معادله نصر حیفا در ترس و مرگ

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند هر ساعت بر تعداد کشته‌شدگان عملیات موفقیت‌آمیز، بی‌سابقه و خیره‌کننده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در عکا افزوده می‌شود. آخرین اخبار موثق می‌گوید تعداد افسران ویژه کشته شده در این پایگاه به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده و به‌دلیل وخامت حال برخی نظامیان زخمی، ممکن است این آمار حداقل تا ۵۰ نفر افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۴۱
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
در حالی‌که صهیونیست‌ها در شوک ناشی از کشته وزخمی شدن بیش از۲۰ نظامی خود در پاتک حزب‌ا... در جنوب لبنان به‌سر می‌بردند، عملیات پهپهادی پیچیده و فوق‌حرفه‌ای حزب‌‌ا...ضربه سخت دیگری بر پیکره ارتش رژیم اشغالگر قدس، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو وارد ساخت.

معمای پهپادی جدید 
درعملیات موفقیت‌آمیز حزب‌ا...در عکا، برای اولین‌بار از یک پهپاد پیشرفته استفاده شده است. برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند پهپاد انتحاری ابتدا یک موشک «به هدفی» شلیک و سپس خود به پایگاه گولانی اصابت کرده است. اما ارتش اسرائیل مدعی انتحاری و پیچیده بودن پهپاد است. این پهپاد، بدون رهگیری و بدون به‌صدا در‌آمدن آژیر خطر به امن‌ترین محل تجمع نظامیان ویژه صهیونیست اصابت کرد؛ جایی که آنها کمترین تردیدی درخصوص ضریب بالای امنیتی آن نداشتند. برخی منابع آگاه می‌گویند آنچه در عملیات ویژه حزب‌ا... در عکا رخ داد، ترکیبی از سه عملیات «پهپادی»، «سایبری» و «موشکی‌» بوده و تحلیل آن از عهده دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس خارج است. قدر متیقن ماجرا برای صهیونیست‌ها ترسناک است؛جایی که حزب‌ا... لبنان قادر به طراحی عملیات‌های ترکیبی وچندلایه‌ای است که ساختار پدافندی رژیم‌صهیونیستی را در بالاترین سطوح ممکن به چالش می‌کشد. این قدرت ترکیبی، برگرفته از ذکاوت میدانی و عملیاتی فرزندان مقاومت و از همه مهم‌تر، عزم آنها در مواجهه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی محسوب می‌شود.
   
تصاعد بحران در آشیانه صهیونیست‌ها
به‌نظر می‌رسد آثار معادله خونینی که نتانیاهو طراحی کرده، گریبانگیر خود صهیونیست‌ها شده است! این معادله، برمبنای «تصاعد بحران» در منطقه و ایجاد حاشیه امن برای کابینه این رژیم صورت گرفته و هدف از آن، تبدیل منطقه به میدان جنگی گسترده است. موساد، ارتش رژیم اشغالگر قدس و کابینه نتانیاهو مدعی تسلط بر ابعاد گوناگون این بحران‌سازی و مدیریت آن به سود منافع میدانی و فرامتنی تل‌آویو شده بودند اما عملیات اخیر حزب‌ا... جایی برای اثبات لفاظی‌های نتانیاهو و گالانت باقی نگذاشته است. راهبرد «ارتقای سطح بحران در منطقه»، ناشی از قدرت بازی صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان نبوده و اتفاقا، انعکاسی از شکست تل‌آویو در دستیابی به اهداف خود در طول یک‌سال اخیر تلقی می‌شود. بسیاری از استراتژیست‌های غربی و صهیونیستی نسبت به استمرار این روند از سوی کابینه نتانیاهو و متعاقبا افزایش هزینه‌های شکست مشترک تل‌آویو -واشنگتن در جنگ غزه و لبنان هشدارداده‌اند. بسیاری از پیش‌فرض‌ها و ثوابتی که پس از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی تبدیل به اجزای منظومه عملیاتی و جنگی تل‌آویو و واشنگتن درقبال ساکنان مظلوم و بی‌دفاع غزه شدند، پس از یک‌سال به چالش کشیده شده و استراتژی«مقاومت فعال»به‌مثابه یک روح راهبردی کلان در جبهه مقاومت تثبیت شده است. چنین قاعده‌ای درخصوص لبنان نیز صادق است: مقامات رژیم اشغالگر قدس وآمریکا تصور می‌کردند شهادت سیدمقاومت به ایجاد بحران‌های عمیق و ماهوی در جریان مقاومت لبنان و متعاقبا، انهدام سطوح مدیریت راهبردی، عملیاتی، امنیتی و سیاسی آن منجر خواهد شد. 
   
پیش‌بینی صهیونیست‌ها غلط از آب درآمد 
برخلاف پیش‌بینی دشمنان، حزب‌ا... در طول یک هفته اخیر صدها صهیونیست را در جنوب لبنان، حیفا، کریات شیمونه و دیگر مناطق به هلاکت رسانده و قدرت تسلط خود بر متن و فرامتن میدان نبرد را به رخ واشنگتن و تل‌آویو کشیده است. در نهایت این‌که «بقا در سایه تصاعد بحران در میدان جنگ» تبدیل به تاکتیک نخ‌نما اما ملموس نتانیاهو و همراهانش در برهه کنونی شده است. با این‌حال نخست‌وزیر کودک‌کش و متوحش رژیم‌صهیونیستی و حامیان آمریکایی وی هنوز نسبت به عواقب جبران‌ناپذیر و بسیار سخت دفرمه‌سازی میدان نبرد و تصاعد بحران در قبال خود آگاه نیستند. آنها (‌واشنگتن و تل‌آویو) اکنون خالق و بسط‌دهنده بحران در منطقه هستند، اما قطعا خلق یک بحران به‌معنای توان مدیریت آن توسط بانیان و ایجادکنندگانش نیست! قاعده‌ای که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به‌زودی آن را عمیقا درک خواهند کرد.
   
تبعات میدانی عملیات حزب‌ا... در یک نگاه 
بدون شک این عملیات نشان‌دهنده اطلاعات و شناسایی با طراحی دقیق در جهت عملیات موفق نامتقارن نظامی بود که با یک نقطه‌زنی خاص صورت گرفت. همچنین نوع سلاح مورد استفاده در این عملیات نشان‌دهنده توانایی حزب‌ا...است که بنابر اذعان خود صهیونیست‌ها نزدیک به۱۵۰‌هزار موشک دارد.حزب‌ا...معادلات را به‌گونه‌ای تغییر داده که علاوه بر معادله «ضاحیه ـ حیفا » به معادله هر حمله به مناطق مسکونی، حمله به مناطق نظامی این رژیم را در پی خواهد داشت، تبدیل شده است. بنابراین حزب‌ا... علاوه بر استفاده از توانایی‌های نظامی خود به سمت تغییر معادلات رفته‌است.

عملیات حزب‌ا...، نقطه‌عطف تحولات میدان است 
ناصر قندیل، سردبیر نشریه البناء درگفت‌و‌گو با جام‌جم به اهمیت ویژه عملیات حزب‌ا...درعکا اشاره کرده ومی‌گوید: «حزب‌ا... لبنان با عملیات اخیر خود درعکا، محاسبات مبنایی و راهبردی رژیم‌صهیونیستی در میدان جنگ را به چالش کشیده است. زمانی که تیپ گولانی این‌گونه از سوی مقاومت لبنان هدف قرار داده می‌شود، یعنی هیچ نقطه‌ای از اراضی اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست. حزب‌‌ا... در شرایطی این عملیات راصورت دادکه پس ازشهادت سید‌حسن نصرا...، رژیم‌صهیونیستی مدعی تسلط بر میدان جنگ لبنان شده بود. اکنون ماجرا کاملا تغییر کرده و ادعای صهیونیست‌ها در خود میدان به چالش کشیده شده است.» این سیاستمدار لبنانی می‌گوید:«آنچه پس از عملیات حزب‌ا...علیه تیپ گولانی قابل مشاهده است، سردرگمی و وحشت مفرطی بوده که در سطح بالای تصمیم‌سازان نظامی و راهبردی در تل‌آویو فراگیر شده و قطعا طی روزهای آتی شاهد تشدید آن خواهیم بود.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها