این انفجارها بیشتر در مناطق شیعه‌نشین بغداد بوده است

10 انفجار مرگبار در عراق

در حالی که چند روز بیشتر از انفجارهای خونین روز جمعه عراق با بیش از 50 کشته نمی‌گذرد، روز گذشته بار دیگر شهرهای مختلف این کشور شاهد انفجارها و حملات تروریستی پرحجمی بود.
کد خبر: ۵۶۴۶۱۴

به گزارش بی.بی.سی، اوایل صبح دیروز هشت بمب در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس و بازارهای بغداد منفجر شد که در نتیجه آن 20 نفر کشته شدند. گفته می‌شود بیشتر کشته‌شدگان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. براساس گزارش‌های دریافتی، این انفجارها در مناطق عمدتا شیعه‌نشین بغداد اتفاق افتاده است. چند ساعت پس از این انفجارها، دو خودروی بمبگذاری شده در بصره در جنوب عراق منفجر شد که در نتیجه آن 11 نفر کشته شدند. بنا به گفته منابع پلیس، انفجارهای بصره نیز در مناطق عمدتا شیعه‌نشین صورت گرفت. اولین خودرو در منطقه حنانیه و در نزدیکی یک بازار شلوغ و چند رستوران اتفاق افتاد. بمب دوم نیز داخل یک اتوبوس در میدان سعد بصره منفجر شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.شبکه تلویزیونی البغدادیه اعلام کرد وقوع انفجاری تروریستی در شهر «سامرا» دست‌کم شش کشته و زخمی برجای گذاشت. براساس این گزارش، در این انفجار تروریستی، یک تجمع وابسته به نیروهای شورای بیداری عراق هدف قرار‌گرفته بودند. در نتیجه این حمله تروریستی نیز، علاوه بر کشته و زخمی شدن چند نفر از این نیروها، دست‌کم 17 دستگاه خودرو نیز به آتش کشیده شد.

علاوه بر وقوع این انفجارها، از چندی پیش حملات هدفمندی علیه نیروهای امنیتی عراق صورت می‌گیرد. در همین راستا، یک‌منبع آگاه پلیس در استان الانبار اعلام کرد افراد مسلح ناشناس با گذاشتن یک کمین در غرب «الرمادی»، هشت نیروی پلیس را ترور کردند. این حمله صبح دیروز در منطقه «وادی زهدان» واقع در 200 کیلومتری غرب الرمادی صورت گرفت. شبکه العربیه نیز اعلام کرد در حملات یکشنبه شب افراد مسلح علیه پلیس عراق، دست‌کم 24 نیروی پلیس کشته شدند. این درحالی است که برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه «الدار» چاپ کویت اعلام کرده است کمیته‌های هماهنگ‌کننده اعتصاب‌ها و تحصن‌ها در الرمادی با طرح ابتکاری شیوخ عشایر درباره آتش‌بسی هفتادودو ساعته موافقت کرده‌اند، اما گویی افراد تندرو در صفوف معترضان الانبار، حاضر به پایبندی به این مساله نیستند و دولت المالکی را به ادامه کشتار نیروهای پلیس تهدید می‌کنند. اعلام شد یکشنبه‌شب تروریست‌های الانبار 15 گروگان خود را اعدام کردند. اعدام این 15 گروگان‌، پس از تهدید مستقیم «علی حاتم سلیمان» از سرکرده‌های افراد تحصن‌کننده در الانبار صورت گرفت که به ارتش عراق گفته بود: اگر طی 24 ساعت آینده عقب‌نشینی نکنید با کشتار مواجه خواهید شد. گفته می‌شود آدم ربایان به دستور علی حاتم سلیمان 15 عراقی را ربوده و آنها را اعدام کرده‌اند. در همین حال نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر در کشور، خواستار برگزاری نماز جمعه اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها