معاون دادگستری خوزستان:

با مزاحمان تلفنی دستگاه‌های خدمات‌رسان برخورد قانونی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه تماس‌های بی‌مورد و حتی شوخی‌های تلفنی با شماره‌های فوریت‌های امدادی، گاهی منجر به حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری می‌شود، گفت: افرادی که به‌ عنوان مزاحم تلفنی به دستگاه قضایی معرفی شوند، پس از احراز جرم، مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۵۰۶۱۹۰

جام جم آنلاین - خوزستان، علیرضا باوی ظهر امروز شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز فوریت‌های پزشکی استان با تأکید بر اهمیت وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط عادی و بحرانی، نسبت به افزایش تماس‌های غیرضروری و مزاحمت‌های تلفنی برای این دستگاه‌ها هشدار داد و گفت: ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس، آتش‌نشانی، هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، نه‌تن‌ها موجب اختلال در روند امدادرسانی می‌شود بلکه جان هموطنان نیازمند را به خطر می‌اندازد و عملاً مانع از تحقق مأموریت‌های حیاتی این نهاد‌ها خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مقابله با این پدیده نیازمند عزم جمعی و همکاری آحاد شهروندان است، اظهار داشت: خوشبختانه قوانین و مقررات لازم برای برخورد با افرادی که موجبات اخلال در سیستم‌های خدمات‌رسانی را ایجاد می‌کنند، وجود دارد و برای مزاحمین تلفنی، مجازات‌هایی نظیر جریمه نقدی یا حتی حبس در نظر گرفته شده است که قوه قضاییه با بررسی دقیق گزارش‌های ارسالی از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان، متناسب با جرم ارتکابی با متخلفان برخورد می‌کند.

 

باوی تاکید کرد: لازم است شهروندان بدانند که تمامی تماس‌ها قابل پیگیری و ردیابی است و افرادی که با نیت مزاحمت یا شوخی‌های بی‌مورد به این دستگاه‌ها زنگ می‌زنند، قابل شناسایی هستند. دستگاه قضایی از تمامی ظرفیت‌های قانونی و فناوری‌های نوین برای شناسایی و ردیابی شماره‌هایی که اقدام به تماس‌های بی‌مورد می‌کنند، استفاده می‌کند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان، گفت: برای یک مصدوم یا فرد گرفتار در حادثه، ثانیه‌ها نیز ارزشی حیاتی دارد و تماس‌های غیرضروری می‌تواند موجب اتلاف وقت نیرو‌های امدادی و تأخیر در اعزام آنان به محل حادثه شود.

 

باوی خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی عمومی، گامی مؤثر در کاهش این معضل است. انتظار داریم رسانه‌ها، مدارس و خانواده‌ها با آموزش صحیح به نسل جوان و کودکان، آنان را نسبت به عواقب و پیامد‌های منفی تماس‌های غیرضروری با سازمان‌های امدادی آگاه کنند.

 

وی از تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تا با مستندسازی و ارسال گزارش‌های دقیق به مرجع قضایی، روند شناسایی و برخورد با مزاحمان را تسهیل کنند تا از تکرار دوباره آن پیشگیری شود.

 

باوی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما حفظ امنیت روانی و جانی شهروندان و تسهیل در ارائه خدمات سریع و به‌موقع به افراد نیازمند است. هرگونه اختلال عمدی در این زمینه، بر روح و جان جامعه اثر منفی می‌گذارد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان از شهروندان خواست ضمن همکاری و رعایت قوانین، تنها در زمان نیاز واقعی با شماره‌های خدماتی تماس بگیرند و با اطلاع‌رسانی به اطرافیان خود، به ارتقای سطح فرهنگ عمومی و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها