نبض سیاست

سوئیسی‌ها، واسطه نامه‌نگاری اوباما و روحانی

در حالی که موضوع نامه‌نگاری باراک اوباما با حسن روحانی این روزها به یکی از داغ‌ترین سوژه‌های رسانه‌ای در سطح جهان تبدیل شده، روزنامه سوئیسی نئو زوریخر سایتونگ در شماره اخیر خود نوشت که تبادل نامه میان حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا توسط دیپلمات‌های سوئیسی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۹۰۶۴
سوئیسی‌ها، واسطه نامه‌نگاری اوباما و روحانی

یادآور می‌شود، پیش از این برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انتقال پیام میان تهران و واشنگتن از سوی سلطان قابوس پادشاه عمان مطرح شده بود.

اظهار نظر جدید احمدی مقدم درباره فیس بوک

این روزها بحث‌های زیادی درباره رفع فیلترینگ فیس‌بوک مطرح شده و به دنبال حضور برخی وزرا در شبکه‌های اجتماعی، گفته می‌شود رایزنی‌هایی درباره رفع منع استفاده از این سایت در حال انجام است.

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا در جدیدترین اظهارات خود گفته است که لزومی ندارد شبکه اجتماعی فیس‌بوک منع عمومی شود.

احمدی‌مقدم که در سفری به گیلان در یک نشست خبری شرکت کرده بود، گفت که به نظر شخصی او می‌توان از فیس‌بوک در «جاهایی هدفمند و خدمت محور» استفاده کرد.

به گزارش سایت انتخاب، وی با اشاره به تصمیمات دولت در حوزه عفاف و حجاب گفت: برای مقابله با بدحجابی، روش‌های سلبی و مقابله‌ای خوشایند پلیس نیست.

مناظره «زیباکلام» و «رسایی» در رادیو گفت و گو

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که چندی پیش ادعا کرده بود در برنامه‌های صداوسیما راهش نمی‌دهند، امروز درباره موضوع رفتارشناسی حزبی اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار تهران، در رادیو گفت‌وگو با حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس مناظره می‌کند.

به گزارش فارس، ابراهیم علوی مدیر گروه سیاسی و اجتماعی رادیو گفت‌وگو با بیان این‌که این برنامه ساعت 16 امروز پخش می‌شود، عنوان کرد: ما تلاش کرده‌ایم برنامه‌های گروه سیاسی و اجتماعی را با رویکرد جدیدی روانه آنتن کنیم و امیدوارم در این مسیر موفق باشیم.

یادآور می‌شود، این برنامه به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی و اجرای امیرحسین راسخ روی آنتن می‌رود.

همراهان روحانی زیر ذره‌بین گاردین

در حالی که کشورهای غربی همواره ایران را متهم به بی‌توجهی به اقلیت‌های مذهبی می‌کنند، موضوع همراهی نماینده کلیمی‌های ایران در مجلس با رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک، مورد توجه روزنامه انگلیسی گاردین قرار گرفته و این روزنامه در تحلیلی نوشته است: یکی از نکات جالب سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک در روزهای آینده، همراهی سیامک مره صدق تنها نماینده کلیمی مجلس این کشور است.

به گزارش ایسنا، این تصمیم روحانی با توجه به ادعاها و اتهاماتی که از سوی برخی گروه‌های تندرو مطرح می‌شود، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد البته نماینده یهودیان در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با تائید این که قرار است در سفر به نیویورک رئیس‌جمهور را همراهی کند، گفته تاکنون ویزایی برایش صادر نشده و سفرش قطعی نیست.

بازیگر نقش «ستایش» در آستانه اعدام!

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت: سازمان عفو بین‌الملل که از مدعیان پیگیری وضعیت حقوق بشر در ایران است، در اشتباهی فاحش، به جای عکس سکینه محمدی آشتیانی، عکس و نام نرگس محمدی بازیگر نقش «ستایش» را در بیلبوردی تبلیغاتی در شهر وین اتریش نصب کرده و در ذیل این بیلبورد از جامعه جهانی خواسته که با فشار به دستگاه قضایی ایران مانع اعدام نرگس محمدی شود! سکینه محمدی آشتیانی در سال 84 با همدستی پسرعمه شوهرش، همسر خود را به طرز فجیعی به قتل رسانده است.

مسیح مهاجری نماینده رئیس‌جمهور شد

با حکم رئیس‌جمهور، یکی از مدیران رسانه‌ای کشور، نماینده رئیس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در حکم انتصاب رئیس‌جمهور آمده است: نظر به مراتب تعهد، سوابق علمی و مطالعات اسلامی، به موجب این حکم شما را به عنوان «نماینده رئیس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی» برمی‌گزینم.

یادآور می‌شود، مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی است.

عارف: اصلاح‌طلبان از گذشته درس بگیرند

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلاح‌طلبان توصیه کرد که از گذشته درس بگیرند.

او که درباره ضرورت همراهی دولت و مجلس سخن می‌گفت، افزود: اصلاح‌طلبان باید یک روند منطقی را در کنار مردم دنبال کنند.

به گزارش مهر، عارف گفت: گاهی برای پیروزی لازم است یک نفر کنار بکشد. جلو رفتن و کنار نکشیدن به معنای پیروزی نیست، اگر با غرور پیشروی کنیم، ممکن است شکست جانانه بخوریم و انصراف من از تداوم حضور در عرصه انتخابات اخیر بر همین اساس بود.
 
بابک زنجانی: فقط 10میلیارد دلار بدهکارم!

بابک زنجانی نام آشنایی است برای کسانی که طی هفته‌های اخیر موضوع بدهکاری برخی فروشندگان نفت کشورمان را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌کردند.

او که به گفته خود، دارایی‌هایش شامل شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه‌آهن، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه‌ای مالی اعتباری در امارات، سهام شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه و در مجموع 25 هزار میلیارد تومان سرمایه می‌شود، می‌گوید: در کل فقط حدود 10میلیارد دلار بدهکارم.این در حالی است که پیش از این وزیر نفت گفته بود بابک زنجانی دو میلیارد بدهی به وزارت نفت دارد.

به گزارش ایسنا، وی در گفت‌وگویی با نشریه آسمان با بیان این‌که «سرباز بانک مرکزی بودم و راننده رئیس کل اسبق بانک مرکزی»، می‌گوید که «کارم را با صادرات پوست گوسفند شروع کردم» و «اولین کارمزدم از فروش ارز 17 میلیون تومان بود.»

او در جریان همین گفت‌وگو گفته است که در طول دو سال زندانی شدن، سوپر مارکت زندان را اداره می‌کردم و هرگز به دفتر مشایی نرفتم، اما ایشان را در جاهای مختلف دیده‌ام. وی همچنین گفته که «هنوز ازدواج نکرده‌ام.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها