چوب بهترین جایگزین سنگ نمای ساختمان

کد خبر: ۱۴۷۵۹۱۹

استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب در معماری و نماسازی ساختمان، تأثیر به سزایی در افزایش کیفیت زندگی و بهبود سلامت روانی-جسمی افراد دارد.

چوب‌های مرغوبی مثل چوب روسی به دلیل داشتن زیبایی طبیعی، وزن مناسب، عدم انتقال گرما و صدا، دوام و پایداری مطلوب و در نهایت قیمت مقرون‌به‌صرفه نسبت به مصالحی چون سنگ، ماده‌ای بهینه برای پوشش نمای ساختمان‌ به شمار می‌آیند.

از سوی دیگر تجدیدپذیر بودن این ماده؛ خرید چوب راش، روسی، بلوط، گردو و سایر مصالح چوبی طبیعی را توجیه می‌کند‌. نماهای چوبی قطعا یک انتخاب پایدار هستند که در ادامه به دیگر مزایای آن‌ها در صنعت ساخت‌وساز اشاره می‌کنیم.

چوب بهترین جایگزین سنگ نمای ساختمان
مزایای استفاده از چوب در نمای ساختمان

در طول تاریخ معماری، مطمئنا هیچ ماده دیگری به اندازه چوب تأثیرگذار نبوده‌است. حتی در عصر حاضر نیز به ندرت می‌توان ساختمانی را دید که یک یا چندین المان چوبی در طراحی داخلی یا خارجی آن به کار نرفته‌باشد. دلیل این امر را قبل از هر چیز باید در نقش غیر قابل انکار چوب برای انتقال الهامات مبتنی بر طبیعت دانست. موارد زیر جزو مهم‌ترین برتری‌های چوب نسبت به سایر مصالح مانند: فلز، شیشه، کامپوزیت، سنگ و ... در نماسازی ساختمان است:

·         چوب یک انتخاب پایدار و زیست محیطی است، به این معنی که استفاده از آن نه تنها تهدیدی برای طبیعت نیست، بلکه امکان تجزیه و بازیافت نیز وجود دارد.


·         چوب نمایی اصیل، لوکس، زیبا و شیک به ظاهر ساختمان می‌بخشد.

·         چوب متریالی مقاوم در برابر تغییرات جوی و دمایی است، به خصوص اگر از نوع ضد آب و ضد رطوبت باشد.

·         مصالح چوبی عموما شیوه نصب آسان و غیر پیچیده‌ای دارند.

·         در صورت پوسیدگی یا دفرمگی چوب می‌توان آن را به راحتی جدا و تعویض کرد.

·         متریال‌های چوبی معمولا وزن سبک‌تری دارند.

·         چوب دارای قابلیت عایق حرارتی و برودتی مطلوبی است.

·         مصالح چوبی تنوع رنگی و ابعادی بیشتری دارند.

·         اکثر چوب‌های مورد استفاده در نما دارای انعطاف‌پذیری و ثبات ابعادی بالایی هستند.


·         قیمت خرید چوب های مختص نما معمولا نسبت به گزینه‌هایی چون سنگ، بسیار ارزان‌تر است.

·         و...

باتوجه به امتیازات مهم استفاده از چوب در نماهای خارجی، می‌توان ادعا کرد که چوب یک انتخاب همیشگی و همه کاره برای معماران، طراحان و طیف وسیعی از کاربران است. البته خاطرنشان می‌کنیم که هر نوع چوبی مناسب استفاده در نمای بیرونی ساختمان نیست. در واقع آنچه به چوب برای اجرا در فضای باز و نمای خارجی ساختمان برتری می‌بخشد میزان مقاومت آن در برابر نزولات آسمانی، نفوذ حشرات چوب‌خوار، رطوبت، گرمای خورشید و سایر عوامل مخرب بیرونی است.

طبق همین فاکتورها می‌توان گفته که در حال حاضر چوب‌های روسی و  ترمووود، جزو بهترین گزینه‌ها برای نماکاری ساختمان هستند که شرکت بازرگانی پرسال به عنوان واردکننده برتر انواع چوب وارداتی در ایران، نمونه‌های ممتاز چوب روسی و ترمووود را با قیمت رقابتی وارد نموده و با شرایط ویژه به فروش می‌رساند.

چوب بهترین جایگزین سنگ نمای ساختمان
چوب ترمووود بهترین جایگزین سنگ نمای ساختمان

ترمووود یک‌ نوع چوب اصلاح شده حرارتی است که به دلیل استفاده از فرآیند «ترمو کردن» در تولید آن، قابلیت‌های این چوب زیبا و بادوام به شکل بسیار کارآمدتری تقویت شده‌است. چوب ترمووود جزو متریال‌های محبوبی است که قابلیت بازیافت داشته و کاملا با محیط زیست سازگار است. ظاهر زیبا، رنگ‌ گرم و بافت یکدست چوب ترمووود نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی به چشم بیننده جذاب است، بلکه نقش پر رنگی در انتقال حس صمیمیت و اصالت محیط دارد.

ساختمان‌هایی که با چوب ترمووود طراحی و اجرا شده‌اند ماندگاری بالایی دارند زیرا این چوب در برابر عوامل جوی و پوسیدگی بسیار مقاوم عمل می‌کند. ضدآب بودن چوب ترمووود به ثبات ابعادی این چوب و عدم دفرمگی و تورم آن کمک کرده‌است، به همین دلیل است که بازار خریدوفروش چوب ترمووود درست به اندازه خرید چوب روسی پر رونق است.

در جریان فرآوری چوب ترمووود به هیچ وجه از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، بنابراین بهترین گزینه برای چوب‌های اشباع است. این چوب پرکاربرد دارای درجات کیفی مختلفی اعم از: ترمو اس و ترمو دی است که همین امر در قیمت فروش این چوب مؤثر است.

طراحان بیشتر از نوع ترمووود با چوب نرم در نمای ساختمان استفاده می‌کنند زیرا وزن سبک‌تری داشته و کار با آن آسان‌تر است. شما می‌توانید برای خرید یا استعلام قیمت چوب ترمووود و انواع چوب‌های روسی از طریق تماس با شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ و یا وبسایت پرسال به آدرس www.persolco.com  اقدام نمایید.
به یاد داشته‌باشید که انتخاب متریال نما به فاکتورهای مختلفی مثل: شرایط جغرافیایی منطقه، ترجیحات خریدار، قیمت مصالح، منابع مالی موجود و مواردی از این دست وابسته است اما اگر شما به هر دلیل چوب را برای نماسازی ساختمان خود انتخاب کردید، لازم است بدانید که این متریال، زیبایی طبیعی منحصربه‌فردی را به نمایش گذاشته و جذابیت بی‌انتهایی به نمای ساختمان می‌بخشد.

همچنین شما می‌توانید به‌منظور گیرایی بیشتر نما از ترکیب چوب با سایر مصالح مانند: شیشه، فلز و ... نیز استفاده کنید.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها