در فراق سید مقاومت

غم شهادت سید مقاومت، فرمانده قلوب مومنین و آزادگان، سیدحسن نصرا... (رضوان‌ا...‌تعالی‌علیه) موجی از اندوه را در میان حامیان بی‌شمار گفتمان مقاومت در منطقه و جهان به‌وجود آورده است.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۰۲
نویسنده محمدمهدی ایمانی‌پور / رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
 
دشمن صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن در ادامه جنایات خود در نوار غزه و جنوب لبنان، دست به توحش و جنایتی دیگر زده و خشم بی‌انتها و منتهی به انتقام جهانیان را معطوف به وجود منحوس خودساختند. اما آنچه تحمل فراق سید مقاومت را آسان می‌سازد، ثوابت و سنت‌هایی الهی است که گفتمان مقاومت برمبنای آنها استوارشده ومبتنی برهمان اصول نیز به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد. در این خصوص نکاتی وجود دارد که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آنها گذشت:
زایش و رویش، دو خصلت درونی گفتمان مقدس مقاومت ومتعلقات آن است. این دو خصلت، هم معطوف به مبانی، اصول و اسلوب مقاومت در برابر ظلم و بیدادگری وهم معطوف به افراد و فرماندهانی می‌شود که تجلی این زایش و رویش هستند. در اینجا ارزش‌ها بر مصادیق غلبه دارند، به این معنا که اصول و مؤلفه‌های گفتمانی مقاومت، به رهبران این منظومه اعتبار و معنا می‌بخشد. از این رو با شهادت فرماندهان مقاومت(که آن نیز البته تاثربرانگیز است)، این اصول و ارزش‌ها هرگز از بین نمی‌رود. فراتر از آن، با شهادت فرماندهان و رهبران مقاومت، حیات معنوی آنها در جبهه مقاومت وارد مرحله تازه‌ای می‌شود. به عبارت بهتر، رهبری معنوی شهید سیدحسن نصرا... بر مقاومت اسلامی لبنان بر گفتمان و منظومه مقاومت، به قوت خود باقی است. تاکنون بارها عنوان شده که شهدای مقاومت، اگر کارایی بیشتری در میدان مبارزه با ظلم و اشغالگری نداشته باشند، کارایی کمتری از زمان حیات پربار خود نخواهند داشت.
نکته دوم، به تثبیت این قاعده کلان در گذر زمان برمی‌گردد. در سال ۱۹۹۲ میلادی زمانی که شهید بزرگوار سیدعباس موسوی، دبیرکل سابق حزب‌ا... لبنان در بمباران جنگنده‌های صهیونیستی به شهادت رسید، بسیاری از طرفداران و دلدادگان جبهه مقاومت که هنوز درک جامعی از مناسبات کلان معنوی و علی ــ معلولی از این جبهه و گفتمان حاکم بر آن نداشتند، نسبت به آینده مبارزه با دشمن صهیونیستی و حامیان غربی آن نگران به نظر می‌رسیدند. بااین‌حال، وجودی سراسر قاطعیت و درعین‌حال عطوفت و آرامش، که تاویل آیه مبارکه «اشداء علی‌‌الکفار رحماء بینهم» در میدان نبرد همیشگی با دشمن صهیونیستی بود، تبلور یافت و سید مقاومت با صلابت پرچم مقاومت را بر دوش گرفت. اکنون سید مقاومت پس از حدود سه دهه، علم مبارزه با ظلم و اشغالگری را به جانشین خود تحویل خواهد داد تا شاهد زایش و رویش دیگری در جبهه مقاومت باشیم. این روند تا پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیست ادامه خواهد داشت.
نکته پایانی معطوف به نقش فرماندهان و رهبران شهیدی مانند سیدحسن نصرا...(رضوان‌ا...‌تعالی‌علیه) در شکل‌گیری روند «آگاهی جمعی» در قبال ماهیت گفتمان مقاومت بازمی‌گردد. در زمان شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج‌قاسم سلیمانی عزیز نیز «تمرکز جهانی بر جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی» به تامل در ماهیت و مناسبات جاری در منطقه و اثبات حقانیت گفتمان مقاومت نزد مردم بسیاری از کشورهای دنیا منجر شد. تبلور این آگاهی جمعی را در خروش گسترده ملت‌های پنج قاره دنیا در دفاع از ملت فلسطین مشاهده می‌کنیم. بدون‌شک شهادت سید مقاومت نیز بسیاری از اذهان خفته در منطقه و دنیا را متوجه حقایقی خواهد ساخت که تاکنون فرصت مواجهه با آن را پیدا نکرده‌اند. ثمره این آگاهی جهانی، چیزی جز تسریع روند سقوط و تباهی رژیم تروریست و نامشروع صهیونیستی نخواهد بود... .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها