سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

تثبیت توازن قدرت به نفع مقاومت

با توجه به شرایط ایجاد شده در منطقه عملیات وعده صادق ‌۲ تحولات شگرفی را در مجموعه منطقه غرب آسیا و نظام بین‌الملل رقم خواهد زد و سبب تثبیت توازن قدرت به نفع مقاومت نیز می‌شود. در این شرایط چنانچه رژیم صهیونیستی پیام ایران را دریافت کرده باشد، قطعا و یقینا منطقه نسبت به گذشته آرامش بیشتری به خود خواهد دید.
کد خبر: ۱۴۷۵۴۲۳
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

با توجه به شرایط ایجاد شده در منطقه عملیات وعده صادق ۲ می‌تواند تحولات شگرفی را در مجموعه منطقه غرب آسیا و نظام بین‌الملل رقم بزند. لازم به یادآوری است که در مدت بیش از ۱۱ ماه گذشته رژیم صهیونیستی به طور مستمر شرایط جنایتکارانه‌ای را در غرب آسیا و به ویژه در غزه و لبنان ایجاد کرده و‌ با حمایت آمریکا و برخی کشور‌های غربی همچنان به نسل کشی و تخریب منازل مسکونی غیر نظامیان ادامه می‌دهد.

 

به این ترتیب با توجه به غرور بیش از اندازه مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از آن‌ها موضوع ترور در غزه، لبنان و تهران دوباره در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این شرایط ترور شهید هنیه در تهران که به عنوان دیپلمات در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران و در کنار نزدیک به ۸۰ دیپلمات دیگر حاضر شده بود، نقطه عطفی را برای انتقام به وجود آورد.

 

این در حالی بود که از دهم مرداد ماه تا دهم مهرماه افکار عمومی در ایران بشدت مقامات سیاسی و نظامی کشور را تحت فشار قرار داده بود و بسیاری خواستار این بودند که انتقام و خونخواهی زودتر انجام و تروریست دولتی رژیم صهیونیستی مجازات شود. اما با عنایت به اقدامات ویژه شناسایی و عملیاتی پس از گذشت دو ماه این عملیات در دهم مهرماه و ساعت هشت شب به وقت تهران با شلیک بیش از ۲۰۰ موشک انجام شد. البته لازم به یادآوری است که بخشی از موشک‌ها برای گمراه کردن پدافند هوایی رژیم به کار گرفته شد و بخشی دیگر از موشک‌ها برای آسیب رساندن به مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به پرواز درآمدند.

 بنابراین با توجه به حمایت‌های همه جانبه و تلاش برای رفع نقاط ضعف و کور پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که از سوی غرب و به ویژه آمریکا صورت گرفته بود، نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی به طراحی یک عملیات خاص و ویژه نیاز داشتند تا از این طریق بتوانند موشک‌ها را از پدافند پیچیده رژیم صهیونیستی عبور دهند. به همین دلیل براساس اقرار رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۹۰ درصد از موشک‌ها به اهداف اصابت کرده است و اکنون فشار افکار عمومی به رژیم صهیونیستی به صورت فراگیر مشاهده می‌شود. حتی شهردار تل‌آویو نیز اعلام کرده که باید بلافاصله این جنگ به اتمام برسد تا خرابی‌ها و مشکلاتی که نتانیاهو برای اسرائیل ایجاد کرده است، متوقف شود.

 

به این ترتیب می‌توان گفت این مسائل نشان دهنده قدرت و دقت موشک‌های جمهوری اسلامی است که به اهداف تعیین شده در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرد. در این بین، اما بازتاب رسانه‌ای این اقدام انتقام جویانه و تنبیهی نیز در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انعکاس قابل توجهی داشت. بخش قابل توجهی از رسانه‌های آمریکایی نسبت به توانمندی موشک‌های جمهوری اسلامی اقرار کرده و همچنین مخالفان نتانیاهو بشدت او را در فضای رسانه‌ای تحت فشار قرار داده و اعلام کرده‌اند که مخالفت ما از ماه‌ها قبل نسبت به اقدامات نتانیاهو حقانیت ما را مشخص کرده است. زیرا علی‌رغم حمایت‌های غرب و شعار‌های بنیامین نتانیاهو دستان ما در مقابل جبهه مقاومت و موشک‌های جمهوری اسلامی خالی است.

 

‌بنابراین این مسائل می‌تواند توازن قدرت به نفع مقاومت را تثبیت کند و در صورتی که رژیم صهیونیستی پیام ایران را دریافت کرده باشد، قطعا و یقینا منطقه نسبت به گذشته آرامش بیشتری به خود خواهد دید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها