مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خبرداد؛

کاهش 7.9 درصدی نرخ بیکاری در تابستان امسال

بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان بوشهر از 1/9 درصد تابستان1402 به 9/7 درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت.
کد خبر: ۱۴۷۶۰۱۶

به گزارش جام جم- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری استان بوشهر از 1/9 درصد تابستان1402 به 9/7 درصد در تابستان ۱۴۰۳ کاهش یافت.
کشاورزی نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در تابستان را 5/39  و نسبت اشتغال در این استان را 1/36 اعلام و بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 24هزار میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه از محل تبصره 2 قانون بودجه 1403 به استان بوشهر اختصاص یافت.
وی افزود: در این زمینه ۱۱ نهاد مسئول نام نویسی از افراد متقاضی دریافت تسهیلات در استان بوشهر شدند.
کشاورزی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در قالب جز سه و چهار بند «ب» تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری و با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان ، اظهار داشت: طرح‌های کارفرمایی  می توانند تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد:  اهداف تبصره ۲ قانون بودجه سال 1403 کشور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از روشهای مختلف از جمله افزایش سرمایه گذاری، ارتقای بهره وري، تکمیل طرحهاي توليدي نيمه تمام و احياي واحدهاي توليدي راكد، کمک به اشتغالهای حاصل از ایجاد کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاههای خرد و کوچک با اولویت مناطق محروم و روستایی است.
کشاورزی گفت:متقاضیان  و افراد دارای مجوز مشاغل خانگی می توانند با مراجعه به نهادهای حمایتی نسبت به ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها