پرچم مخالفان بر فراز سفارت سوریه در قطر

دولت قطر به طور رسمی با تعیین نزار الحراکی به عنوان سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در این کشور موافقت کرد.
کد خبر: ۵۴۱۰۹۹
پرچم مخالفان بر فراز سفارت سوریه در قطر

یک منبع مسئول در وزارت خارجه قطر اعلام کرد که این کشور به طور رسمی اعلام کرده است با تعیین نزار الحراکی به عنوان سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در دوحه موافقت کرده است.

این خبر تنها یک روز پس از آن بود که ائتلاف ملی مخالفان سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطر تصمیم دارد نزار الحراکی را به عنوان سفیر ائتلاف مخالفان در دوحه تعیین کرده و مقر سفارت سوریه را به مخالفان تحویل دهد.

به گفته ائتلاف مخالفان سوری قرار است پرچم مخالفان بر فراز سفارت سوریه در دوحه به اهتزاز درآید.

بنا به گفته منبع مسئول در وزارت خارجه قطر پس از اعلام رسمی تعیین نزار الحراکی به عنوان سفیر ائتلاف مخالفان در قطر وی و معاونانش از مصونیت‌های دیپلماتیک لازم در قطر برخوردار خواهند بود.

همچنین این منبع مسئول تاکید کرد: الحراکی توسط احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه به عنوان نامزدی برای نمایندگی ائتلاف مخالفان در قطر معرفی شد.

براساس این اقدام قطر نزار الحراکی اولین سفیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه در کشورهای عربی به شمار می‌رود.

نزار الحراکی از اهالی استان درعا است که مدرک مهندسی برق از دانشگاه حلب را داشته و از اعضای شورای سرمایه‌داران سوریه – ترکیه و عضو کمیته اصلاحات سوریه در مجلس شورا بود.

وی مکررا و در پی فعالیتش در صف مخالفان سوریه و حضور در برخی از کنفرانس‌های مخالفان در داخل و خارج این کشور از جمله کنفرانس نجات هدف سوء قصد قرار گرفت.

پیشتر ائتلاف ملی مخالفان منذر ماخوس را به عنوان سفیر سوریه در فرانسه و اولین سفیر ائتلاف ملی مخالفان در سراسر جهان برگزید.

این اقدام قطر پس از خروج سفیر سوریه از دوحه صورت گرفت.

شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر ماه فوریه تصمیم گرفتند سفیران خود را از دمشق خارج و سفیران دمشق در این کشورها را اخراج کنند.  (ایسنا به نقل از خبرگزاری قطر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها