رویداد ملی «ایران جان» تجلی عملی همین رویکرد مترقی است که در مجاورت با لزوم ایفای نقش «قرارگاهی» صداوسیما، اینبار نهتنها تمرکز برنامهریزی و سازوکار اجرا را از تهران به مراکز صداوسیمای استانها منتقل کرده که دستگاههای اجرایی کشور، صاحبان صنایع و مراکز اقتصادی و مجموعه اثرگذاران در حوزههای هویتساز استانها را نیز پای کار آورده تا در هفتههای مختص هریک از آنها، در قامت یک کل منسجم، ابعاد مختلف یک قطعه از پازل بزرگ ایران را معرفی کنند. مقصد نخستین این حرکت مبتکرانه خوزستان است تا این خطه پرافتخار که در دوران دفاعمقدس و اقدامات تحریمی دشمنانه علیه میهنمان، بیشترین زخم ناسور را بر پیکر دارد، بیش از پیش شناسانده شود؛ خاکی که وجببهوجبش قدمگاه شهیدان سرافراز و جایجایش یادآور صحنههایی شورانگیز از مقاومت مردمی است قهرمان، استوار و باایمان. رویداد ملی ایران جان، نماد توجه عادلانه به همه اجزای هویت ملی و نمود عدالتگستری رسانهای است که از ابتدای دوره تحول مد نظر مدیران رسانهملی بوده است. خوزستان نیز بهواقع، آینه تمامنمای ایرانی است که هر استان و شهرستان و هر کوی و برزنش جان جانان وعشق وامیدهمه ایرانیان است.بهباور ما،ایده رویداد ملی ایران جان، روحی تازه در اجزای تصمیمگیر و محتواساز صداوسیما خواهد دمید و همانطور که رئیس رسانهملی تاکید کرده، شروع یک حرکت پویا،آغازگرسنتی حسنه در بزرگترین دستگاه فرهنگی و گذر از مرکزگرایی بهسمت دیده شدن همه مناطق کشور در قاب سیما و روی موج صداست. ایران جان، جایگاه قرارگاهی رسانهملی را در بارزترین شکل خود برجسته و همه اجزای معاونتهای پیام را در صداوسیما، اعم از معاونتهای صدا، سیما، سیاسی، استانها و برونمرزی، زیر یک چتر واحد بسیج میکند تا در هر مقطع، بهمدت یک هفته بر معرفی یک استان معین تمرکز کنند. هرچند پرداختن به زیباییها و ظرفیتهای اقتصادی،فرهنگی و...هر استان در ایران جان در اولویت قرار دارد؛ رسانهملی در این رویداد تلاش خواهد کرد مشکلات و مسائل مردم هر استان را هم به گوش مسئولان برساند و با تکرار این امور در قاب رسانهملی، آنها را به دغدغه ملی برای کارگزاران تبدیل کند؛ اقدامی بایسته که ضامن ماهیت مردمی رسانهملی است.