به گزارش جام جم البرز، سامانه فوریتهای اداری سامانه فواد ۱۲۸ از اقدامات موضوع برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم است و در اجرای سیاستهای کلی نظام اداری- ابلاغی مقام معظم رهبری و به منظور تسهیل اجرای فصل بیست و سوم قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت کشور و به استناد ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسیده است.
سامانه فواد شکایات شهروندان از نظام اداری را پیگیری و رسیدگی میکند. شعار فواد این است که این شکایات در کمتر از ۵ ساعت از زمان وصول شکایت تا پیگیری و اطلاع به شهروند حل شود.
فرایند اقدام در سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ بعد از تماس تلفنی شهروندان با سرشماره ۱۲۸ بلافاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد یا عناوین مشابه در دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع میشود.
این سامانه در لحظه مشخص میکند کدام دستگاه در کدام خدمت در کدام استان با چه فراوانی شکایت دارد و همانجا به صورت نقطه زنی پیگیریها انجام میشود.
اهداف راهاندازی سامانه فواد ۱۲۸ چیست؟ نظارت همگانی بر نحوه و فرایند ارائه خدمات و کسب رضایت مردم از نحوه ارائه یا دریافت خدمات است.
هدف دوم حل فوری مسائل مردم در مواجهه با نظام اداری و هدف سوم ارزیابی عملکرد کارمندانی که در سطح عملیات فعالیت میکنند و مبنای ارزیابی عملکرد شان، نحوه ارائه خدمات به مردم قرار است.
شهروندان میتوانند شکایات خود از طریق سامانه ارتباطی http://foad ۱۲۸.ir ثبت یا پیگیری کنند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بررسی کرد
با دکتر ندا ملکی درباره تجربه زیسته، چالشهای اجرای برنامههای معارفی، و نگرانی از زوال معنا در عصر شبکههای اجتماعی گفتوگو کردیم