برای بررسی کتاب «خلبان صدیق» با محمد قبادی (نویسنده) و خلبان قادری (راوی) هم‌کلام شدیم

جایزه بنی‌صدر را رد کردم!

دیدار احمدی نژاد با خانواده نخستین خلبان شهید دفاع مقدس

رییس جمهور با حضور در منزل سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی، نخستین خلبان شهید دفاع مقدس، در فضایی گرم و صمیمی با خانوداه این شهید گرانقدر دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۵۰۸۷۰
دیدار احمدی نژاد با خانواده نخستین خلبان شهید دفاع مقدس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد عصر دیروز (یکشنبه)، به طور سرزده در منزل سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی، حضور یافت و با همسر و فرزند این شهید والامقام دیدار کرد.

رییس جمهور در این دیدار صمیمانه با بیان اینکه عزت و سرافرازی امروز ملت ایران، مدیون ایثارگری شهدا و فداکاری آنان است، گفت: شهید صالحی در روزهای نخست دفاع مقدس با کار بزرگی که انجام داد در حقیقت به یک ملت خدمت کرد و یاد و خاطره او همواره در ذهن و جان ما و ملت ایران باقی خواهد ماند.

در این دیدار همسر و دختر سرلشکر خلبان شهید صالحی نیز خاطراتی از خصایص اخلاقی و رشادت‌های این شهید والامقام بیان کردند.

سرلشکرخلبان شهید محمد صالحی که از تیزپروازان پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان بود، در سی‌و یکم شهریور ماه سال 59 به همراه همرزم خود سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری در عملیاتی پیروزمندانه و غرور آفرین، پایگاه هوایی کوت عراق را بمباران کرده و در اولین روز جنگ تحمیلی، دشمن بعثی را در بهت و حیرت فرو برد و در همان عملیات مورد هدف موشک زمین به هوای پایگاه کوت قرار گرفته و به عنوان اولین خلبان شهید دفاع مقدس به مقام رفیع شهادت نائل شد.

پیکر سرلشکر خلبان شهید محمد صالحی آبان ماه سال گذشته، پس از 32 سال به میهن اسلامی بازگشت.

newsQrCode
برچسب ها: دفاع مقدس خلبان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
۰
۰
باید یاد این افراد كه باعث افتخارماهستند راگرامی داشت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
۰
۰
شهیدان زنده اند الله اكبر به خون آغشته اند الله اكبر در ادامه باید افزود این شهید اهل كدام استان و شهر است
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
باتشكر ازاقدام جناب آقای رئیس جمهور ولی ای كاش ایشان در اقدامی دیگر یادی هم بكننداز پرداخت معوقات دیگرخانواده ی خلبانان شهید كه از سال 77 از دولت طلبكارندواز بس دنبال حق وحقوق خود بوده اند دیگر صبرشان لبریز شده ممنونم
بسیجی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
۰
۰
سلام كارخوبی كردندخداقوت من فكرمیكردم شمابسیجی بودید درجبهه بودیدمیدانیدماچه خدمتی به این سرزمین كردیم هشت سال جبهه بودم شمارئیس جمهورشدیدخوشحال شدیم دركوچه پای كوبی كردیم هشت سال انتظاركشیدیم هنوز هم بسیجی هستم

نیازمندی ها