تهاتر پول برق ایران با گندم پاکستان

پاکستان 30 میلیون دلار از بدهی 50 میلیون دلاری خود را به ایران بابت واردات برق، از طریق صادرات گندم به این کشور تسویه می‌کند.
کد خبر: ۵۳۷۷۰۱

به گزارش فارس و به نقل از اکسپرس تریبیون، یک مقام وزارت تحقیقات و امنیت غذایی پاکستان گفت: اسلام‌آباد در نظر دارد تا یک میلیون تن گندم را در ازای تسویه پول پرداخت نشده واردات برق از ایران به این کشور صادر کند.

یک مقام آگاه در وزارت نیروی پاکستان نیز تصریح کرد: صورتحساب واردات برق از ایران به 50 میلیون دلار افزایش یافته است که با تهاتر یک میلیون تن گندم، می‌توانیم 30 میلیون دلار آن را تسویه کنیم.در همین حال احمد بخش لهاری، وزیر وزارت تحقیقات و امنیت غذایی پاکستان، صادرات یک میلیون تن گندم را براساس قراردادی میان دو دولت به منظور تسویه دیون واردات برق تائید کرد.

لهاری با تکذیب بن‌بست در توافق بر سر قیمت این تهاتر کالا اضافه کرد: هیچ حرکت خاصی در مورد قیمت از جولای 2012 صورت نگرفته است.

پیش از این، محققان ایرانی برای نمونه‌برداری از گندم‌های پاکستان به منظور تعیین کیفیت آنها به این کشور سفر کرده بودند. ایران در مورد کیفیت گندم پاکستان ابراز نگرانی کرده بود و خواستار گندم عاری از بیماری سیاهک هندی شده بود.به گفته مقامات اسلام‌آباد، گندم این کشور تنها 3/0 درصد از این بیماری را دارد که برای سلامت انسان مضر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها