
به گزارش جام جم آنلاین مازندران ،معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، به همراه نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی،از مسیر جاده تنکابن–الموت–قزوین، پروژههای کنارگذر عباسآباد و رینگ شهری نشتارود بازدید کردند و تصمیمات مهمی برای تسریع عملیات اجرایی گرفتند. هوشنگ بازوند در گفتوگو با خبرنگاران گفت: از ابتدا بحث کنارگذر عباسآباد و کنارگذر نشتارود مطرح شد. با هماهنگیهایی با سازمان برنامه و بودجه، و با مشارکت شهرداریها، امیدواریم این نگرانی مردم برطرف شده و پروژهها عملیاتی شوند.پروژه ملی جاده تنکابن–الموت–قزوین که به گفته بازوند یکی از اَبَرپروژههای کشور است تاکنون بخش عمدهای از کار آن در استان قزوین پیش رفته، اما دو قطعه اصلی در استان مازندران (بهویژه قطعات ۵ و ۶) نیازمند تکمیل است. وی افزود: قطعه ۵ در حال اجراست و برای قطعه ۶ به طول ۱۷ کیلومتر امروز تصمیم گرفتیم پیمانسپاری انجام شود تا بهمنماه سال جاری پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود؛ این خبر میتواند امید تازهای برای مردم و منطقه باشد.در بخش آزادراه غرب مازندران نیز بازوند توضیح داد: این پروژه بزرگ با مدل مشارکتی ۴۰ درصد دولت، ۲۰ درصد پیمانکار، ۲۰ درصد بانکها و بخشی از طریق مولدسازی پیش خواهد رفت. مذاکرات با کنسرسیوم بانکی در حال نهایی شدن است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ تعیینتکلیف شده و در سال ۱۴۰۵ عملیات اجرایی آغاز شود.
قطعه ششم جاده تنکابن–الموت بهزودی پیمانسپاری میشود
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تصمیمات مهم سفر معاون وزیر راه به غرب مازندران گفت: قطعه ششم جاده تنکابن–الموت به طول ۱۷ کیلومتر تا بهمنماه پیمانسپاری و عملیات اجرایی آن آغاز میشود.وی گفت: با تصمیمات گرفتهشده در این سفر، قطعه ششم جاده تنکابن–الموت به طول ۱۷ کیلومتر، تا بهمنماه سال جاری پیمانسپاری و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات معاون وزیر راه برای تسریع قطعات چهار و پنج این مسیر گفت: حضور میدانی آقای بازوند و بررسی کامل موانع، موجب شد زمانبندی اجرای این قطعات بازنگری و با پیگیریهای وزارت راه در اولویت قرار گیرد. حسینی همچنین در خصوص اَبَرپروژه آزادراه غرب مازندران (چالوس–رامسر) تصریح کرد: مدل تأمین مالی این پروژه با مشارکت ۴۰ درصد دولت، ۲۰ درصد کنسرسیوم بانکها، ۲۰ درصد پیمانکاران و حدود ۲۰ درصد منابع مولدسازی نهایی شده و انتظار میرود تا پایان سال ۱۴۰۴ آماده شروع عملیات اجرایی در سال ۱۴۰۵ باشیم.