استقبال دمشق از هرگونه مذاکره با مخالفان

وزارت خارجه سوریه می‌گوید: درهای دمشق برای مذاکرات با مخالفان داخلی و خارجی در داخل خاک سوریه باز است. این در حالی است که درگیری‌ها دراین کشورکماکان ادامه داشته و تلاش‌های دیپلماتیک در سطح جهانی نیز برای حل بحران این کشور درجریان است.
کد خبر: ۵۴۰۹۵۴

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد دمشق آماده مذاکره با مخالفان داخل و خارج کشور در خاک سوریه مطابق برنامه راه‌حل سیاسی است که دولت آن را مطرح و اجرای آن را آغاز کرده است.این وزارتخانه همچنین از درخواست مسکو از ولید معلم، وزیر خارجه سوریه برای دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی‌اش استقبال کرد.

قرار است ولید معلم پایان ماه جاری میلادی در مسکو با لاوروف دیدار‌کند. این در حالی است که تعدادی از شخصیت‌های مخالف سوریه از جمله معاذ الخطیب نیز به مسکو سفر خواهند کرد. برخی منابع می‌گویند در این نشست راه‌های خروج سوریه از بحران کنونی بررسی خواهد شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود مختار لمانی، دیپلمات کانادایی و معاون اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در بحران سوریه اخیرا با رهبران مخالفان مسلح در شمال دمشق دیدار کرده است. وی قرار است بزودی در قاهره نیز با رهبران سیاسی مخالف دیدار و گفت‌وگو کند.

دریک خبر دیگر مربوط به سوریه، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام این‌که سوریه به مقصد شماره یک گروه‌های تندرو در سراسر جهان تبدیل شده، تاکید کرد گروه‌های مخالفی که هم اکنون در سوریه می‌جنگند در آینده به خطری جدی برای اروپا تبدیل خواهند شد. .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها