تصویب انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با رای اکثریت اعضا، موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران تصویب شد.
کد خبر: ۵۹۸۲۵۵
تصویب انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: اعضای شورا در ابتدای جلسه انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری را به وی تبریک گفتند و بحث مفصلی درباره کارها و موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور مطرح شد.

محمدرضا مخبر دزفولی افزود: رئیس جمهور از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست ضمن ارائه ارزیابی درباره فعالیت‌های شورا، نظرات خود را نیز درخصوص آن ارائه وپیشنهادهای خود را درخصوص آینده و کارهای جدید ارائه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: نکات بسیار مفیدی در این جلسه مطرح شد و رئیس جمهور نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرایی شدن مصوبات آن، بر فراهم کردن شرایط برای اجرای بهتر و رفع موانع اجرای موضوعاتی که در شورا به تصویب می‌رسد تاکید کرد.

مخبر دزفولی گفت: دستور دیگر این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئله انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران بود که مباحث گوناگونی از قبل در این زمینه مطرح بود و کار کارشناسی فراوانی در خصوص آن شده بود.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران افزود: وزیر بهداشت نیز با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و اینکه کارها بتواند روال خود را پیدا کند درخواست اظهار نظر رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه را داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجموعه وزارت بهداشت و دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران مسائل آموزشی و دانشجویی را پی‌گیری کرده بودند و نهایتا موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران به رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شد و با رای قاطع به تصویب رسید و دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران جدا شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت‌های علمی، پژوهشی و خدمات درمانی خود را بهتر از گذشته انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها