احضار 2 شهردار برای مرگ فاطمه و نیلوفر

در پی غرق شدن دو دختر سه و چهار ساله در کانال آبی در امیریه شهریار، بازرسان کار در بررسی محل حادثه، شهرداران منطقه امیریه و شهریار را به‌دلیل نظارت نداشتن و ایمن نکردن محل مقصر دانستند و این دو شهردار برای تحقیقات به دادسرای شهریار احضار شدند.
کد خبر: ۵۴۸۰۹۶
احضار 2 شهردار برای مرگ فاطمه و نیلوفر

به گزارش جام‌جم، روز سیزدهم اسفند امسال دو زن جوان که خواهر شوهر و عروس بودند، همراه دختران خود به نام‌های فاطمه و نیلوفر چهار‌ و‌ سه‌ ساله به خانه پدری‌شان در منطقه امیریه شهریار رفتند.

پس از ساعاتی بچه‌ها برای بازی کردن به حیاط رفتند و صدای شادی کودکانه آنها در فضا پیچید. هنگام ظهر وقتی اعضای خانواده متوجه شدند صدای بچه‌ها نمی‌آید، سراسیمه به حیاط رفتند، اما خبری از بچه‌ها نبود.

در پی گم شدن نیلوفر و فاطمه، اعضای خانواده به جستجوی آنها پرداختند؛ اما نتیجه‌ای نگرفتند و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهریار اطلاع دادند.

کشف اجساد دو کودک در کانال آب

در پی این اطلاع، جستجوی ماموران برای یافتن کودکان گمشده آغاز شد تا این که ساعاتی بعد خانواده نیلوفر و فاطمه به مرکز پلیس اطلاع دادند، اجساد آنها را درون کانال آب نزدیک خانه پدربزرگشان پیدا کرده‌اند.

در این مرحله، با گزارش موضوع به کشیک دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، جسد هر دو کودک برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

با تشکیل پرونده‌ای در این باره، تحقیقات برای مشخص شدن مقصران حادثه مرگ این دو کودک ادامه یافت و کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهریار با حضور در محل کشف اجساد، متوجه شدند کانالی که دو کودک به درون آن افتاده و غرق شده‌اند، ایمنی نداشته و اطراف آن نیز محصور نشده بوده و شواهد نشان می‌دهد یکی از دختران خردسال به کانال آب افتاده و دیگری، قصد نجات وی را داشته که او نیز به کام مرگ رفته است.

با توجه به حساسیت موضوع، دستور قضایی لازم برای مشخص شدن علت مرگ این دو کودک صادر و از بازرسان اداره کار شهریار خواسته شد با بررسی محل غرق شدن کودکان ـ کانال آب منطقه امیریه ـ مشخص کنند آیا پیش از این، محل حادثه ایمن سازی شده بوده یا نه؟

بازرسان کار، دو شهردار را مقصران حادثه دانستند

در ادامه بازرسان اداره کار با حضور در محل غرق شدن این دو کودک و بررسی آنجا نظر دادند حفاظ نداشتن کانال، مسدود نشدن مسیر‌های احتمالی آب حوالی کانال، نبود نظارت و راکد نگه داشتن طرح احداث فاضلاب بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، جمع نشدن پساب و تجمع آن در این محل باعث مرگ این دو کودک شده است.

در این مرحله بازرسان اداره کار، شهرداری امیریه و شهرداری شهریار را در وقوع این حادثه دلخراش مقصر دانستند.

این در حالی است که خانواده هر دو قربانی این حادثه با حضور در دادسرای شهریار، علیه مقصران این حادثه شکایت کرده و خواستار مجازات قانونی آنها شده‌اند.

به این ترتیب با دستور قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهریار، شهرداران این دو مرکز برای تحقیقات به دادسرا احضار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
این جانبان جمعی از طلاب حوزه علمیه قم ضمن همدردی با این دو خانواده داغ دیده از قوه قضائیه و مسئولین ذی ربط تقا ضای رسیدگی به این حادثه دلخراش داریم
محمد كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
از خبر گذاری محترم جام جم خواستار پیگیری واطلاع رسانی ادامه ماجرا هستیم. بخصوص دادگاه مجرمین این حادثه
دوستان مهدی محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
از خبر گزاری جام جم تشكر می كنیم كه این حادثه را گزارش فرمودند. من فقط یك جمله می گویم وآن این كه مسئولان فقط یك لحظه خود را جای خانواده های این دو قربانی بگذارند تا ببینند بر این دو خانواده چه گذشته است.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
سلام خیلی ممنون
مردم
Australia
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
از قوه قضائیه و مسئولین خواهشمندیم پیگیر این اتفاق ناگوار باشند
عباس جالینوس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
با عرض تسلیت به دو خانواده داغدیده وتقاضای پذیرفتن همدردی اینجانب ازتمامی انسانهای آگاه ومتعهد درهرپست وهرمقام وشغلی خواهشمندم كه بسیج شوید و كمیته ای را تشكیل دهید كه تمام موارد خطر زارا شناسایی كرده ودرصدد رفع سریع آن برایند. نگوییم به ماربطی ندارد چراكه دراین موارد همه مامسول هستیم. ای انسانها چگونه میخواهید جواب این دوخانواده وامثال انهارابدهید.دیگرحرف بس است فقط بایدعمل كرد...
جمعی ازپرسنل مركزآموزش فنی وحرفه ای ملایر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
ازقوه قضائیه خواهش میكنیم به پرونده فوق دراسرع وقت رسیدگی وبامقصران حادثه برخوردجدی صورت گیرد.
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
ضمن عرض همدردی با خانواده این عزیزان آیا شهرداری هر كاری كرده به هیچ كس ربطی نداره و مقصر اصلی وكسی كه نسبت به این مسائل بی خیال است بایدچه برخوردی شود خدا می داند
عابری در رهگذر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
خانواده این دو كودك هم مقصرند در عدم نظارت فرزندان خود ، چرا كه از كودك در این سن و سال نباید دقیقه‌ای غافل ماند و هر لحظه خطر های مختلف آنها را تهدید میكند ، به هر حال ضمن عذر خواهی از اعلام نظرم ، با عرض تسلیت ، صبر و شكیبائی برای این خانواده های داغدیده ازخداوند متعال مسئلت دارم .
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
تیتر احضار دو شهردار چندان هم جلب توجه نمیكنه در بیشتر جاهای دنیا وزیر استعفا میده حالا دو تا شهردار احضار شدند كه چی؟ به خدا اگه كاریشون بكنند .
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
۰
۰
سلام همیشه همین جور بوده كارهای نیمه كاره،تلفات انسانی، جوش آنی، بی تفاوتی مسئولین ، ودر آخر میگن مواظب بچه نبوده

نیازمندی ها