظامی اسرائیل از نقطه‌نظر راهبردی محسوب می‌شود و ضربه‌پذیری آن با توجه به استمرار جنگ در غزه و حضور موثر حماس در میدان نبرد و همچنین ناتوانی ارتش اسرائیل برای استقرار در آنجا و طولانی‌شدن جنگ در جبهه شمالی با حزب‌ا... موجب تحمیل هزینه‌ها و آسیب‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی متعددی به رژیم جعلی اسرائیل خواهد شد و با تشدید روند تضعیف تاب‌آوری داخلی، عملا به تغییر توازن قوا و معادله قدرت در منطقه به سود محور مقاومت منجر خواهد شد.
به این موارد باید این نکته را هم اضافه کرد که بعد از اصابت پهپادها و موشک هایپرسونیک انصارا... یمن به تل‌آویو و اثبات دروغ بودن ادعاهای پدافندی رژیم در ایمن‌بودن آسمان اراضی اشغالی، خطر فروپاشی کامل جامعه و رژیم صهیونیستی، همانند یک کابوس وحشتناک سرکردگان‌ رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده و گرچه آغاز ماجراجویی در جنوب لبنان تلاشی برای فرار از یک موقعیت انفعالی است، اما در ذهن نتانیاهوی عصبی و بدون راهبرد که فقط می‌کوشد با رسیدن به یک دستاورد حداقلی خود را در عرصه سیاسی رژیم حفظ کند، به یک راه نجات توهمی تبدیل شده است.
بر این اساس؛ گرچه عنصر تبلیغات و تکنیک‌های فراوان عملیات روانی این روزها به ابزاری پرکاربرد برای صهیونیست‌ها تبدیل شده تا به‌واسطه آن هم برتری ادعایی خود را به رخ ملت‌های حوزه مقاومت کشیده و به‌زعم خود با هراس‌افکنی مانع پاسخگویی حزب‌ا... و دیگر گروه‌های مقاومت شوند و هم فشار افکار عمومی داخلی خود را به‌ویژه بابت اسرا و عدم تامین امنیت شهرک‌ها کمتر سازند، اما باید به این نکته توجه داشت که نه ترور فرماندهان مقاومت موضوع جدیدی است که طی دهه‌های گذشته سابقه نداشته باشد و نه تلفات گرفتن از غیرنظامیان دلیلی بر برتری راهبردی و میدانی است، بنابراین نیک اگر بنگریم اتفاقا به‌دلیل همین ضربات مهلک و «زخم‌های کاری» است که مقامات و رسانه‌های اسرائیلی از یک‌سو به پنهانکاری نتایج حملات حزب‌ا... روی آورده و از سوی دیگر می‌کوشند کشتار زنان و کودکان بی‌گناه غیرنظامی را به‌عنوان دستاورد معرفی کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها