۲۴ اثرطراحی (قلم فلزی روی کاغذ) و نقاشی با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن از این هنرمند با موضوع طبیعت به نمایش درآمده است و به گفته این هنرمند، نمایشگاه بازتعریف ماحصل تلاش عمر اوست که آثاری از ۱۵ سال پیش تا پیش از نوروز امسال را شامل میشود. در گفتوگویی که جامجم با این هنرمند به مناسبت افتتاح نمایشگاه بازتعریف داشته، او در رابطه با چگونگی خلق آثارش و توجه ویژهای که در آنها به آسمان دارد، گفت:بخشی ازکاری که انجام میدهم، برای آرامش روح خودم است؛ بهعبارتی هرگاه مستأصل میشوم و خیلی به لحاظ عاطفی و روحی، اجتماعی و روحی در سختی و تنگنا قرار میگیرم، به نقاشی پناه میبرم. بهطور معمول حتی در روزهای تعطیل رسمی همواره در کارگاه هستم و درواقع این، نوعی فرار از نابسامانیهای رایج روزمره است و علاقهام به کار نیز موجب میشود دستم به رنگ، بوم و قلممو برود. این نقاش درباره ایدههای نقاشیهایش و توجه به آسمان نیز تشریح کرد: این موضوع برنامهریزی و مهندسیشده نیست و بیشتر به علاقهام به ساختن عین به عین طبیعت بازمیگردد. علاوهبر این، خیلی به آسمان و بازی ابرها و به خداوندی که بهترین خلقکنندگان است، توجهم جلب میشود. او با اشاره به اینکه با دیدن این بزرگیها و زیباییها شکوه و جلال خداوند را بهخاطر میآورم، ادامه داد: بعد از آن وارد زیبایی بازیهای رنگ و نور خداوند میشوم که واقعا حیرتآوراست.
صادقی با یادآوری اینکه همیشه سعی کردم این زیباییها را تا جای توان در آثارم منعکس کنم، افزود: اولین انگیزه این است که با کار کردن به چیزهای فرعی دیگر فکر نکنم. بعد از آن الهام به آرامی در کارهایم میآید و گاهی روی آسمان و گاهی روی زمین متمرکز میشوم. نقاش نمایشگاه بازتعریف درباره ابزارش برای نقاشی عنوان کرد: وقتی به طبیعت میروم، بیشتر با آبرنگ کار میکنم؛ این روحیه از هنرستان با من بوده و همچنان هم هست. گاهی اوقات که شرایط جوی اجازه ندهد اما منظره زیبا باشد، عکسی از آن میگیرم و بعد کار میکنم. معمولا بازتاب عکس را در کارهایم میآورم و عین به عین عکس، نقاشی نمیکنم. نمایشگاه بازتعریف نیز از همان نمایشگاههایی است که حال و احوال خود هنرمند در آن بروز پیدا کرده است. در بیانیه این نمایشگاه مصطفی گودرزی، نقاش و پژوهشگر درباره آثار نوشته است: او سالهاست که طبیعت را به میدانی گسترده برای تجربهورزی خلاقانه، سرودن شعر ترکیب رنگها، بازی لذتبخش نور و تنوع ترکیببندی تبدیل کرده است. صادقی علاوهبر اینکه طبیعت را عرصه آزمون مهارتهای بصری، فنی و تکنیکی قرار داده، مفاهیمی هستیشناسانه و معنوی را جستوجو میکند. او در آثار متعدد و متنوع خود تلاش میکند طبیعت را بازنمایی نکند بلکه بازتعریف کند.