حزب‌ا...لبنان همزمان با بر‌عهده‌گرفتن مسئولیت حمله به اقامتگاه نتانیاهو مطرح کرد

معادله جدید‌؛ آتش در برابر آتش و خون در برابر خون

حزب‌ا...لبنان دیروز ضمن برعهده‌گرفتن مسئولیت عملیات علیه منزل بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که به‌زودی شماری از نظامیان اسرائیلی به اسارت مقاومت لبنان در‌خواهند آمد.
کد خبر: ۱۴۷۸۴۶۳
 
محمد عفیف مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌ا... لبنان افزود: «طولی نخواهد کشید که اسرای دشمن را در اختیار خواهیم داشت و بر سر آنها مذاکره خواهد شد.» وی تأکید کرد: «به‌زودی مذاکرات غیرمستقیمی برای تبادل اسرا انجام می‌شود. ما اسرای خود را در زندان‌ها رها نمی‌کنیم. دشمن مسئول حفظ جان و سلامت اسرای ما است. اظهاراتی که اسرا زیر شکنجه بر زبان بیاورند، هیچ ارزش و اهمیتی ندارد.»  عفیف خطاب به صهیونیست‌ها گفت: «حزب‌ا... هرگز پرچم سفید را بالا نخواهد برد، بلکه آتش در برابر آتش و خون در برابر خون‌؛ این پاسخ ماست.»عفیف با اعلام این‌که حزب‌ا... رسما مسئولیت حمله پهپادی چند روز پیش به منزل نتانیاهو در قیساریه را بر‌عهده می‌گیرد، تصریح کرد: «به نتانیاهوی جنایتکار می‌گوییم که اگر در گذشته دست ما به تو نمی‌رسید، امروز بین ما و تو زمان نشان می‌دهد که پیروز میدان کیست.»
   
حزب‌ا... از «قرض‌الحسن» کمکی دریافت نمی‌کند
وی در بخش دیگری از سخنانش به هدف‌قرارگرفتن مؤسسه قرض‌الحسن توسط رژیم‌صهیونیستی و ادعاهای تل‌آویو علیه این نهاد مالی اشاره کرد و توضیح داد: «حزب‌ا... به‌هیچ‌عنوان اسلحه و حقوق کارکنان خود را از این مؤسسه دریافت نمی‌کند. اسرائیل به بهانه‌های پوچ و در راستای تداوم جنایاتش این مؤسسه را هدف قرار داده است.» عفیف ادامه داد: «این نهاد مالی، به تمامی مردم لبنان خدمات می‌دهد و حزب‌ا... لبنان به این مؤسسه کمک می‌کند نه این‌که از آن کمک بگیرد.» 
   
مقاومت در بهترین وضعیت قرار دارد
 مسئول رسانه‌ای حزب‌ا...تأکید کرد: «جنایات رژیم‌صهیونیستی بر روحیه مردم لبنان تأثیری نخواهد گذاشت و خطوط لجستیکی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.»  وی افزود: «مقاومت در بهترین حالت و آمادگی کامل قرار دارد. انواع سلاح‌ها را در اختیار دارد و روزانه ۲۵ عملیات انجام‌ می‌دهد و عملیات‌های مقاومت افزایش یافته است.»  عفیف ادامه داد: «موشک‌های ما در حیفا به اهداف برخورد می‌کنند. مجاهدان تانک‌های دشمنان را هدف قرار می‌دهند و سربازان صهیونیستی را به هلاکت می‌رسانند.»
   
رونمایی از موشک نصر ۲ 
اظهارات عفیف درحالی‌بود که حزب‌ا... لبنان دوشنبه‌شب با انتشار یک ویدئو، تصاویری از عملیات خود علیه شهر حیفا در شمال فلسطین اشغالی با استفاده ازموشک زمین‌به‌زمین«نصر ۲» منتشرکرد.موشک نصر۲ با قطر۳۰۲میلی‌متر و وزن کلاهک ۱۴۰کیلوگرم دارای برد۱۵۰کیلومتراست ووزن کل آن به ۶۵۰کیلوگرم می‌رسد.در این ویدئو،تصاویر ضبط‌شده توسط دوربین‌های شهرک‌نشینان‌اسرائیلی ازلحظه اصابت این موشک درعملیات دوروز پیش مقاومت لبنان به حیفا نیزمشاهده می‌شود. 
   
تبریک القسام به حزب‌ا...  
ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام ضمن تمجید حمله پهپادی حزب‌ا... به مقر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، این حملات را در راستای قصاص عادلانه سران جنایتکار این رژیم دانست.  ابوعبیده این حمله نیروهای مقاومت را پیامی به سران جنایتکار رژیم‌صهیونیستی دانست مبنی بر این‌که «حتی اگر بتوانید از دست عدالت بین‌المللی فرار کنید، نخواهید توانست از چنگ قصاص عادلانه آزادگان و نیروهای مقاومت فرار کنید.» وی همچنین تأکید کرد شهادت فرماندهان مقاومت، باعث تقویت نیروهای مقاومت نخواهد شد، بلکه آنان را برای ضربه‌زدن به دشمن مصمم‌تر می‌کند. 

حملات صبحگاهی به تل‌آویو و حیفا
در همین حال رسانه‌های صهیونیستی صبح دیروز از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در تل‌آویو، الکرمل و منطقه قیساریه در جنوب حیفا خبر دادند.  یک رسانه اسرائیلی نیز گزارش داد که یک فروند موشک سنگین به منطقه‌ای واقع در شمال قیساریه اصابت کرده است. لحظاتی پس از انتشار این اخبار،حزب‌ا...لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب مجموعه عملیات‌های خیبر با رمز «لبیک یا نصرا...»، در پاسخ به تداوم تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی، عملیات جدیدی را ساعت ۷:۵۰ صبح سه‌شنبه انجام داده است. حزب‌ا... لبنان در ادامه اعلام کرد پایگاه گلیلوت، مقر یگان ۸۲۰۰ ارتش اشغالگر واقع در حومه تل‌آویو را با موشک هدف قرار داده است.  پس از آن برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند رژیم‌صهیونیستی ناگزیر شده کلیه پرواز‌های فرودگاه بن‌گوریون را لغو کند و وضعیت اضطراری در تل‌آویو اعلام کند.  مقاومت لبنان سپس از هدف قرار دادن گنبد نیریت در حومه تل‌آویو و پایگاه دریایی اسرائیل موسوم به استلا ماریس در شمال‌غرب حیفا خبر داد و رسانه‌های اسرائیلی نیز وقوع انفجار مهیب در کوه الکرمل را تأیید کردند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها