اتحاد ملی و انتقاد عقلی

شرایط و‌ معنای اتحاد ملی، همواره در گفتمان‌هایمختلف سیاسی ایدئولوژیک بنابر نظر‌ها و تجربه‌های مختلف مرزهای آن تغییر می‌کند و بسط و فراگیری با انقباض و بسته بودنش ثابت نمی‌ماند .
شرایط و‌ معنای اتحاد ملی، همواره در گفتمان‌هایمختلف سیاسی ایدئولوژیک بنابر نظر‌ها و تجربه‌های مختلف مرزهای آن تغییر می‌کند و بسط و فراگیری با انقباض و بسته بودنش ثابت نمی‌ماند .
کد خبر: ۱۵۱۰۷۰۸
نویسنده احمد میراحسان

در تجربه جنگ 12روزه، اتحاد ملی همچون یک هدیه ازعالم قلب اتفاق افتاد‌. خدا قلوب را مثل آزادی خرمشهر به‌دست گرفت و خلیفه الهی امام زمان(عج) به اراده پروردگار همه اقشار ملت را به دفاع از استقلال و یکپارچگی سرزمین انتظار عدل جهانی سوق داد و ظرف چندساعت ملت به ولی فقیه و نایب امام عصر(عج) لبیک گفت و همه نقشه کفر نقش بر آب شد‌.

پس از منظر وسیله اجرای منویات و اراده الهی این مردم، بدون هیچ وابستگی حزبی بودند که معجزه اتحاد ملی را محقق ساختند و تنها آموزگار آنان درس 30ساله ولی فقیه دال بر استقامت بود‌.

تربیت مردن در این اتحاد ملی محصول تزکیه و تعلیم رهبر معزز الهی و مؤید به تأییدات خدا بود ولاغیر. ملت هیچبدهکاری به هیچ حزب راست و‌ چپی ندارد و خصوصا غربگرایانی که 30سال منادی تفرقه و ناممکنیاستقامت و بند و بست با شیطان بزرگ بوده‌اند و حتیتا آخرین روزها در تخریب مقاومت و سیاست تسلیمقلم می‌زدند و قدرت عظیم اتحاد ملی مردم آنان را به گرویدن به دریای به خروش آمده و امواج وحدت کشاند.

بارها تأکید کردم این اتحاد ملی برای دفاع از ایران، ریشه در غیب و متافیزیک ایران دارد‌. خداوند ایران را سرزمین دفاع از حق انتخاب کرد‌. فرهنگ اهورایی و یکتاپرستی، جست‌وجوی علم حق‌شناسی ولو در دورترین ستاره‌ها باشد، چیزی که رسول اکرم(ص)به ‌آن اشاره کردند‌. سرزمین سوشیانت و انتظار منجیو عادل موعود که نشان ‌قطعی موجودیتش با اسلام ناببه ایرانیان معرفی شد، قبول سرپرست و حاکم دارایفره ایزدی و تأییدات عالم غیب در برابر حاکم اهریمنی، اهمیت دو عنصر دادگری و آبادانی در فرهنگ این ملت و سلطه‌ستیزی و طرد ربوبیتفرعونی و عدم پذیرش حکمرانی شیطانی و... اینهابنیان‌های قوی ایران الهی هستند و خیزش مردم برایدفاع از ایران اتفاقی نبود محصول و در سرشت برگزیده آنان بود برای آن تمدن آخرالزمانی توحیدی و علیه تمدن شرک‌ مدرن غرب متجاوز و شیطانی. ‌

دو رهبر عزیز انقلاب اسلامی، مرزهای اتحاد ملی را بارها تعریف کرده‌اند‌. در فضای پیروزی انقلاباسلامی، امام هیچ اتحاد ملی با لیبرال‌ها و نهضت آزادی و مخالفان ولایت فقیه و حتی طرفداران مذاکره با آمریکا را معنادار نمی‌دانست. از نظر امام، انقلاب اسلامی منادی تمدن اسلامی و نفی سرپرستی کفر جهانی و سیطره ظلم بوده و جمهوری اسلامی ماهوی با کسانی که از شیطان بزرگ‌ و تمدن غرب این درک را ندارند و آنان را به دوستی می‌گیرند، نمی‌توانست متحد باشد.

مگر آن‌که آمریکا توبه کند و روابط معقول و برابر و ضدسلطه‌گری را گردن بنهد و حقوق مردم و ملت و نظام مستقل مردمی و انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد. بدیهی است این شرط برای اتحاد با نیروهایی بود که غربگرا بودند و نفی سرپرستی غرب و نقش استکباری و دفاع از نظام اسلامی شرط وحدت با نیروهای سیاسی شمرده می‌شد‌. همان‌طور که رهبر معزز هم در سخنرانی اخیرشان، دفاع از نظام و موجودیت آن‌ دست‌کم در بیان و زبان را شرط اتحاد ملی دانسته‌اند‌. البته امروز به سبب اوضاع موجود، اتحاد همه اقشار مردم لازم است و حتی اتحاد سازمان‌های سیاسی که نیروی محدودی دارند برای حفظ ایران ضروری است .

از سوی دیگر رهبر حکیم انقلاب با اشاره به ضرورتحفظ اتحاد و دست کشیدن از بهانه‌جویی جناحی و احترام به نیروهای متحد و مراعات در زبان، هرگز بی‌پاسخ نهادن مغالطات و سفسطه‌ها و سخنان غلط و غیرمنطقی را نه‌تنها پیشنهاد نکردند بلکه پاسخ معقول و منطقی را واجب دانسته‌اند‌؛ و در نتیجه در درون جبهه اتحاد ملی سیاسیون که فرع بر اتحاد خودانگیختهمردم است_ ولو از نظر خیر‌خواهی برای یک متحد_پاسخ به تفکر اشتباه و راه گمگشته و کج، لازم و تکلیفاست. البته مهم‌تر از آن امر حیاتی و واجب اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر اعتقادی و فکری و اجتماعی و سیاسی است و آگاهی‌بخشی اجتماعی و ملی است تا بر اثر جهل و عدم شناخت ماهیت و ارزش و حقیقت و معنای انقلاب اسلامی و بر اثر جهل یکودیعه الهی بر باد نرود‌. حال ابعاد دقیق‌تر این اتحاد را بررسی کنیم و طرفین را بشناسیم‌.
بسته به شناخت و مراتب آگاهی به‌ وجود و باطن و حقیقت جمهوری اسلامی که داریم درکی عمیق یاسطحی از آن به‌دست می‌آوریم و در اندازه این درک‌ اتحاد ملی را عمیق یا سطحی می‌فهمیم‌.

‌پس اول بپرسیم ایران و نظام جمهوری اسلامیگسست‌ناپذیر از ایران و دفاع از ایران برابر دشمنان در نگاه ما چیست.
ادراک پوزیتیویستی ایران را امری فیزیکال و مادی تعریف می‌کند و نگاه و معرفت متافیزیکیفرامتن موجودیت عینی ایران را مورد توجه قرارمی‌دهد و تنها نگرش وجودی به فرآیند شناخت هستی‌شناسانه پدیده ایران از عالم غیب تا شهادت و ظرفیت وجودی آن در هستی تاریخی و حتیتبارشناسی هستی‌بخشی و حیات آن را مدنظر دارد. مثلا آنچه پیغمبر خاتم‌(ص) در مورد ایران فرمودند و جایگاه ایران را روشن کردند که به آن اشاره شد .

ایران بهترین سرزمین در طرح الهی برای پایگاه دفاع از عدل جهانی و عادل الهی و‌ منجی شمرده شد و ۱۴قرن علی‌رغم غلبه اموی و عباسی و سلسله‌های جائر اینآتش در دل ایرانیان خاموش نشد .

وجه دوم اتحاد بر گرد دفاع از ایران اهورایی و یکتاپرست و منجی آخرالزمانی، کانون مردم و قوم حق‌شناس و وجه سوم رهبری دارای فره ایزدی و نور عدالت و آبادگری و مرتبط با عالم غیب است.

یعنی رهبری متقی و دادگر و و مومن و عبد صادق خدا و دارای خواست آبادانی و در همه دارای اتکال و امید به امداد الهی که بدیهتا از نصرت الهی بهره‌مند می‌شود.

در عصر مدرن، اومانیسم و فریبکاری تمدن مدرن و تفکر گسسته از قرآن و طرح الهی تاریخ، مدام استقلال ملی ایران را به خطر انداخت و اشکال سیاسیسلطنت کودتایی غربگرا و ضدملی و نیز احزاب لیبرال و سوسیالیست، هر یک به طریقی در کار استقامت برای حفظ ایران مرتکب اشتباه و گاه خیانت شدند تا آن‌که انقلاب اسلامی نیرویی معجزه‌آسا برایتقابل با سلطه‌گری غرب و شرق متولد کرد و مردم را متحد نمود و به استقامت و تربیت مقاومتی توحیدیفراخواند.
این مقاومت از الطاف خفیه الهی است و ابزار آن مردم رها از احزاب بوده‌اند و تشکر از مردم، جز دادگری و نفی فساد و آبادگری راهی ندارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
ما فرزندان دلیلیم، نه پرخاش

سید علی بطحایی معتقد است ضرورت تدوین منشور اخلاقی برای هیات‌ها ضروری است تا فرهنگ «نقد عالمانه» جایگزین رفتار‌های تنش‌زا شود

ما فرزندان دلیلیم، نه پرخاش

نیازمندی ها