پیشرفت 70 درصدی طرح متروی تهران ـ پرند

مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: طرح متروی تهران ـ پرند پیشرفت فیزیکی هفتاد درصدی دارد.
کد خبر: ۶۰۳۶۳۳
پیشرفت 70 درصدی طرح متروی تهران ـ پرند

به گزارش واحد مرکزی خبر، درویش در حاشیه بازدید از مراحل اجرای عملیات طرح متروی تهران ـ پرند  افزود: این طرح از حرم مطهر امام راحل آغاز می شود و تا شهر پرند به طول 51 کیلومتر ادامه دارد که در دو مرحله اجرا می شود.

وی گفت: مرحله نخست طرح از حرم امام راحل تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول 32 کیلومتر و مرحله دوم آن نیز از فرودگاه حضرت امام (ره) تا شهر پرند به طول 18 کیلومتر امتداد دارد.

درویش افزود: در سال 1391 این طرح را دولت دهم به شهرداری تهران و متروی تهران واگذار کرد.

وی با بیان این که در سال گذشته، همزمان طراحی و اجرای متروی تهران ـ پرند را آغاز کردیم، افزود: هم اکنون، این طرح در خاکریزی و زیرسازی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

درویش گفت: در این طرح، مترو 19 پل وجود دارد که 11 عدد آن از پل های بسیار بزرگ است.

وی افزود: بیش از 90 درصد این پل ها ساخته شده است.

مدیرعامل مترو تهران گفت: در این طرح، مترو حدود 10 کیلومتر ریل گذاری و بیش از 16 کیلومتر نیز تراورس گذاری شده است.

درویش با بیان اینکه برای این طرح پنج ایستگاه طراحی شده  که سه ایستگاه آن در حال ساخت است؛ افزود: ایستگاه شهر آفتاب ، ایستگاه فرودگاه حضرت امام (ره) و ایستگاه شهر پرند سه ایستگاه در دست ساخت است و همچنین یک ایستگاه برای فاز دوم فرودگاه و یک ایستگاه نیز برای واوان پیش بینی شده است.

وی گفت: یک پایانه و پارکینگ قطار نیز در شهر پرند در نظر گرفته شده است که زمین آن تهیه شده و در حال طراحی آن هستیم.

درویش افزود: از حرم حضرت امام (ره) تا ایستگاه شهر آفتاب به صورت تونل ساخته شده است.

وی گفت: بیش از 12 کیلومتر این طرح به صورت زیرزمینی و بخش دیگری از آن رو زمینی و بخشی از آن نیز به صورت پل است.

درویش با اشاره به اینکه طرح متروی تهران ـ پرند از طرحهای بسیار زیبا و ارزشمند مترو است، افزود: از ویژگی های این طرح آن است که مسافر می تواند از شهر پرند تا تجریش برود.

وی با بیان اینکه از در شمالی بهشت زهرا (س) تا شهر پرند این طرح مترو 51 کیلومتر طول دارد، گفت: این مسیر به صورت دو خطه در حال اجرا که یک خط برای رفت و یک خط برای برگشت در نظر گرفته شده است.

درویش افزود: سرعت قطار مترو در مسیر تهران ـ پرند بالای 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده است که می تواند در کمتر از نیم ساعت این مسیر را طی کند.

وی گفت: اجرای این طرح، به دست متخصصان ایرانی انجام و در تجهیزات هم از بیش از 50 درصد تولید داخل استفاده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها