کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با جام‌ جم آنلاین:

حاکمیت آمریکا در هر جنایتی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است

شکیبایی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین: 

حزب‌ الله لبنان بیش از اینکه یک نهاد نظامی باشد یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود

کارشناس مسائل فلسطین گفت: حزب‌ الله لبنان بیش از اینکه یک نهاد نظامی باشد یک نهاد اجتماعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۴۸۶۰

مهدی شکیبایی کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با جام جم آنلاین در مورد نهاد حزب‌ الله گفت: اگرچه این حزب بعد از پایان یافتن اشغال رژیم صهیونیستی در لبنان به مقابله و مبارزه با اشغالگر پرداخت اما در این گروه در ابعاد دیگری نیز در لبنان مشغول فعالیت است.

این کارشناس افزود: در واقع این حزب یک نهاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی نیز محسوب می‌شود و حضور حزب‌الله در ابعاد دیگر حتی پررنگ‌تر از بعد نظامی این گروه است.

شکیبایی تصریح کرد: در حوزه اجتماعی حزب‌الله مجموعه‌ای از نهادهای خیریه، درمانگاه، بیمارستان را برای مردم لبنان ایجاد کرد تا به بخش‌ سلامت و بهداشت کشور لبنان کمک کرده باشد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در بعد فرهنگی حزب‌الله نیز مجموعه‌های آموزشی تحت عنوان کشافة المهدی، نور و امام المهدی برای مردم لبنان تاسیس کرد و سال‌هاست در اختیار طوائف مختلف و کردم لبنان قرار دارد و از خدمات آموزشی و فرهنگی حزب‌الله بهره می‌برند.

شکیبایی در مورد بعد سیاسی حزب‌ الله نیز بیان کرد: بیش از دو دهه است که حزب‌الله لبنان در حوزه‌های سیاسی فعالیت دارد و وارد عرصه سیاسی لبنان شده و جایگاه مهمی در حوزه‌های سیاسی لبنان محسوب می‌شود، در دولت و مجلس لبنان این گروه جایگاه حائز مهمی دارد و در مسائل داخلی لبنان تأثیر گذار است.

این کارشناس در پایان سخنانش گفت: لبنان یک کشور دموکراتیک است و در آن قدرت بین طوائف، احزاب و قومیت‌های مختلف به نحوه یکسانی تقسیم شده است، اتفاقا بخش‌هایی که برای حزب‌الله لبنان تعریف شده این جنبش توانسته مورد استقبال مورد لبنان قرار بگیرد. حزب‌الله در طول حیات خود منشأ خیر و برکات برای مردم لبنان بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها