معاون وزیر راه به مهر اعلام کرد:

افزایش ظرفیت نوروزی ناوگان دریایی

افزایش ایمنی مسافر‌ت‌های دریایی

طرح سفرهای نوروزی ناوگان دریایی از امروز آغاز شد و سازمان بنادر و دریانوردی با افزایش ایمنی مسافرت‌های دریایی نوروزی از هفت میلیون نفر استقبال می‌کند.
کد خبر: ۵۵۰۳۸۵
افزایش ایمنی مسافر‌ت‌های دریایی

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ ایمنی ترددهای دریایی به ویژه مسافرت‌های دریایی در تعطیلات سال نو و اعلام مسیرهای تعیین شده دریایی به مراجع ذیصلاح برای جلوگیری از ترددهای غیر مجاز، بازرسی‌های متمرکز و مستمر از شناورهای در طرح نوروزی، دریافت و پایش مداوم و اطلاع رسانی هواشناسی مورد تاکیداست.

نظارت بر بهره برداری و استفاده از تجهیزات ایمنی شناورهای مسافری، اطلاع رسانی مداوم و موثر در خصوص رعایت ایمنی سفرهای دریایی به هموطنان عزیز، هماهنگی ارگان‌های مختلف مسئول تسهیل سفرهای دریایی هم مورد تاکید است.

با توجه به پیش بینی رشد 40 درصدی در مسافرت‌هایی دریایی در روزهای آغازین سال نو، پیش بینی می‌شود تا 7 میلیون نفر -سفر در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی انجام شود که از این تعداد سهم استان هرمزگان حدود 5‌/‌5 میلیون نفر - سفر خواهد بود.

برای تأمین حداکثری شناورهای مسافری مورد نیاز در بنادر با استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی هم برنامه ریزی شده است.

53 فروند شناور مجهز مسافری با حدود 5400 صندلی و تعداد 57 فروند لندینگ کرافت که ظرفیت حمل 2537 دستگاه خودرو به صورت همزمان را دارد، در مسافرت‌هایی دریایی در بنادر مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل کشتیرانی والفجر هم از افزایش 60 درصدی مسافران دریایی این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: طرح مسافری دریایی نوروز از 27 اسفند آغاز می‌شود.

کاپیتان حمزه کشاورز همچنین به افزایش 172 درصدی حمل خودرو با شناورهای دریایی کشتیرانی والفجر اشاره و تصریح کرد: شناورهای گردشگری این شرکت از 27 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده در جنوب کشور اماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی می‌شود بیشترین تردد دریایی گردشگران در ایام نوروز در مسیرهای بندرعباس- قشم، چارک- کیش، بندرلنگه- کیش،آفتاب - کیش، بوشهر- خارگ، بندرگناوه- خارگ، و خرمشهر- کویت صورت گیرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: همه ترمینال‌های مسافری در بندرهای جنوبی کشور به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران تجهیز شده ا ست.

وی به فروش اینترنتی بلیت شناورها در تمام دفاتر خدمات مسافرتی کشور برای نوروز 92 اشاره کرد و گفت: از سال آینده شرایطی را فراهم می‌کنیم که عموم مردم بتوانند بلیت شناورها را اینترنتی خریداری کنند.

رئیس کمیته هلال احمر ستاد تسهیلات سفرهای کشور نیز در ادامه این مراسم به کاهش 50 درصدی غرق شدگان در سه استان شمالی کشور در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با اقدامات موثر نیروهای غریق نجات هلال احمر شاهد کاهش این میزان غرق شدگی در دریای خزر بودیم.

وی اظهار کرد: همان برنامه‌های اجرا شده در تابستان در سه استان شمالی را در ایام نوروز نیز اجرا خواهیم کرد تا میزان غرق شدگی در دریای خزر را در ایام نوروز کاهش دهیم.

بنابراین گزارش مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز از افزایش دو برابری ظرفیت بندرشهید ذاکری برای پهلودهی به شناورها خبر داده است.

اسفندیار حیدری پور با بیان این‌که امسال با همکاری سازمان بنادرو دریانوردی،اسکله‌ها و تجهیزات بندر شهید ذاکری قشم افزایش یافته است، گفت: پیش از این به دلیل کمبود اسکله مشکلاتی را در پهلودهی به شناورها داشتیم که امسال با افزایش اسکله‌های این بندر از دو پست اسکله به پنج پست، این مشکل نیز برطرف شده است.

وی از افزایش دو برابری ظرفیت بندر شهید ذاکری قشم خبر داد و گقت: برای نوروز نیز تمهیدات مناسبی اندیشیده است که می‌توان به ایجاد امکانات مناسب و جدید در محوطه بندر شهید ذاکری و همچنین استقرار واحدهای چون هلال احمر در محوطه این بندر اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره آماده سازی دیگر بنادر این جزیره برای ایام نوروز نیز افزود: با توجه به این‌که امکان پهلوگیری شناورهای بزرگ در بندر شهید ذاکری وجود ندارد بندر بهمن برای ارائه خدمات در مواقع ضروری آماده شده است.

وی گفت: در بنادر لافت و پهل نیز که بیشتر جابه‌جایی خودروی مسافران را خواهیم داشت، مشکل خاصی نداریم و این بنادر نیز آماده است در شرایط اضطراری به شناورهای مسافری خدمات ارائه دهد.

حیدری پور در باره ناوگان مسافری قشم نیز گفت: در پی حذف اتوبوس‌های دریایی،تعداد زیادی شناور مسافری استاندارد به ناوگان مسافری مسیر قشم - بندرعباس اضافه شده که ظرفیت قابل توجهی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت:پیش بینی ما در سال گذشته برای نوروز 91 بر یک میلیون مسافر بود که نوروز 92 حداقل به یک میلیون و 500 هزار مسافر می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها