دلایل استحکام حزب الله  
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

دلایل استحکام حزب الله  

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

نقش کلیدی شهید نصرالله در ساختار حزب‌الله

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شهید سیدحسن نصرالله در بالندگی، رشد، شخصیت دهی و هویت بخشی به حزب الله نقشی بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کرد.
یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شهید سیدحسن نصرالله در بالندگی، رشد، شخصیت دهی و هویت بخشی به حزب الله نقشی بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کرد.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، سعدالله زارعی درباره مسائلی که به استحکام حزب الله منجر شده است، افزود: یک سازمان چریکی و مقاومتی بر مبنای یک ایدئولوژی، تصمیم، توافق و اجماع شکل می‌گیرد و افراد در آن گاهی بسیار موثر هستند. اما در این عین حال افراد دلیل ایجاد و استمرار آن نیستند.

 

وی با بیان اینکه افراد دلیل رشد یک سازمان هستند، ادامه داد: به این شکل در طول زمان سازمان‌ها ممکن است به دلایل دیگری دچار تطور شوند. اما شهادت یا فوت رهبر سازمان عامل تغییر در یک سازمان محسوب نمی‌شود. مخصوصا اگر سازمان ایدئولوژیک معنوی باشد، یعنی بر پایه‌های معنوی دینی بنا شده باشد. به این دلیل افرادی که وارد سازمان می‌شوند، همان راه و مسیر را ادامه خواهند داد.

 

زارعی درباره نقش و تاثیر شهید سیدحسن نصرالله در استحکام حزب الله نیز به جام جم آنلاین گفت: آقای سید حسن نصرالله براساس یک منطق روشن و بدون ابهام سازمان را مدیریت و اتصال آن را با ولایت فقیه مشخص کرد. افزون بر این ایشان مسئولیت پذیری حزب الله را نیز در منطقه مشخص کرد.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: به نظرم حزب الله در دوره شهید سید حسن نصرالله به بسیاری از سوالات جواب داد. مثلا عملکرد شهید سیدحسن نصرالله در سوریه به این سوال پاسخ داد که در یک بحران منطقه‌ای وظیفه حزب الله چیست؟

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین شهید سیدحسن نصرالله در بالندگی، رشد، شخصیت دهی و هویت بخشی به حزب الله نقشی بسیار کلیدی و اساسی را ایفا کرده است.

 

زارعی درباره مردمی بودن و سرمایه اجتماعی حزب الله نیز یادآور شد: شهید سید حسن نصرالله در بطن جامعه با هزینه از خود بجایی رسیده است، یعنی ایشان برای خودش موقعیت و مقامی دست و پا نکرد. فراموش نکنیم که سیدحسن نصرالله در راهی که انتخاب کرد، فرزندش را قربانی داده است.

 

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله پذیرفت که در شرایط بسیار سختی زندگی کند، توضیح داد: تصور کنید انسانی در یک دوره ۲۰ ساله زندگی مخفیانه را تحمل کند. این مسائل در کنار پیروزی‌هایی که برای ملت و کشور لبنان کسب کرد وجهه ویژه‌ای به شهید سید حسن نصرالله داد.

 

به گفته وی این رویکرد شهید سید حسن نصرالله سبب شد که حزب الله اکنون دارای پایگاه اجتماعی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها