به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فلسطین آنلاین، «عبدالرحمن شدید» عضو ارشد حماس در این باره گفت: تداوم و تشدید حملات وحشیانهای که توسط شهرکنشینان صهیونیست در استانهای نابلس، الخلیل، رامالله و سایر مناطق صورت میگیرد و در فصل برداشت زیتون، زمینهای کشاورزان را هدف قرار میدهد، بیانگر سیاستی از تروریسم سازمانیافته است که زمین، شهروندان و تمامی مؤلفههای زندگی در کرانه باختری را هدف قرار داده است.
عبدالرحمن شدید افزود: این تجاوزها در چارچوب حمله همهجانبه به ملت فلسطین از زمان جنگ نسلکشی در غزه و در راستای تلاش برای گسترش دامنه شهرکسازی، ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان و وادار کردن آنان به ترک اراضیشان، انجام میشود که هدف نهایی آن، اجرای طرح الحاق و کوچ اجباری فلسطینیها تحت حمایت کابینه رژیم اشغالگر و فاشیستی اسرائیل است.
عضو ارشد حماس با تقدیر از کشاورزان و شهروندان مقاومی که با سینههای سپر کرده در برابر حملات شهرکنشینان ایستادگی کردند، خواستار فعالسازی نقش کمیتههای مردمی، حفاظت از روستاها و شهرها و ایجاد فضای بازدارندگی برای جلوگیری از تجاوز به اراضی و کشاورزان شد.
شدید، اقدام فوری نهادهای بینالمللی حقوق بشری برای مستندسازی جنایات شهرکنشینان و پاسخگویی اشغالگران در قبال این نقضها را که به سطح جنایات جنگی میرسند ضروری دانست و تاکید کرد: ملت ما با وجود تمامی اشکال سرکوب و تروریسم، به پایداری و ایستادگی خود در سرزمینش ادامه خواهد داد و درختان زیتون ما که با عرق کشاورزان و خون شهدا آبیاری میشوند، همچنان نماد ریشهداری، آزادی و تعلق به خاک باقی خواهند ماند.
وضعیت امنیتی در کرانه باختری در روزهای اخیر به شدت متشنج شده است تا جایی که شب گذشته، شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و رام الله شاهد تجاوزات ارتش رژیم اسرائیل و شهرکنشینان صهیونیست بود.
این اقدامات تحریکآمیز صهیونیستها در سایه تلاشهای بینالمللی برای تثبیت آتشبس در غزه رخ میدهد؛ مسئلهای که نگرانیها را نسبت به گسترش دامنه درگیریها افزایش داده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده و کارگردان مستند رئالیتی «کارخنده» درباره چالشهای تولید این برنامه و تغییرات در فصل چهارم آن توضیح میدهد
فیلمساز بوشهری معتقد است سینمای ماندگار، بازتابی از ملاقات انسان با خویشتنِ خویش و سیر درونی اوست.