مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی:

نگاه دولت چهاردهم به کانون‌های مساجد، تخصص‌محور است

در سالروز شهادت ام الائمه؛

ایران اسلامی یکپارچه سیاهپوش و عزادار است

ایران اسلامی در سالروز شهادت جانسوز کوثر خاندان نبی ، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) یکپارچه سیاهپوش و عزادار است . ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت دیشب و امروز با تشکیل دستـه های سینه زن و نوحه سرا درمساجد ، تکایا و دیگر محافل مذهبی در غم شهادت صدیقه کبری (س) عزاداری و سوگواری می کنند .
کد خبر: ۵۵۳۸۴۰
ایران اسلامی یکپارچه سیاهپوش و عزادار است

سخنرانان   در ایـن محافل  با  روایت زندگی و مبارزات  حضرت  فاطمه زهرا (س) از بصیرت  و اعتقاد خالصانه اش به  ولایت  سخن گفتند .

بر اساس  این گزارش ها ، بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) نیز مملو از حضور گسترده زائران و مجاورانی است که سیاه پوش شهادت دخت نبی ، همسر بزرگوار حضرت علی (ع) در جوار رضوی ماوا گرفته اند و اشک ریزان و مویه کنان عزاداری می کنند  .

شیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شهر قم هم از اوائل صبح امروز در  شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) با تشکیل هیات ها و دسته های سینه زنی و عزاداری در خیابان های این شهرها بویژه در جوار حرم کریمه اهل بیت(س) به حرکت درآمده  و با نـوحه خوانی و سینه زنی  عزاداری کردند.

مسجد مقدس جمکران هم امروز شاهد حضور گسترده زائرانی است که از نـقاط مختلف کشور در این مکان مقدس حضور یافتند  و ضمن دعا و نیایش در سوگ شهادت حضرت فاطمه(س) اشک ریختند.

دو تن از مراجع عظام تقلید در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برای عرض تسلیت و تعزیت به ساحت مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، مسیر بیت‌ خود تا حرم مطهر را پیاده  حرکت کردند.

مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) ام الائمه امروز صبح با حضور خیل عزاداران فاطمی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، میدان امام حسین(ع) و میدان هفت تیر تهران برگزار شد.

همچنین مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) همچون سنوات گذشته امروز یکشنبه 25 فروردین همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. این مراسم با حضور مردم خصوصاً جوانان در شبستان امام خمینی(ره) انجام شد.

این مراسم صبح امروز از ساعت 10:30 با تلاوت قرآن توسط آغاز شد که قاری آیاتی از سوره انسان و کوثر که در شان مقام حضرت زهرا(س) و خانواده ایشان نازل شده است را تلاوت کرد.

بعد از تلاوت قرآن سعید حدادیان مداح اهل بیت عصمت و طهارت اشعاری در منزلت اهل بیت(ع) و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا قرائت کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی کرد.

حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) هم امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سراسر ماتم و عزاست  .

دلدادگان اهل بیت نبوت (ع) و عزادران در سوگ بانوی آفتاب ، ‌امروز با تجمع در حریم احمدی و محمدی ،‌این داغ عظیم را به سوگ نشسته اند .

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی گفت : مراسم عزاداری بانوی دو عالم  از صبح امروز با قرائت خطبه فدکیه، در رواق دارالعباده حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) آغاز شد و تا  امشب ادامه دارد.

همچنین ، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر پاک شهدای گمنام دفاع مقدس در برخی از استانها  بر دوش عزاداران فاطمی  تشییع  و به خاک سپرده  شدند.

newsQrCode
برچسب ها: مساجد عزاداری
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها