سعید جلیلی:

کارویژه دولت بدون کمک مجلس ممکن نیست

سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما به شدت از اینکه کسی از رهبری انحراف پیدا کند پرهیز داریم و معتقدیم ایشان جدای از اینکه به لحاظ قانونی و شرعی فصل‌الخطاب به شمار می‌آیند کارشناس‌ترین فرد در حوزه‌های مختلف هستند.
کد خبر: ۵۶۶۷۴۶
کارویژه دولت بدون کمک مجلس ممکن نیست

سعید جلیلی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: باید صادقانه بیان کنیم که پیرو صادق ولایت فقیه هستیم و از انحراف از رهبری به شدت پرهیز داریم و نمی‌توانیم بپذیریم کسانی بخصوص در حکومت از ایشان زاویه بگیرند. اینکه گاهی کسانی از ایشان زاویه گرفتند موجب ظلم به نظام و جمهوری اسلامی بود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب مرهون گفتمان انقلاب اسلامی بوده، تصریح کرد: هر میزان التزام به این گفتمان بیشتر بوده ما پیشرفت بیشتری داشته‌ایم و اتفاقا ضعف‌ها در جایی بروز کرده که از این گفتمان فاصله گرفته‌ایم و همین موجب بروز مشکلات شد و باعث شد فرصت زیادی را از دست بدهیم.

جلیلی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برای تداوم پیشرفت کشور باید گفتمان انقلاب همچنان گفتمان غالب باشد. بر مبنای اندیشه دینی و گفتمان انقلاب، نقش مردم بسیار حائز اهمیت است و ما بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم به اهداف انقلاب برسیم و موفقیت‌ها را هم مرهون مشارکت مردم می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در کشور وجود دارد، گفت: اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب آزاد شود و دو نقیصه انفعال و انحراف از آن گرفته شود کشور در مسیر پیشرفت جلو خواهد رفت و این کارویژه مهم دولت بدون کمک مجلس و حرکت هماهنگ با مجلس امکان‌پذیر نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: ساختار اجرایی اداره کشور مثل یک قطار یا ماشین است. نمی‌خواهم بگویم این ماشین متوقف شده اما حرکت آن کند است و متناسب با نیاز کشور نیست. اگر هم شعار می‌دهیم و ادعا می‌کنیم که می‌خواهیم ظرفیت‌های کشور را آزاد کنیم ساختار اجرایی باید به این بحث کمک کند. متاسفانه گاهی برخی، دستگاه‌های اجرایی را در این مسیر مانع می‌بینند.

جلیلی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم هم باید ایرادات را برطرف کنیم و هم به حرکت این ماشین شتاب جدی ببخشیم. در این مسیر باید اسناد بالادستی و قوانین موجود مورد توجه قرار گیرند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: کار اصلی رئیس‌جمهور این است که قوه مجریه، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را به گونه‌ای کارآمد کند که این مصوبات اجرا شود و به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: ساختار اجرایی کشور می‌تواند موجب طمع دشمنان باشد همچنان‌که در اوایل انقلاب دشمنان طمع کردند و به کشورمان حمله کردند زیرا می‌دیدند ساختار ما قوت لازم را ندارد و ما وقتی توانستیم موفق شویم که سازوکار متناسب برای دفاع را فراهم کردیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در شش ماه برای پیگیری فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی، خاطرنشان کرد: در آن ماجرا سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود و ما سامانه‌های لازم را نداشتیم و اطلاعات به موقع تبادل نمی‌شد. در این مواقع نباید ابتدا سراغ بحث‌های قضایی و امنیتی برویم بلکه باید با سازوکار بانکی و اقتصادی جلو می‌رفتیم.

جلیلی در ادامه تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه را از ضرورت‌های اداره کشور دانست و تاکید کرد که این سه قوه در هماهنگی با یکدیگر می‌توانند کشور را در مسیر صحیحی پیش ببرند.

پیش از اظهارات سعید جلیلی، ‌برخی نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را با وی مطرح کردند از جمله کریمی قدوسی نماینده مشهد به این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: احمدی‌نژاد را برخی رفاقت‌ها دچار این بن‌بست کرد و دولت‌های دیگر هم دچار باندبازی شدند.

عبدالوحید فیاض نماینده مردم نور و محمودآباد نیز خطاب به جلیلی، گفت: ملت ایران شما را با خانم اشتون می‌شناسند. کاری کنید شما را با برنامه‌هایتان بشناسند.

دیدار نمایندگان با جلیلی در آستانه نماز ظهر به پایان رسید و قاضی‌زاده خطاب به نمایندگان گفت: آقای جلیلی مذاکرات 1+5 را به خاطر نماز ترک کردند.

وی همچنین به نمایندگان گفت که همراه با جلیلی برای اقامه نماز حضور یابند و پس از اقامه نماز مسائل خود را با وی مطرح کنند.

حدود 50 نفر از نمایندگان مجلس در دیدار با جلیلی که در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد حضور داشتند.

علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی و وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی، نیز در این جلسه وی را همراهی می‌کردند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها