تحول بنیادین در دوره ابتدایی؛ تأکید مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بر تنوع‌بخشی روش‌های یاددهی

در نشست تخصصی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با مدیران مدارس ابتدایی ارومیه، بر ضرورت فاصله گرفتن از روش‌های سنتی، تقویت رویکردهای پژوهش‌محور و توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تأکید شد.
در نشست تخصصی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با مدیران مدارس ابتدایی ارومیه، بر ضرورت فاصله گرفتن از روش‌های سنتی، تقویت رویکردهای پژوهش‌محور و توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی تأکید شد.
کد خبر: ۱۵۲۸۱۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، در نشست مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با مدیران مدارس ابتدایی شهرستان ارومیه دیدار کرد و بر ضرورت تحول بنیادین در دوره ابتدایی به‌عنوان سنگ بنای تعلیم و تربیت تأکید نمود.

این جلسه با حضور مدیران مدارس ابتدایی ناحیه یک ارومیه و مناطق انزل و نازلو و با هدف تبادل تجربه‌ها، هم‌افزایی و ارتقای کیفیت فرآیندهای آموزشی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ابتدای این نشست با بیان اینکه دوره ابتدایی ریشه‌گاه تمدن تربیتی است گفت: هر اندازه این ریشه محکم‌تر باشد، شاخسار نظام آموزشی در پایه‌های بالاتر بارورتر خواهد بود.

وی تأکید کرد: موفقیت مدارس در گرو فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی و تبدیل کلاس‌ها به محیطی پویا، خلاق و پژوهش‌محور است.

وی با اشاره به شتاب تحولات علمی در جهان افزود: آموزش امروز تنها انتقال معلومات نیست؛ بلکه پرورش انسان خلاق و توانمند برای حضور در عصر فناوری است. تحول دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی قطعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بر پرهیز از یکسان‌سازی آموزشی تأکید کرد و گفت: نباید از یک روش ثابت برای همه دانش‌آموزان استفاده کرد. هر کودک دنیای مستقل خود را دارد و مدرسه باید به تفاوت‌های فردی و سبک‌های یادگیری احترام بگذارد.

صمیمی ادامه داد: تنوع در روش‌های یاددهی و یادگیری—از فعالیت فردی تا کار تیمی و پروژه‌محور—نه یک تجمل، بلکه ضرورتی تربیتی برای پرورش نسلی خلاق و مشارکت‌جو است.

وی در پایان با تأکید بر ناکارآمدی رویکردهای سنتی در تربیت نسل جدید خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید پیش از فراغت از تحصیل، در پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مهارتی، تجربه‌های واقعی زندگی، پژوهش و کار گروهی را کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها