اختصاص ۴۹ میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس در سال ۹۲

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش از اختصاص ۴۹ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۲ برای هوشمندسازی مدارس خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۶۷
اختصاص ۴۹ میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس در سال ۹۲

یوسف نوری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در سال گذشته 40 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس کشور پیش‌بینی شد که حدود 15 درصد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: براساس هدف‌گذاری که انجام داده بودیم، پیش‌بینی کردیم که تا پایان شهریورماه امسال 40 هزار مدرسه هوشمند شود که البته تعدادی از این مدارس در نوبت دوم دایر هستند و برای سال بعد حدود 15 درصد به این آمار اضافه می‌شود و رقم مدارس هوشمند به 50 هزار مدرسه خواهد رسید که البته منظور 40 هزار ساختمان آموزشی است یعنی 10 هزار مدرسه در همان ساختمان، در نوبت دوم دایر هستند.

نوری به کیفیت‌بخشی به مدارس هوشمند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به طور میانگین در هر مدرسه هوشمند، دو کلاس مجهز است که پیش‌بینی کردیم در مرحله اول طی پنج سال، مدارس به انواع مختلف هوشمند شوند و در مرحله دوم به این سمت حرکت کنیم که تمام کلاس‌های درس مدارس هوشمند شده باشند.

وی با بیان اینکه سه میلیارد تومان به استان‌های کشور برای تجهیز مجتمع‌های روستایی پرداخت شده است، افزود: در جهت عدالت آموزشی پیش‌بینی کردیم که در تمام مجتمع‌های روستایی، یک یا دو کلاس درس هوشمند شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال 91 و علی‌رغم محدودیت اعتباری، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، 41 میلیارد و 300 میلیون تومان برای هوشمندسازی در تجهیز مدارس هزینه کرده است.

newsQrCode
برچسب ها: مدارس هوشمند
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها