مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه؛

کوچ پاییزه در کرمانشاه از آبان‌ماه آغاز می‌شود

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر این استان از ماه آبان کوچ پاییزه خود را از مناطق سردسیر ییلاقی به مناطق گرمسیر قشلاقی آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۷۵۹۰۳

جام جم آنلاین؛ علی‌جعفر رضایی، مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه  با تبریک روز ملی روستا و عشایر، از عشایر به‌عنوان سربازان گمنام عرصه تولید یاد کرد و اظهار کرد: ۳۰ درصد نیاز پروتئینی استان توسط عشایر تولید می‌شود.

 
وی، گفت: باتوجه‌به جلساتی که با اداره کل منابع طبیعی داشتیم از ابتدای آبان‌ماه کوچ پاییزه عشایر به مناطق قشلاقی شروع خواهد شد که تمهیدات لازم در راستای هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای تأمین امنیت، خدمات‌رسانی، توزیع آرد، آبرسانی سیار و… اندیشیده شده است.
 
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از عشایر خواست براساس تقویم کوچ کنند و تصریح کرد: عشایر زودتر از تاریخ اعلامی وارد مناطق قشلاقی نشوند چون رشد و نمو گیاه به انداه کافی نیست و حتما یک فرم سه برگی را به امضا اداره منابع طبیعی، علوم پزشکی و امور عشایری شهرستان را داشته باشند تا با مشکلی در طول مسیر کوچ مواجه نشوند.
 
وی در خصوص مراتع ایلام و خوزستان، خاطرنشان کرد: عشایر برون کوچ کرمانشاه، سالیان سال است که به‌صورت عرفی از مراتع ایلام و خوزستان استفاده کرده که متأسفانه به علت عدم همکاری و پیگیری لازم، موفق به کسب پروانه چرا نشده‌اند و هر سال دغدغه این مراتع را دارند که در این راستا مکاتبات فراوانی با سازمان امور عشایری و استان‌های برون کوچک صورت‌گرفته که درصدد هستیم بحث مراتع حل شود تا با خیال آسوده کوچ کنند و در مناطقی که در سنوات قبل به‌صورت عرفی مستقر شده، امسال هم مستقر شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها