صدا و سیما در شب پاسخ موشکی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌صورت زنده به پوشش این اقدام مقتدرانه پرداخت

پخش زنده خونخواهی

از نخستین ساعات شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهرماه که عملیات گسترده موشکی ایران اسلامی در پی انتقام خون سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرا...، شهید اسماعیل هنیه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین به سمت اهداف و پایگاه‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد و با موفقیت کامل این موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین‌شده اصابت کرد، شور و شعف و شادی فراوانی را در دل میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان ایجاد شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۴۵۸
نویسنده رسول شمالی ورزنده - گروه رسانه
 
مردم عزیز کشورمان و همچنین مردم ستم‌دیده فلسطین، غزه و مسلمانان در کشورهای عراق، یمن، سوریه، لبنان و... با آمدن در خیابان‌ها و مراکز شهر به جشن و شادمانی پرداختند و اشک شوق از دیدگان‌شان جاری شد. این در حالی بود که رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی، آمریکا و رژیم ددمنش صهیونیستی از این حمله تلافی‌جویانه و مقتدرانه ایران اسلامی عصبانی شده و به وحشت افتادند. رسانه‌ملی همپای اقدام نظامی ایران علیه رژیم کودک‌کش برنامه‌های زنده‌ای را روی آنتن فرستاد و به‌صورت مستقیم با حضور کارشناسان به تحلیل این اقدام مقتدرانه پرداخت.

وحشت رسانه‌های استکباری از وعده صادق۲
رسانه‌های معاند و وابسته به استکبار نیز پس از دقایقی از حملات سخت و ویرانگر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ۹۰ درصد آن به اهداف نظامی و تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی اصابت کرد و موجب ویرانی و تخریب آنها شد، با قطع برنامه‌های عادی خود به پخش زنده تصاویر موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی که از طریق رسانه‌ملی به سراسر جهان مخابره می‌شد، پرداختند. این رسانه‌های معاند در عین غافلگیری از این حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستپاچگی و عجولانه آن را بررسی و تحلیل کردند. در همین رابطه برخی شبکه‌های تلویزیونی ضدانقلاب وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی مانند BBC و اینترنشنال صهیونیستی بلافاصله به پوشش اظهارنظر و موضع‌گیری برخی فرماندهان و مسئولان نظامی دفاعی آمریکا اقدام و سعی کردند. هرچند آنان سعی داشتند فضای آشفته‌ای را که برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در پی این حمله پیش آمده، آرام سازند، اما ظاهر فرمانده و سخنگوی ناتو و یکی از مقامات نظامی بلندپایه آمریکایی نشان می‌داد که از حملات موشکی ایران سخت عصبانی و آشفته هستند. آنان این حمله جدید ایران اسلامی را تحت عنوان وعده صادق ۲، عملیات نظامی بزرگ و عظیم خواندند و بیان کردند حملات موشکی سپاه پاسداران بسیار گسترده‌تر از حمله قبلی بوده است. در واقع آنها از این حمله ایران غافلگیر شده‌اند و به‌هرحال این انتقام به مردم آزاده جهان نشان داد که ایران به وعده‌ای که داده بود، در زمان مقتضی عمل کرده است. بر خلاف همه آن استنباط‌هایی که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی داشتند و در این اندیشه به سر می‌بردند که ایران نمی‌تواند بار دیگر پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر قدس را هدف موشک‌های انتقام‌جویانه خود قرار دهد، این اتفاق مبارک بالاخره توسط نیروهای انقلابی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش غیور ایران اسلامی به وقوع پیوست و انجام شد.

انتقامی که جاودانه شد
رسانه‌ملی نیز همگام با این عملیات بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پخش زنده موشک‌باران اسرائیل از سوی غیورمردان ایران، مسلمانان جهان و ملت‌های آزاده دنیا را لحظه‌به‌لحظه در جریان این انتقام تنبیهی دشمنان اسلام قرار داد و ملت بزرگ و مقتدر ایران هم شب بسیار شاد و پر از غروری را پشت سر گذاشتند که این پوشش‌های تصویری شبکه‌های تلویزیونی رسانه‌ملی از این عملیات عظیم نظامی موشکی سپاه که منجر به نابودی بخش‌هایی از زیرساخت‌های نظامی اسرائیل شد، موجبات خشم، عصبانیت و وحشت رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را فراهم آورد، به‌طوری که این شبکه‌های وابسته به استکبار جهانی در بخش‌هایی از برنامه‌های تحلیلی خود به قدرت موشکی ایران و ناکارآمدی گنبد آهنین اسرائیل اعتراف کرده و ترس و وحشت خود را از ناکامی رژیم صهیونیستی در برابر حملات موشکی ایران بروز دادند، به گونه‌ای که نگرانی در گفتار آنها کاملا مشهود بود؛ بنابراین آنچه از عملیات بزرگ وعده صادق۲ به‌عنوان پیام به جهان مخابره شده، این است که ایران اسلامی در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی و حمایت و پشتیبانی از جنبش‌های مقاومت و مردم مظلوم فلسطین، غزه، مسلمانان جهان به هیچ‌وجه با هیچ کسی در دنیا شوخی نداشته و کوتاه نمی‌آید و هدف اصلی‌اش نابودی رژیم اشغالگر قدس است و در این ارتباط با همه توان پای کار است و هم‌صدا با جریان‌های مقاومت در جبهه‌های مختلف، به‌طور قاطع خواهان محو و نابودی اسرائیل از صفحه روزگار و در میدان حاضر است و در مسیر نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی حرکت می‌کند که این تازه آغاز نصرا... است و ان‌شاءا... ادامه دارد.

به رنگ مقاومت در رسانه‌ملی
پیش از این نیز در پی شهادت مظلومانه اسطوره مقاومت شهید سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان و سایر هم‌رزمانش توسط رژیم صهیونیستی و اعلام پنج روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایران، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سازمان صداوسیما هم با تغییر کنداکتور برنامه‌های خود، پخش ویژه‌برنامه‌هایی را به مناسبت شهادت سید مقاومت آغاز کردند و همراه با مسلمانان جهان و مردم عزادار ایران اسلامی به سوگ این اسوه مقاومت نشستند. شبکه‌های سراسری، ملی و استانی صداوسیما در همین راستا ویژه‌برنامه‌هایی را با حال‌وهوای شهدای مقاومت، روایت زندگی مبارزاتی شهید سیدحسن نصرا... روی آنتن برده‌اند. در همین ارتباط شبکه یک تلویزیون با ویژه‌برنامه‌های صبح بخیر ایران و ویژه‌برنامه سیاسی جریان، شبکه سه سیما با ویژه‌برنامه زنده سیاست خارجی، شبکه چهار سیما با برنامه زنده وضعیت جنگی، شبکه افق با ویژه‌برنامه به افق فلسطین، شبکه مستند سیما با چندین مستند ویژه شهادت سیدحسن نصرا... و همچنین شبکه‌های تلویزیونی نمایش، نسیم، سلامت و شبکه‌های جهانی جام‌جم با ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان در سوگ این اسطوره مقاومت نشستند که این برنامه‌های تلویزیونی در قالب‌های مستند، داستانی، گفت‌وگومحور، مصاحبه با کارشناسان سیاسی و بین‌المللی، ارتباط‌ زنده با شخصیت‌های بین‌المللی، پخش زنده تصویری از لبنان و محل این فاجعه، گفت‌وگو با خانواده‌های شهدا، مجروحان حادثه و گزارش‌های تصویری زنده از لبنان، فلسطین، غزه و ضاحیه بیروت تقدیم مخاطبان و بینندگان تلویزیونی می‌شود. از سوی دیگر هم شبکه‌های رادیویی رسانه‌ملی همراه با شبکه‌های سیما، ویژه‌برنامه‌های زنده تحلیلی و گفت‌وگومحوری را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید سیدحسن نصرا... تدارک دیده‌اند که طی این روزها همراه مخاطبان این شبکه‌های رادیویی بوده است. در همین راستا شبکه رادیویی ایران با ویژه‌برنامه سیدحسن نصرا...، رادیو فرهنگ با مکتب نصرا...، رادیو تهران با صبح تهران، داغ بیروت، شبکه رادیویی معارف با برنامه زنده شهید قدس، رادیو اقتصاد با ویژه‌برنامه شکوه مقاومت، شبکه رادیویی صبا با ویژه‌برنامه طلوع نصر، رادیو ورزش با ویژه‌برنامه سید مقاومت، شبکه رادیویی سلامت با ویژه‌برنامه آغاز نصرا...، رادیو پیام با ویژه‌برنامه زنده پیام مقاومت و شبکه رادیویی گفت‌وگو با ویژه‌برنامه زنده گفت‌وگوی سیاسی ضمن پرداختن به ابعاد گوناگون این فاجعه و شهادت دبیرکل حزب‌ا... لبنان و سایر هم‌رزمانش یاد و خاطره سید مقاومت را گرامی می‌دارد. شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سازمان صداوسیما همچنین در ویژه‌برنامه‌های زنده و تولیدی خود ابعاد جدیدی از فاجعه و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را برای مخاطبان خود تشریح می‌کنند و با پخش برنامه‌های مستند، ترکیبی، گفت‌وگومحور، مصاحبه با شخصیت‌ها و کارشناسان بین‌المللی و سیاسی داخلی و خارجی، ارتباط‌ زنده با خبرنگاران، تحلیلگران مسائل بین‌الملل و سیاست‌ خارجی و صحبت و گفت‌وگو با خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه هولناک و فاجعه عظیم، از زوایای مختلف به تحلیل و بررسی ابعاد این حمله وحشیانه رژیم خونخوار صهیونیستی می‌پردازند. به عبارتی باید گفت که رسانه‌ملی در پنج روز عزای عمومی با سوگواره‌ای از ویژه‌برنامه‌های شهادت سید مقاومت لباس عزا بر تن کرده و به سوگ‌ مردی بزرگ از تبار اباعبدا... الحسین(ع)، سرور و سالار شهیدان کربلا نشسته است. 

روایت اول در دستان رسانه‌ ملی
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به پاسخ کوبنده سه‌شنبه‌شب، جمهوری اسلامی ایران به مواضع نظامی رژیم‌صهیونیستی گفت: اگر هر کار بزرگی در کشور با طراحی پیوست رسانه‌ای اتفاق بیفتد و رسانه‌ملی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و از قدرتش برای مدیریت رسانه‌ای و فرهنگی و اجتماعی استفاده کند، قطعا به توفیقات دست پیدا می‌کند. الحمدلله هم در وعده صادق ۱ و هم در عملیات وعده صادق ۲ این هماهنگی و این پیوست رسانه‌ای به‌خوبی انجام شده بود. شاهد بودیم که در عملیات سه‌شنبه‌شب گذشته، روایت اول را رسانه‌ملی در دست گرفت و آثارش را هم دیدیم که به تقویت غرور ملی و اعتماد به نفس ملی و همچنین افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی منجر شد.وی در ادامه درباره بازخوردهایی که از مخاطبان رسانه‌ملی گرفته‌اند هم افزود: بازخوردها بسیار خوب بود و تا پاسی از شب همکاران ما مشغول کشیک بودند. جامعه هم از  رسانه‌ملی می‌خواهد به‌موقع اتفاقات از این دست و روایات دست اول را به مخاطب ارائه دهد. پیشنهاد ما این است که در همه بخش‌ها و همه حوزه‌ها نقش و اهمیت و جایگاه رسانه‌ملی به‌رسمیت شناخته شده و از این ظرفیت برای پیوست رسانه‌ای استفاده شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها