حسن فضل‌ا...، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

هزینه‌های حماقت تل‌آویو را افزایش می‌دهیم

عملیات‌های‌ اخیر حزب‌ا...در حیفا و دیگر مناطق اراضی اشغالی، شوک دیگری به رژیم اشغالگر قدس وارد ساخته است. وعده بنیامین نتانیاهو در خصوص بازگشت آوارگان صهیونیست به منطقه شمال اراضی اشغالی، به یک وعده دروغین و حتی طنز سیاسی در تل‌آویو تبدیل شده و عرصه را بر وی و دیگر اعضای کابینه جنگ تنگ‌تر ساخته است.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۸۵

این درحالی‌بود که تل‌آویو انتظارداشت درپی عملیات تروریستی گسترده اخیر خود در بیروت، سناریوهای راهبردی مقاومت در قبال جنگ‌غزه ومیدان تغییرکند. دراین‌خصوص گفت‌وگویی باحسن فضل‌ا...،نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم که ازنظرتان می‌گذرد.

به نظر می‌رسد هدف اصلی رژیم اشغالگر قدس از عملیات تروریستی گسترده اخیر در لبنان، تغییر موازنه میدان جنگ غزه و تمرکززدایی از شکست مطلق تل‌آویو در این عرصه بوده است. نظر شما در این خصوص چیست؟
همین‌طور است. یک‌سال از جنگ غزه سپری شده و تل‌آویو به هیچ‌یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است. در جبهه شمال نیز رژیم اشغالگر قدس نتوانسته حتی یک آواره را به این مناطق بازگرداند. معادلات امنیتی در این مناطق به ضرر تل‌آویو پیچیده‌تر شده و چنان‌که محافل صهیونیستی نیز اذعان کرده‌اند، چشم‌اندازی در خصوص حل‌وفصل آن مشاهده نمی‌شود.درمقابل، مقاومت لبنان تمرکز ویژه‌ای بر میدان جنگ و ابعاد گوناگون آن دارد و نه‌تنها فریب سناریوهای طراحی‌شده از سوی صهیونیست‌ها را نمی‌خورد، بلکه راهکارهای لازم و موثر درمواجهه با هر نقشه‌ای ازسوی دشمن رامورد تحلیل وبررسی دقیق قرار داده‌است.توان حزب‌ا... درعملیاتی‌ساختن سناریوهای خود وتحمیل آنها بر نقشه‌های دشمن، نشان‌دهنده توانمندی ملموس مقاومت است. عملیات موفقیت‌آمیز اخیرحزب‌ا...(در حیفا)، به‌وضوح نشان می‌دهدکه مقاومت هزینه‌های شکست وحماقت رژیم اشغالگر قدس در مواجهه با خود را افزایش داده است. این روند کماکان ادامه دارد. تصاعد بحران علیه لبنان از سوی صهیونیست‌ها، نه‌تنها به نتایج مد نظر آنها ختم نمی‌شود،بلکه هزینه‌های سنگین وجبران‌ناپذیر دیگری رابر تل‌آویو تحمیل می‌کند.بارها عنوان شده که حزب‌ا... برای مواجهه با هر سناریویی از سوی دشمن آماده است. مقاومت این موضوع را در عمل به اثبات رسانده و به سردرگمی و شکست عمیق‌تر رژیم صهیونیستی منجر شده است. 
 
حزب‌ا... لبنان از ابتدای جنگ غزه، در اقدامی مسئولانه که هم توجیه انسانی و هم امنیتی دارد، به حمایت از فلسطین برخاسته است. این موضوع را چگونه تحلیل می‌کنید؟

کاملا مشخص است که حزب‌ا...چارچوب ارزشی و راهبردی خود را درجنگ غزه مشخص کرده وکمترین تغییری نیز درآن نداده و نخواهد داد. حضور حزب‌ا...درصحنه نبرد بادشمن صهیونیستی، معطوف به جنگ غزه وجنایات رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینیان بوده است. در این میان، صهیونیست‌ها تلاش کردند تا با تشدید تنش‌ها، زمینه راجهت تغییر این چهارچوب راهبردی مهم فراهم سازند، اما با ناکامی مواجه شده‌اند. همچنین در جبهه شمال،هدف صهیونیست‌ها از اقدامات تروریستی اخیر و انفجار وسایل ارتباطی در بیروت و دیگر شهرها مشخص بود. آنها قصد داشتند قواعد و خواسته‌های خود را درمرزهای شمالی اراضی اشغالی و جنوب لبنان به بیروت تحمیل کنند، اما واکنش سریع و صریح حزب‌ا... قدرت دستیابی به این هدف را از صهیونیست‌ها گرفت. 

پرده‌برداری از توان فوق‌العاده مقاومت 
 مقامات ارشد مقاومت لبنان تاکید کرده‌اند که وارد مرحله تازه‌ای از مواجهه با رژیم اشغالگر قدس شده‌‌اند. با توجه به تشدید نبرد با دشمن صهیونیستی، شرایط جدید را چگونه ترسیم می‌کنید؟

دقیقا همین‌طور است. ما وارد مرحله جدیدی در جنگ علیه صهیونیست‌ها شده‌ایم. در این میان خطوط قرمزی وجود دارد که یکی از آنها همان چهارچوب راهبردی مقاومت درجنگ وهدف اصلی مادرحمایت از ملت فلسطین است. ازسوی دیگر، در دوران جدید شاهد پاسخ‌های کوبنده وغافلگیرکننده مقاومت علیه دشمن صهیونیستی هستیم.هدف‌قراردادن پایگاه وفرودگاه رامات دیویدو مجتمع‌های صنعتی ــ نظامی شرکت رافائل رژیم‌صهیونیستی، به‌وضوح از توانمندی فوق‌العاده حزب‌ا... در هرگونه مواجهه‌ با دشمن پرده برداشته است.درشرایط جدید، ساختار فرماندهی میدانی مقاومت نیزحفظ شده است.به‌رغم شهادت تعدادی از فرماندهان حزب‌ا... در نبرد علیه دشمن اشغالگر، هیچ‌گونه خلأ و سردرگمی در روند حضورومواجهه حزب‌ا...بارژیم‌صهیونیستی ایجاد نشده واین برآمده ازقدرت مقاومت است.اینک مخاطبان جبهه مقاومت،اعم ازدوستان ودشمنان متوجه قدرت ذاتی ما شده‌اند. حتی دشمن صهیونیستی این‌بار نیز مانند عملیات اربعین، ابتدا ادعا کرد موفق به خنثی‌سازی عملیات از طریق هدف قراردادن پرتابه‌ها شده اما حزب‌ا... بار دیگر آنها را غافلگیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها