ناکارآمدی دولت آمریکا در رسیدگی به آسیب‌دیدگان توفان

دلارهایی که صرف کشتار مردم غزه می‌شود

صدراعظمی از جنس توحش

اولاف شولتز، صدراعظم سرزمین ژرمن‌ها طی روزهای اخیر مواضع وقیحانه‌ای را در دفاع مطلق از نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه اتخاذ کرده است. صدراعظم سوسیال‌دموکرات آلمان که رکورد عدم محبوبیت عمومی وی در کشورش نسبت به دیگر اسلافش شکسته شده، اکنون ایران را در‌خصوص «بازی با آتش» تهدید می‌کند!
کد خبر: ۱۴۷۷۹۸۹
 
از دید اولاف شولتز، دفاع از کودکان و زنان مظلومی که هر روزه با پیشرفته‌ترین تسلیحات و بمب‌هایی که آلمان و دیگر کشورهای حامی تروریسم در اختیار تل‌آویو قرار می‌دهند جان می‌سپارند، مصداق تروریسم و در مقابل، رژیم تا دندان مسلح و متوحشی که مشغول نسل‌کشی بی‌حد‌و‌حصر درمنطقه غرب آسیاست، مصداق مظلوم وقربانی تروراست! این روایتگری مشمئز‌کننده ژرمن‌ها حتی از سوی شهروندان این کشور اروپایی نیز به چالش کشیده شده و منتج به برپایی تجمعات اعتراضی و گسترده‌ای از برلین و کلن تا فرانکفورت و مونیخ شده است. حتی جرم انگاری این تجمعات و اعتراضات از سوی دولت آلمان نیز نتوانسته مانع از گسترش آنها شود.  
   
شولتز چه گفت؟!
صدراعظم آلمان درپارلمان این کشوراظهاراتی راعلیه پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه وثبات‌زدای رژیم‌صهیونیستی مطرح کرده و بر تداوم حمایت تسلیحاتی از رژیم‌صهیونیستی تأکید کرده است! اولاف شولتز در اظهاراتی در پارلمان این کشور با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی‌ گفت: ما حمله موشکی ایران به اسرائیل را نمی‌پذیریم. ایران با آتش بازی می‌کند! 
این مواضع حقیرانه و مضحکانه اولاف شولتز در‌حالی مطرح می‌شود که این سیاستمدار آماتور و تروریست، که جرائم وی دست‌کمی از بن‌گویر و اسموتریچ در جنگ غزه ندارد، چندی پیش نیز نسل‌کشی گسترده ساکنان غزه را مصداق دفاع مشروع صهیونیست‌ها از خود خوانده و مدعی شده بود که برلین، اساسا این اقدامات را مصداق جنایت جنگی از سوی تل‌آویو تلقی نمی‌کند! این مواضع وقیحانه صدراعظم آلمان در‌حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران ۱۰مهر(اول اکتبر) طی عملیات وعده صادق۲ به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم ‌صهیونیستی در ترور و به‌شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس درتهران که ازسوی ایران، نقض حاکمیت ملی ایران وتروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود، ترور و به‌شهادت رساندن سید‌حسن نصرا...، دبیرکل پیشین حزب‌ا...لبنان و سردار عباس نیلفروشان، مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.صورت‌مسأله مشخص است: در‌صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم‌ صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت و حمایت از صهیونیست‌ها در تقابل با کشورمان، بازیگرانی مانند برلین را نیز به شریک شکست و خسران تل‌آویو تبدیل می‌کند. ایران این اقدام مشروع نظامی را مطابق بند ۵۱ منشور سازمان ملل ودرراستای دفاع از منافع ملی خود دانسته و در صورت حماقت صهیونیست‌ها، مجدداحق این اقدام رابرای خود قائل بوده وقطعا آن را عملیاتی خواهد ساخت. 
   
صدراعظمی که حامی تروریسم است 
ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود! شولتز در حمایت از تحویل تسلیحات به رژیم‌ صهیونیستی که دامنه جنایت‌های جنگی آن از غزه به لبنان هم کشیده شده است، ادعا دارد که تحویل تسلیحات انجام می‌شود و در آینده نیز انجام خواهد شد. اولاف شولتز به‌واسطه ادامه جنگ غزه و لبنان، معاملات تسلیحاتی پشت‌پرده و آشکاری را میان دولت متبوعش و شرکت‌های وابسته به خود با تل‌آویو منعقد ساخته است. آن‌طور که از اظهارات صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس بر می‌آید، برلین به یکی از کارگزاران اروپایی کودک‌کشی در نوار غزه تبدیل شده است. نظرسنجی‌های صورت گرفته در آلمان، بیانگر نارضایتی اکثر شهروندان این کشور در قبال مواضع ضد فلسطینی دولت شولتز است. نکته قابل توجه این‌که دولت کنونی آلمان، متشکل از سوسیال‌دموکرات‌ها، سبزها و دموکرات‌های آزاد است: ترکیبی که در شعارها و ادعاهای ظاهری خود، از جنگ و ترور ابراز انزجار می‌کنند اما اکنون خود به نمادهای بارز تروریسم تبدیل شده‌اند. شولتز به‌اندازه‌ای در حمایت از جنایات صهیونیست‌ها، گوی سبقت را ازدیگر سیاستمداران اروپایی ربوده که حتی اجازه برگزاری تحقیقات مستقل در‌خصوص رویکرد واقعی ژرمن‌ها در‌قبال رژیم اشغالگر قدس را نمی‌دهد! یکی ازاقداماتی که دولت سابق وکنونی آلمان صورت داده‌اند، مخالفت با برگزاری و انتشار هرگونه نظرسنجی در‌خصوص صهیونیسم‌ستیزی در این کشوراست. با‌این حال، آژانس امنیتی فدرال و دیگر نهاد‌های اطلاعاتی و تحقیقاتی در آلمان نسبت به رشد انزجار وتنفر عمومی ازصهیونیسم در میان افکار عمومی این کشور آگاه هستند. آخرین برآورد‌ها از مخالفت بیش از ۶۰درصدی ژرمن‌ها با ماهیت صهیونیسم و رژیم برخاسته از آن خبر می‌دهد. 

دولتی که در آلمان هم منفور است 
یکی از آثار تبیینی تحولات یک‌ساله اخیر درمنطقه ونظام بین‌الملل، آگاهی افکارعمومی دنیا نسبت به ماهیت نامشروع و متوحش صهیونیست‌ها و سیاستمداران حامی تروریسم مانند اولاف شولتز و جو بایدن بوده است. با این حال صدراعظم آلمان در رسیدن به اهداف شوم و وقیحانه‌ای که ترسیم کرده، محکوم به شکست خواهد بود. برگزاری راهپیمایی‌های گسترده اخیر در حمایت از ساکنان غزه، آن هم به‌رغم حمایت گسترده دولت اولاف شولتز ازجنایات صهیونیست‌ها و برخورد شدید با حامیان حماس، به‌خوبی نشان می‌دهد که اقدامات تبلیغاتی و جنگ شناختی احزاب آلمانی و رژیم اشغالگرقدس با هدف تثبیت انگاره‌های دروغین در‌خصوص فلسطینیان و تطهیر چهره پلید اسرائیل، راه به جایی نبرده است.درمقابل، اکنون میلیاردها انسان خشمگین از جنایات صهیونیستها در نوار غزه و لبنان، غیریتی میان نتانیاهو، گالانت و اولاف شولتس قائل نبوده وهر سه آنها را مصداق خونخواری می‌دانند. حمایت دولت شولتز از صهیونیست‌ها در نوار غزه، قطعا کارنامه دولت ائتلاف آلمان را سیاه‌تر از قبل ساخته و جایی برای تنفس مسموم شولتز و همراهانش در برلین و اروپا باقی نخواهد گذاشت. دولت ائتلافی آلمان در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یکی از مهره‌های بازی خونین صهیونیست‌ها در غزه و لبنان باید پاسخگوی رویکرد و رفتار جنایتکارانه خود باشند. 

محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها