
به گزارش خبرنگار جامجم آنلاین یزد؛در آیین افتتاح آموزشگاه شهید منگلی که با حضور وزیر کشور، استاندار یزد و جمعی از مسئولان ارشد استان برگزار شد، نماینده مردم یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از فرصت حضور وزیر کشور برای تشریح چالشهای جدی حوزه آموزش و پرورش در شهرستان یزد استفاده کرد.
دکتر جوکار با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه و آیندهسازی هر کشور است، گفت: واقعیت این است که به دلیل تمرکز جمعیت و گسترش مناطق حاشیهنشین، سرانه آموزشی در شهرستان یزد از همه شهرستانهای استان پایینتر است. این وضعیت مشکلات جدی ایجاد کرده و امروز با کلاسهای بالای ۴۰ نفر مواجه هستیم، در حالی که متوسط کشوری حدود ۳۳ نفر است. این شرایط برای شهری که بهعنوان دارالعلم شناخته میشود، به هیچوجه قابل قبول نیست.
وی یکی از عوامل مؤثر در کمبود فضای آموزشی را اشغال بخشی از ظرفیت مدارس توسط اتباع خارجی دانست و با انتقادی صریح افزود: بخشی از فضای آموزشی ما توسط دانشآموزان اتباع پر شده، تا جایی که برخی مدارس بهطور کامل به آنان اختصاص یافته است. در این میان، کمیساریای عالی سازمان ملل عملاً به وظایف خود عمل نکرده و باید رأساً برای ایجاد فضاهای آموزشی مستقل برای اتباع اقدام کند.
نماینده مردم یزد ضمن قدردانی از ساخت مدرسه جدید که با استفاده از اعتبارات ملی به بهرهبرداری رسیده است، به یکی از مهمترین مشکلات موجود اشاره کرد و خطاب به مسئولان حاضر گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۵ مدرسه خیری نیمهساز در شهر یزد وجود دارد که طبق برنامه ششم توسعه قرار بود ۵۰ درصد اعتبار آنها توسط خیرین و ۵۰ درصد توسط دولت تأمین شود، اما سهم دولت پرداخت نشده و این پروژهها بلاتکلیف باقی ماندهاند.
دکتر جوکار در پایان با ارائه راهکار مشخص، تأکید کرد: برای تکمیل این پروژهها باید اعتبارات ملی بهصورت ویژه اختصاص یابد، زیرا تا زمانی که این مدارس به سرانجام نرسند، خیرین نیز انگیزهای برای آغاز پروژههای جدید نخواهند داشت. حل این معضل نیازمند برنامهریزی متمرکز و تأمین اعتبار فوری است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
اصغر شرفی در گفتوگو با جام جم آنلاین:
تینا چهارسوقی امین در گفتوگو با جام جم آنلاین:
سهراب بختیاریزاده در گفتوگو با جامجم: