پاسخ صبا به ادعای الشباب امارات:

شعار "خلیج‌فارس" توهین به اماراتی‌هاست؟

صبای قم در خانه به الشباب باخت؛ النصر حریف سپاهان شد

کاهش یک سهمیه ایران در ضربات پنالتی

فقط یک دقیقه به صعود تیم فوتبال صبا از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده بود که نماینده امارات گل مساوی را زد و جشن صعود را به کام 6000 هوادار قمی تلخ کرد.
کد خبر: ۵۳۹۶۲۸

شاگردان صمد مرفاوی که برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه خود پذیرای تیم الشباب بودند با گل دقیقه چهار ایمان رزاقی‌راد خیلی زود همه چیز را به کام خود دیدند، اما بدشانس بودند که در آخرین دقیقه بازی این برتری با تساوی عوض شد. این بدشانسی نه فقط به خاطر گل دقیقه 89 الشباب که به دلیل موقعیت‌های فراوانی بود که توسط بازیکنان صبا از دست رفت.

با پایان 90 دقیقه، تلاش دو تیم در پایان وقت اضافه اول و دوم نیز به نتیجه‌ای نرسید تا تکلیف تیم صعودکننده را ضربات پنالتی مشخص کند. در ضیافت پنالتی‌ها سهراب بختیاری‌زاده، سلیمان فلاح و رضائیان پنالتی‌هایشان را به گل تبدیل کردند و کریم اسلامی ضربه‌اش را به تیر افقی دروازه کوبید. این در حالی بود که الشبابی‌ها هر پنج پنالتی را تبدیل به گل کردند. به این ترتیب نماینده امارات با پیروزی برابر صبای قم به جمع تیم‌های گروه B لیگ قهرمانان آسیا اضافه شد و در کنار تیم‌های لخویای قطر، پاختاکور ازبکستان و الاتفاق عربستان قرار گرفت.

صمد مرفاوی در پایان این بازی بی‌تجربگی را دلیل شکست صبا عنوان کرد و گفت: بازی را خوب شروع و تلاش کردیم به گل برسیم، اما درست در لحظه‌ای که نیازی به خطا کردن روی بازیکن حریف نبود، یک ضربه آزاد به آنها دادیم تا براحتی برتری‌مان از دست برود. وی در پاسخ به این پرسش که چرا موقعیت‌های زیاد صبا تبدیل به گل نشد، گفت: این‌که بازیکن نمی‌تواند توپ‌ها را به گل تبدیل کند به جاهای دیگر برمی‌گردد که دوست ندارم، هم‌اکنون درباره آن صحبت کنم. قطعا نقاط ضعفی داریم که به هر حال باید با آن کنار بیاییم. ما هنوز لیگ برتر را داریم و تلاش می‌کنیم یک بار دیگر جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان را به دست بیاوریم.

برخلاف فصل قبل که تیم بازنده پلی‌آف راهی مسابقه‌های AFC CUP می‌شد، در این فصل و با تغییر قوانین، بازنده‌های دیدارهای پلی‌آف، به‌طور کامل از دور رقابت‌های آسیایی حذف شدند تا تعداد سهمیه‌های آسیایی فوتبال ما، همچون سال گذشته سه تیم باشد.

النصر؛ حریف سپاهان شد

در همین چارچوب و در دیگر بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا تیم النصر امارات در خانه خود با نتیجه 3 بر2 لکوموتیو ازبکستان را شکست داد و یک بار دیگر حریف سپاهان اصفهان در مرحله گروهی این رقابت‌ها شد.

النصر که در گروه سوم علاوه بر سپاهان با الاهلی عربستان و الغرافه قطر همگروه است، علاوه بر این‌که والتر زنگا، دروازه‌بان اسطوره‌ای ایتالیایی‌ها را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد بتازگی از اسون گوران اریکسون سوئدی هم به عنوان مشاور فنی استفاده می‌کند.

استقلال و تراکتورسازی، دیگر نمایندگان آسیایی فوتبال ایران هستند که از هشتم اسفند ماه در مرحله گروهی این رقابت‌ها به مصاف رقبای خود می‌روند. تراکتورسازی در گروه A با تیم‌های الجیش قطر، الشباب عربستان و الجزیره امارات همگروه است و استقلال نیز در گروه D در کنار تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها