در این روز 30 میلیون مشترک همراه اول حدود 110 میلیون و 14 میلیون مشترک ایرانسل حدود 85 میلیون پیامک ارسال کردند که طبق برآوردها حدود 5 میلیون پیامک نیز از سوی مشترکان سایر اپراتورها ارسال شد.
این پیامکها در کل با رشد تقریبی 30 درصدی اکثرا توسط خود مشترکان ارسال شده است و طبق اعلام منابع آگاه در این دوره از انتخابات، پیامکهای سازمانیافته نقش چندانی در اطلاعرسانی ایفا نکرد.
گفتنی است، پیامکهای تبلیغاتی در کشور در حال حاضر توسط 3 شرکت خصوصی طرف قرار داد با همراه اول ارسال میشود که طبق اعلام یکی از این شرکتها در این دوره درآمد چندانی از پیامکهای تبلیغات ریاستجمهوری نصیب ایشان نشده است.
هماکنون نزدیک به 50 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارند که از 2 اپراتور سراسری و 3 اپراتور استانی خدمات دریافت میکنند و در تمام روزهای تبلیغات، این اپراتورها خدمات سیگنالینگ خوبی به مشتریان ارائه کردند؛ این خدمات که بیشتر مربوط به ارسال و دریافت پیام کوتاه است، توانست نقش بسزایی در اطلاعرسانی داشته باشد. همچنین طبق گزارش قبلی «جامجم»، درآمد روزانه اپراتورها از ارسال این پیامکها به حدود 2 میلیارد تومان در روز رسید.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد