
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
خیرالله خادمی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: فرهنگ حمل و نقل در ایران بر اولویت مدل جادهای شکل گرفته به طوری که بیش از 94 درصد مسافران و بیش از 90 درصد کالا از طریق حمل و نقل جادهای جابهجا میشود.
وی درباره جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه احداث جادهها اظهار داشت: بزرگراهها و راههای اصلی طبق قانون از محل سرمایه دولتی و منابع ملی ساخته میشوند، اما از سال گذشته برنامهریزی کردیم از درآمدهای حاصل از فروش اوراق مشارکت برای اجرای پروژههای خود استفاده کنیم.
خادمی با بیان اینکه این امر موجب شد اجرای پروژهها سرعت بگیرد، گفت: اگر میخواستیم همین پروژهها را امسال اجرا کنیم با توجه به تورم موجود، 30 الی 35 درصد افزایش هزینه داشتیم، بنابراین همان پرداخت سود 20 درصد اوراق مشارکت نسبت به اجرای پروژهها با نقدینگی بودجهای، به نفع دولت بود، بنابراین 500 کیلومتر محورهای مواصلاتی از محل فروش منابع اوراق مشارکت بود.
معاون ساخت راهها و بزرگراهها با بیان اینکه 100 درصد اهداف پیشبینی شده این معاونت در سال 91 محقق شد، اضافه کرد: مقرر بود 1261 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بسازیم که این هدف محقق شد و بخشی از منابع آن از محل فروش اوراق مشارکت تأمین شد، همچنین از محل فروش سهام کارخانجات دولتی، مبلغی به این معاونت اختصاص یافت.
اتصال گرگان به آستارا تا پایان شهریور
خادمی با تأکید بر لزوم تکمیل حلقههای مفقوده جاده ای کریدور شرق - غرب، درباره کریدور شرق ـ غربِ شمال کشور، اظهار داشت: این کریدور از آستارا آغاز شده و به گرگان ـ بجنورد و مشهد متصل میشود.
معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها ادامه داد: در حال حاضر از آستارا تا گرگان تنها 10 کیلومتر باقیمانده است ضمن آنکه چندی پیش 90 کیلومتر دیگر آن در قالب بزرگراه افتتاح شده است.
وی اضافه کرد: این 10 کیلومتر باقیمانده تا پایان شهریورماه افتتاح میشود یعنی از گرگان تا آستارا به طول 700 کیلومتر، مسیر چهارخطه میشود.
معاون ساخت و توسعه راهها و بزرگراهها تصریح کرد: اولویت فعلی ما در این کریدور تکمیل مسیر گرگان به سمت بجنورد به طول 150 کیلومتر است که امیدواریم امسال 60 کیلومتر از این مسیر را به صورت چهارخطه تحویل دهیم.
تکمیل بزرگراه گرگان-بجنورد تا پایان 94
خادمی تصریح کرد: برنامه شرکت ساخت برای اجرای این پروژه پایان سال 94 است تا محور گرگان ـ بجنورد به اتمام برسد در ادامه مسیر از بجنورد به مشهد نیز چهارخطه است و به این ترتیب این کریدور از آستارا تا مشهد به صورت آزادراه و بزرگراه خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد