دست پُر پزشکیان از سفر نیویورک

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، روز پنجشنبه پس از شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با سران کشورها، وارد کشورمان شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۵۴۲
دست پُر پزشکیان از سفر نیویورک
 
رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران، در یک گزارش کار کلی که از سفرش به نیویورک داد، گفت‌: قرار شد در آینده و در جلساتی با کشورهای اسلامی درباره توقف جنگ در منطقه تصمیماتی گرفته شود. برجام و آغاز گفت‌و‌گوهای هسته‌ای، مورد دیگری بود که رئیس‌جمهور و هیات همراه او در نیویورک، برای پیگیری آن دیدارهایی صورت دادند. بنابر گفته رئیس جمهور، قرار شده وزرای امور خارجه ایران و کشورهای اروپایی عضو برجام، این مسأله را دنبال کنند. پزشکیان در عین حال تاکید کرد که کارگروه مشخصی با چین شکل گرفته تا مصوبات دولت شهید رئیسی، پیگیری و عملیاتی شود.پزشکیان همچنین با مثبت ارزیابی کردن سفر سه روزه خود به نیویورک، با تاکید بر این‌که در این سفر کار چند ماهه در سه روز انجام شد، تصریح کرد: «دستاوردهایی که در این سفر داشتیم، کار چند ماه ما را سبک کرد، چون باید با رؤسای کشورهای خارجی درباره مسائل مختلف گفت‌وگو می‌کردیم. این سفر فرصتی بود تا در سه روز بیش از ۲۷ دیدار مختلف و دو سخنرانی رسمی ارائه کنیم.»
ابراز مواضع قاطعانه نماینده جمهوری اسلامی ایران در نیویورک درباره مقاومت مشروع مردم فلسطین در برابر ماشین کشتار رژیم جعلی صهیونیستی، از دیگر دستاوردهای رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک بود. پزشکیان در تمام دیدارها و سخنرانی‌های خود از دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی گرفته تا حضور در جمع علمای دینی و اندیشه‌ورزان ارشد آمریکایی، به وضوح و صراحت کامل صدای مظلومیت مردم فلسطین شد و توانست نگاه رسانه‌های بین‌المللی را بار دیگر بر موضوع مقاومت متمرکز کند. دستاوردهای رئیس‌جمهور البته به حوزه سیاسی محدود نبود. پس از بازگشت پزشکیان ۱۱۰۰ لوح تاریخی متعلق به دوره هخامنشیان و داریوش اول، به ایران مسترد شد. این سوغاتی رئیس‌جمهور، حاصل رایزنی‌های وزارت امور خارجه، وزارت میراث ‌فرهنگی و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور با موسسه شرق‌شناسی شیکاگو بود تا این الواح اغلب به خط میخی و زبان عیلامی یا آرامی در اشکال و ابعاد مختلف به میهن بازگردد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها