مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

نقش روحانیت در تحقق تربیت متعالی بی‌بدیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش به‌عنوان اثرگذارترین نهاد جامعه، مأموریتی خطیر در تربیت نسل آینده دارد و تحقق اهداف آن بدون همکاری همه دستگاه‌ها، به‌ویژه حوزه‌های علمیه، ممکن نیست.
کد خبر: ۱۵۲۲۲۲۰
نویسنده علی زاده

 ایوب رضایی در دوره توانمندسازی طلاب طرح امین قطب سردسیر که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، امام‌جمعه یاسوج، رئیس حوزه علمیه استان و جمعی از روحانیون برگزارشد گفت: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، مأمور به تربیت در شش ساحت عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفه‌ای، علمی و فناوری و زیستی و بدنی است و این رسالت تنها در سایه همکاری نهادهای فرهنگی و دینی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۵ هزار دانش‌آموز در بیش از 2400 آموزشگاه استان تحت آموزش و پرورش قرار دارند، افزود: نقش تربیتی آموزش و پرورش نقشی بنیادین است و اگر همه ظرفیت‌های جامعه در این مسیر همراه شوند، می‌توانیم نسلی مؤمن، مسئول و توانمند تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با قدردانی از تلاش طلاب طرح امین در مدارس، اظهار کرد: طلاب با حضور در مدارس، نقش بسیار مؤثری در تقویت بنیه دینی و اخلاقی دانش‌آموزان داشته‌اند و آثار حضور آنان به‌ویژه در حوزه نماز جماعت، عفاف و حجاب و سایر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی کاملاً مشهود است.

رضایی با اشاره به تشکیل کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان گفت: فعال‌سازی این کمیته، موجب انسجام بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی خواهد شد و در قالب آن می‌توان پیشنهادها، برنامه‌ها و دغدغه‌های طلاب و روحانیون را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی بزرگ و اثرگذار است که به‌تنهایی نمی‌تواند مأموریت خود را به‌طور کامل انجام دهد و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهاست تا در مسیر تربیت متعالی و تحقق حیات طیبه گام برداریم.

رضایی در پایان با تقدیر از همکاری‌های حوزه علمیه و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، گفت: به یاری خداوند، امسال با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های فکری و معنوی روحانیت، موضوعات تربیتی بیش از گذشته در مدارس پیگیری خواهد شد تا خروجی آموزش و پرورش، شهروندانی شایسته و متعهد باشد.

newsQrCode
برچسب ها: حوزه علمیه طلاب
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها