وحید نوروزی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه قرار بود سازمان محیط زیست تنها به خودروهایی مجوز پلاک گذاری دهد که استاندارد یورو 4 داشته باشند و دیگر به خودروهای یورو 2 مجوزپلاک گذاری ندهند، گفت: اما خودروسازان با قدرت بالا و نفوذ زیاد مانع پیشرفت یورو 2 به یورو 4 شدند و سه سال زمان برای خود خریدند و حتی زیرساخت های لازم را برای ارتقای کیفیت خودروها را نیز فراهم نکردند.
وی افزود: تاکنون تمامی مصوبات محیط زیستی دولت توسط خودروسازان نقض شده و آنها با بی احترامی قبح عدم رعایت مصوبات رسمی دولت را شکسته اند.نفوذ بالای خودروسازان سبب شده آنها برای مصوبات دولت تره هم خورد نکنند و این نگران کننده است.
سه متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت
مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران اظهارداشت: شهروندان می پرسند چرا آسمان تهران آبی نیست این سئوالی است که دولت باید پاسخگوی آن باشد زیرا در ایام نوروز مردم تهران و کلانشهرها آسمان آبی داشتند و این نشان می دهد داشتن هوای پاک رویا نیست.
نوروزی با اشاره به سه متهم اصلی آلودگی هوای پایتخت، افزود: خودروسازان ، وزارت نفت در بحث تولید سوخت غیراستاندارد، کارخانه های اطراف تهران سه متهمی هستند که باید به مردم تهران پاسخ دهند که چرا از آسمان آبی بی بهره اند.
اطلاع رسانی من درآوردی سازمان محیط زیست در خصوص کیفیت هوا
وی با اشاره به پیامک های مرکز پایش هوا در خصوص وضعیت کیفیت روزانه هوا گفت: این نوع اطلاع رسانی از پایه و ریشه غیر استاندارد، غیر فنی و نادرست است. اینکه پنج شاخص آلودگی هوا در کنار هم قرار گیرد نوعی فرافکنی محسوب می شود زیرا تمامی گروه هایی که این پیامک را دریافت می کنند دارای دانش تخصصی نیستند و متوجه شاخص های استانداردهای هوا نیستند.این اقدام فرافکنانه بی توجهی به دانش روز دنیاست اینکه شاخص های پاک در ابتدا و شاخص ناسالم در انتها گفته شود من درآوردی است.
مشاور معاون حمل و ترافیک شهر تهران تاکید کرد: پس از آب پاشی، مه پاشی این طنز تازه محیط زیست است که در هیچ نقطه دنیا این مدل اطلاع رسانی نمی شود.
وی برگزاری سیرک در پارک پردیسان را طنز دیگر سازمان محیط زیست در هشت سال گذشته دانست.
نوروزی مخاطب پیامک های سازمان محیط زیست را برخی مسئولان دانست که 99 درصد آنها نیز فاقد دانش محیط زیستی هستند.
برگزاری هم اندیشی جایگاه رسانه در بهبود ارتقای کیفیت محیط زیست
مشاور معاون شهردار تهران از برگزاری اولین هم اندیشی جایگاه رسانه در بهبود ارتقای کیفیت محیط زیست خبر داد و افزود: این هم اندیشی 24 فروردین ماه پنج بعدازظهر در فرهنگسرای رسانه با حضور متخصصان محیط زیست برگزار می شود و از خبرنگاران و دبیران سرویس های محیط زیست رسانه ها که نقش اصلی در دفاع از محیط زیست داشته اند تقدیر می شود.
توزیع آرمهای روزانه جدید
مسئول صدور آرم های طرح ترافیک با اشاره به توزیع آرمهای جدید روزانه سال 92، اظهارداشت: آرمهای جدید قبل از ساعت 10 صبح به رنگ سبز و با قیمت 18 هزار تومان و بعد از ساعت 10 به رنگ آبی و با قیمت 13 هزار تومان توزیع می شود که تشویقی برای عدم حضور خودروها در ساعت پیک ترافیک در محدوده طرح ترافیک است.
وی افزود: روزانه 15 هزار فقره آرم روزانه در سال 92 توزیع می شود که نسبت به سال گذشته پنج هزار آرم افزایش پیدا کرده است.
به گفته مشاور معاون حمل و ترافیک شهر تهران در سال 93 این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت و به همان میزان از آرم های سالانه کاسته می شود.
سهمیه بگیران برای ارائه مدارک خود تنها یک هفته فرصت دارند
وی با تاکید بر اینکه سهمیه بگیران تنها یک هفته مهلت دارند تا آرم های طرح ترافیک خود را دریافت کنند تصریح کرد: در غیر این صورت آرم ها به طور کامل باطل می شود و به متقاضیان دیگر واگذار خواهد شد.
به گفته نوروزی، تمامی آرمهای شناور و آرمهای سهمیه بگیران توزیع شده است.
مشاور معاون شهردار تهران در خصوص اینکه آیا پس از اطلاع رسانی سازمان محیط زیست دیگر مرکز کنترل کیفیت هوا در این خصوص اطلاع رسانی نخواهد کرد، اظهارداشت: اطلاع رسانی سازمان محیط زیست غلط است اگر سازمان این اطلاع رسانی را با حضور نماینده وزارت بهداشت، هواشناسی، شهرداری به روش کارشناسی و دقیق اعلام کند ما ادعایی در خصوص اطلاع رسانی نخواهیم داشت.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد