ابعاد مهم «وعده صادق ۲»

عملیات موشکی موفقیت‌آمیز «وعده صادق۲» اقتدار ایران را به رخ جهانیان کشید. در حقوق معاهدات بین‌المللی، براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدام مسلحانه‌ فردی علیه کشورها تنها در قالب «دفاع مشروع» جایز شمرده می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین بسترهای اختلاف‌نظر درباره دفاع مشروع، شمول آن نسبت به دفاع بازدارنده در حملات قریب‌الوقوع است که با عنوان «دفاع پیشدستانه» یاد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۵۸۶۱
 
در ارتباط با این دفاع تشریح شده است که آن کشور باید اطلاعات لازم را درخصوص نقض امنیت ملی یا نقض سرزمینی خود به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل برساند که جمهوری اسلامی ایران در تمام موارد طبق نامه رسمی، اقدامات تضعیف‌کننده‌ رژیم صهیونیستی را که برخلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بود، به سازمان ملل متحد اطلاع داد و همه آنها به ثبت رسید و این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ  بود که از خود دفاع کند.
لازم به ذکر است که ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مهمان عزیز، گرامی و رسمی ما دکتر اسماعیل هنیه، دبیر‌کل جنبش مقاومت حماس توسط رژیم جعلی و منفور صهیونیست به شهادت رسید و ما گفتیم انتقام سخت و دردناکی خواهیم گرفت، زمان و مکان به عهده‌ و در اختیار ماست و با یک رویکرد غافلگیرانه و هوشمندانه عمل خواهیم کرد که دقیقا در ۱۰ مهر ۱۴۰۳ و بعد از دو ماه بررسی‌های دقیق و شناسایی‌های کاملا مشرفانه به زوایای مختلف نیروهای مسلح به جمهوری اسلامی ایران با پیشاهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وعده‌ای که به ملت عزیز ایران داده بود، بعد از خویشتنداری و با اقتدار موشکی در عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق۲، اصل بازدارندگی را به رخ رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان آن کشید و پاسخ کوبنده‌ای به آنها داد.
در روند مقاومت و در آستانه‌ اولین سالگرد عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی چندین مرحله اقدامات علیه دشمن بشریت و کسی که دشمن سرزمین‌های اسلامی است و آن را تصرف کرده، انجام شده و در ارتباط با منافع ملی، جمهوری اسلامی ایران نیز اقداماتی را انجام داده که رژیم صهیونیستی در فضای رسانه‌ای به بیش از آن چیزی که صورت گرفته بود، می‌پرداخت، یعنی اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای هم در داخل ایران می‌افتاد، رژیم منحوس صهیونیستی آن را به خودش منتسب می‌کرد.
طوفان‌الاقصی توانست یک بن‌بست راهبردی برای رژیم سفاک صهیونیستی ایجاد کند. حمله ایران به اسرائیل یا عملیات وعده صادق حمله موشکی پهپادی در نیمه‌شب ۲۵ فروردین۱۴۰۳ بود وعملیات ۱۰مهر۱۴۰۳، مرحله سوم عملیات وعده صادق۲ با رمز یا رسول‌ا...(ص) که با یاری خداوند و رهبری مرد جنگ بلدِ صلح‌طلب، مقام معظم رهبری، اتفاق افتاد. 
در عملیات وعده صادق ۱، غافگیری وجود نداشت و جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی اعلام کرده بود که در مقابل شهادت مستشاران ایران در کنسولگری سوریه که بسیارحائز اهمیت است این اتفاق خواهدافتاد، اما در عملیات وعده صادق۲ موضوع کاملا غافلگیرانه و هوشمندانه بود، یعنی به صورتی که دشمن اصلا متوجه نشد.
هدف از شلیک‌ موشک‌ها، تخریب مناطق نظامی صهیونیست‌ها بود که هزینه‌ای هم بر دست آنها بگذارد که با یک هزینه‌ چند میلیون تومانی؛ هزینه‌ چند میلیون دلاری بردست‌شان گذاشته شد. اشتباه صهیونیست‌ها این بود که در توهم مسیر پیروزی قرار گرفته‌اند؛ یکی از تکنیک‌های جنگ در آموزش‌های نظامی این است که آموزش می‌دهند دشمن را به اشتباه بیندازید و آن اشتباه این است که احساس پیروزی کند.
دراکثرکشورها حتی داخل آمریکا که رئیس‌جمهور آن حامی اصلی جنایتکاری‌های نتانیاهو است بسیاری از دانشجویان، دانش‌آموزان و افرادی که ازرژیم صهیونیستی متنفر هستندودرخیابان‌های آن علیه نسل‌کشی این باندجنایتکار تظاهرات می‌کردند، با خوشحالی‌شان نشان دادند که این رژیم رو به نابودی است و هیچ‌گاه نمی‌تواند اراده‌ مخالفان خود را در وحشی‌گری‌هایش مخصوصا اراده‌ ملت ایران را از بین ببرد.از بدو تاسیس رژیم صهیونیستی تنها دکترین آنها ترور بوده و رئیس موساد بر این عقیده است که اگر شما می‌خواهید یک ماشین را از حرکت بیندازید باید راننده را حذف کنید نه چرخ و موتور آن را؛ در این صورت کل حزب‌ا... و کل جمهوری اسلامی ایران، یعنی فرمانده آنها را بزنید که این عقیده یک اشتباه است که با زدن فرماند‌هان، نه‌تنها آن کشورها از اهداف خود دست برنمی‌دارند، بلکه تفکر آنها به راه می‌افتد و همچنین آنها فرد دیگری را به جای آن رهبر برمی‌گزینند و به اهداف خود می‌پردازند و تا پیروزی به راه‌شان ادامه می‌دهند. 
نمونه دیگر ازشکست‌های مدعیان حقوق بشر این بود که تمام کشورهای اروپایی می‌گفتند بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه باید از بین برودکه باحمایت‌های آمریکاواسرائیل داعش دست‌نشانده‌ آنها۷۰درصد سوریه رابه‌دست گرفته بودوتا۷۰۰متری کاخ ریاست‌جمهوری بشار اسد رسیده بود و فقط جمهوری اسلامی ایران تنها حامی سوریه می‌گفت: «بشار اسد باید بماند» که دیدیم به لطف و یاری خداوند ورق برگشت و سوریه با سیاست‌های راهبردی و دیپلماتیکی هوشمندانه‌ شهید حاج‌قاسم سلیمانی پیروز شد. 
امروز بخشی از آن وعده‌ای که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان نیروهای مسلح دادند محقق شد و این آمادگی سپاه پاسداران و نیروی هوافضاست که هر اقدامی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد و رژیم صهیونیستی باید بداند با محاسبات غلط، کار اشتباهی مرتکب شد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها