اسرائیل؛اسیر وحدت میدان‌ها

درمدت بیش از یک‌سال که از عملیات طوفان‌الاقصی می‌گذرد و صهیونیست‌ها با جنایات خود در غزه، بیش از ۴۲ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند، گروه‌های مقاومت درمنطقه اعم ازعراق، یمن، لبنان و کرانه باختری با تمام توان خود به حمایت از مقاومت فلسطین در غزه مشغولند و جمهوری اسلامی ایران هم مانند همیشه اصلی‌ترین حامی مقاومت بوده و در ابعاد گوناگون از این جبهه حمایت کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۷۰۸۷
 
عملیات‌های اعضای محور مقاومت در این مدت در درجه اول با هدف برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه انجام شد. درست است که این جبهه‌ها تاکنون موفق به تحقق این هدف نشدند، اما با تشکیل حلقه آتشی پیرامون رژیم‌صهیونیستی علاوه بر خسارات مادی و جانی، این رژیم را تحت انواع فشارهای سیاسی و راهبردی قرار دادند و از تمرکز عملیات‌های آن بر مقاومت فلسطینی در نوار غزه جلوگیری و سرانجام جنگ این رژیم را به جنگی فرسایشی تبدیل کردند.  یکی از تجلیات طوفان‌الاقصی «وحدت میدان‌ها» با هدف اعمال فشار بر رژیم‌صهیونیستی جهت برقراری آتش‌بس در نوارغزه بود.در این راستا، اعضای محور مقاومت با عملیات‌های کیفی خود با استفاده از موشک‌های راهبردی و پهپادهای هجومی، خسارات سنگینی به این رژیم وارد کردند.
 
کابوس حزب‌ا... در شمال
صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی در حال جنگ با لبنان هستند و مقاومت اسلامی در لبنان در طول یک‌سال گذشته با هدف کاهش فشار بر مقاومت فلسطین، ارتش اسرائیل را درگیر جنگی فرسایشی کرده که این روزها بر شدت درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و مقاومت لبنان افزوده شده است.مقاومت اسلامی لبنان دراین رویارویی‌ها از انواع سلاح‌های راهبردی جدید در هدف‌گرفتن نظامیان رژیم‌صهیونیستی و تجهیزات و پایگاه‌های نظامی آن استفاده و خسارات سنگینی وارد کرد. عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان علاوه بر وارد آوردن خسارات سنگینی به توانمندی‌های راهبردی، فناوری، اطلاعاتی و دستگاه‌های رصد و جاسوسی دشمن صهیونیستی، باعث تخلیه شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی شد که فشار سیاسی و مردمی زیادی را به کابینه نتانیاهو وارد کرد.
 
رویارویی نظامی تهران و تل‌آویو
جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اصلی‌ترین کشور حامی مقاومت در منطقه که با انقلاب خود الهام‌بخش گروه‌های مقاومت است همواره عمق راهبردی رابرای محور مقاومت و مقاومت فلسطینی تأمین کرد.این عمق دراقدام محور مقاومت و توسعه میدانی عملیات‌ها و اقدامات آن در مفهوم «وحدت میدان‌ها» نمود پیدا می‌کند.ایران دو بار موشک‌های خود را به سمت رژیم‌صهیونیستی نشانه گرفت؛ اولین‌باردرواکنش به هدف قراردادن کنسولگری ایران دردمشق درروزسیزدهم فروردین به نام «عملیات وعده صادق» و دومین‌بار در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس در تهران طی عملیات «وعده صادق ۲». 
 
هراس از انتفاضه سوم در کرانه باختری
کرانه باختری در دوره اخیر شاهد تشدید تنش رژیم‌صهیونیستی از بیم شعله‌ور شدن انتفاضه سوم فلسطینی‌هاست. با این حال مقاومت فلسطینی در کرانه باختری همراه با طوفان‌الاقصی، عملیات‌های متعددی را در دفاع از سرزمین فلسطین و حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطینی در غزه انجام داده است. 
 
حملات مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا
گروه‌های مقاومت عراق با حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه و عراق با موشک‌های بالستیک و پهپاد و هدف قرار دادن اهداف حساس در ام‌الرشاش، حیفا و دیگر شهرک‌های اشغالی، از جبهه غزه حمایت و پشتیبانی کردند.حملات جبهه عراق، خسارات اقتصادی و نظامی گسترده‌ای به رژیم‌صهیونیستی وارد کرد؛ علاوه بر این‌که فشار بر حامیان منطقه‌ای آمریکا را که به‌دنبال صلح و سازش با رژیم‌صهیونیستی بودند نیز افزایش داد.

مقاومت یمن غافلگیری بزرگ صهیونیست‌ها
جبهه یمن دریک‌سال گذشته به‌شدت صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد و با ضربه زدن به منافع آنها در دریای سرخ و ممانعت از عبور کشتی‌ها به بنادر رژیم‌صهیونیستی، بیشترین تأثیر را بر اقتصاد این رژیم گذاشت.این حملات باعث شد تا آمریکا و انگلیس به پشتیبانی از رژیم‌صهیونیستی دست به تشکیل ائتلافی بزنند و بارها در این مدت به یمن و مردم این کشور حمله کنند اما این حملات، تأثیری بر عزم مردم این کشور در حمایت از مقاومت فلسطین نگذاشته است. 

آمار و ارقام یک‌سال رویارویی جبهه مقاومت با اسرائیل

عملیات‌های محور مقاومت در یک نگاه
 ۳۷۶ عملیات علیه تجمعات دشمن صهیونیستی
۱۳۴ عملیات علیه اتاق‌های فرماندهی نظامی مهم
۱۱۷ عملیات علیه پایگاه‌های نظامی
۴۹۲ عملیات علیه نیروهای پیاده‌نظام
۷۲۴ عملیات علیه تجمعات نظامیان صهیونیستی
۹ عملیات علیه نیروهای کمکی 
۳۲ عملیات علیه بالگردهای نظامی
۴۷ عملیات علیه پهپادهای شناسایی
۲۳۱ عملیات موشکی روی شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین 
۹۲۳۰ شلیک موشک به سمت اراضی اشغالی از غزه
۱۶۹ کمین توسط مقاومت

خسارات وارده از سوی حزب‌ا... به اسرائیل
انجام ۳۰۰۱ عملیات علیه اهداف مختلف رژیم‌صهیونیستی
انهدام ۷ پهپاد رژیم‌صهیونیستی 
افزایش شعاع هدف‌گیری‌ها در داخل اراضی اشغالی به بیش از  ۱۵۰ کیلومتر 
تخلیه شهرک‌های صهیونیستی و آوارگی بیش از  ۲۳۰ هزار شهرک‌نشین

عملیات‌های مقاومت عراق
انجام ۹۰ عملیات علیه پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق
انجام ۱۶۴ عملیات علیه اهداف صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی
 انجام ۹۰ عملیات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه 
انجام ۹ عملیات علیه اهداف صهیونیست‌ها و آمریکا در دریا

عملیات‌های کرانه باختری
۴۷۹۹ عملیات
۷۳۶ درگیری مستقیم
۱۰۱۹ عملیات شلیک و انفجار بسته‌های انفجاری

عملیات‌های یمن
۱۷۲ عملیات دریایی
۵۴ عملیات در فلسطین اشغالی
هدف گرفتن ۸ هواپیما
حمله به ۱۷۷ کشتی
شلیک بیش از  ۵۵۰ موشک بالستیک، موشک باله‌دار و پهپاد 

خسارات وارده از سوی ایران
شلیک ۱۹۰  موشک به سرزمین‌های اشغالی 
در عملیات وعده صادق ۱ 
شلیک ۸۰ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی 
هدف‌گیری پایگاه‌های نواتیم، رامون و موقعیت جبل‌الشیخ
هزینه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری اسرائیل برای رهگیری موشک‌ و پهپادها 
شلیک ۲۰۰ موشک در عملیات وعده صادق ۲
هدف‌گیری پایگا‌ه‌های تل نوف (نزدیک تل‌آویو)، نواتیم و هاتزریم. 
انهدام رادارها و تجمعات تانک‌ها و نفربرها در مجاورت غزه 
انهدام رادارهای سامانه‌های پدافندی آرو ۲ و ۳ 
تخریب کلی و جزئی بیش از  ۱۰۰ خانه در شهرک صهیونیست‌نشین  «هود هاشارون» در شمال تل‌آویو و نزدیک به مقر موساد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها